УРОК № 1
ТЕМА УРОКУ: Вступ. Повторення матеріалу за курс початкової школи
МЕТА УРОКУ:
НАВЧАЛЬНА: Знайомство вчителя з учнями та учнів з підручником, повторення матеріалу, що вивчався в початковій школі
РОЗВИВАЮЧА: розвиток математичної мови, уваги, логічного мислення
ВИХОВНА: виховання інтересу до предмета та дружних відносин
ТИП УРОКУ:
ХІД УРОКУ: 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Добрий день, учні! Ласкаво просимо до 5 класу. Для того, щоб нам швидше познайомитися ми пограємо з Вами в м’яч. Учень, який отримує м’ячика, встає і представляє себе. Почнемо з мене: я - Олена Сергіївна. Я Вам допоможу освоїти один з найцікавіших предметів – математику. «Математика уступает свои крепости лишь сильным и смелым». Я бажаю Вам в цьому році сміливості, сили, натхнення, здобути якомога більше знань.
2. ВСТУПНА БЕСІДА
Ви продовжуєте вивчати одну з найдавніших і найважливіших наук – математику. Якщо в темну безхмарну ніч подивитися на небо, можна побачити безліч зірок. Найближчою до нас зіркою є Сонце. Навколо Сонця рухаються 9 планет і серед них наша планета — Земля. Земля має форму кулі, навколо якої замкненою кривою обертається її супутник — Місяць. За допомогою математики люди навчились визначати відстань до зірок, висоту гір і глибину океанів, розраховувати міцність будівель, машин, космічних апаратів і багато чого іншого, необхідного людям. Наведемо деякі цікаві відомості. Промінь світла проходить за секунду 300 000 км. Від Сонця до Землі він йде 8 хвилин 18 секунд, а до найвіддаленішої планети Плутон промінь Сонця досягне більш ніж за 5 днів. Менш ніж поверхні Землі займає суходіл, і більш ніж займають моря і океани. В повітрі міститься води в 11 разів більше, ніж у всіх річках на земній кулі. Найвища вершина земної кулі — Еверест (у Гімалаях), її висота 8848 м, а найглибша впадина — Маріанська (Тихий океан) — її глибина 11 022 м.
Для забезпечення життя майже 6 млрд жителів Землі щорічно збирається 1200 млн т зерна, з морських глибин виловлюється 70 000 000 т різної риби, вирощується 100 000 000 т м'яса свійських тварин. Для своїх потреб населення Землі використовує велику кількість палива, для чого щорічно з повітря витрачається 4900 млн т кисню і виділяється 5800 млн т вуглекислого газу, що отруює повітря. Все це визначається за допомогою математичних підрахунків.
Основа хорошого розуміння математики – вміння рахувати, думати, розмірковувати, знаходити розв’язки до задач . Всі ці навики та вміння можна виробити, якщо будите наполегливі, працелюбні, уважні на уроках, будите самостійно і з інтересом займатися в школі та вдома.
3. ЗНАЙОМСТВО З ПІДРУЧНИКОМ ТА ПІДПИС ЗОШИТІВ
4. УСНІ ЗАВДАННЯ
1.Назовіть що означають дії: добуток (произведение) - множення, різниця (разность) - віднімання, сума - додавання, частка (частное) – ділення.
2. Саме головне в математиці вміти рахувати. Зараз перевіримо хто швидше всіх рахує:
3. Прочитайте числа: 701 304, 1 006, 44, 268, 2 033 021, 4 055 007, 9 999 999, 13 309, 100 010 001, 38 340 121 170.
5. ПИСЬМОВІ ЗАВДАННЯ
1. Скільки Ви знаєте цифр, а чисел? Які бувають числа? Запишіть числа:
253, 74 000, 89, 30 001,34 708, 245 454, 14 111 345, 19 377, 500 022.
2. Запишіть: а) найбільше чотирьохзначне число – 9 999;
б)найменше трьохзначне число – 100;
в) найбільше двохзначне - 99;
г) найменше семизначне – 1 000 000.
Декілька учнів виконують завдання біля дошки, а всі останні в зошитах.
3. Згадайте порядок дій в прикладах та виконайте завдання:
780: 39 • 212: 106 • 13.
800 – 625 + 331 + 87 – 119
5781 – 28 • 75: 25 + 156: 12.
36000: (62 + 14 • 2) – 23 • 5.
(814 + 36 • 27): (101 – 2052: 38)
426 • 205 - 57 816 : 72;
(362 195 + 86 309) : 56;
2001 : 69 + 58 884 : 84;
42 275 : (7005 - 6910).
(21 000 - 308 • 29) : 4 + 14 147 : 47;
548 • 307 - 8904 : (33 • 507 - 16 647);
(562 + 1833 : 47) • 56 - 46 • 305;
1789 • (1677 : 43 - 888 : 24)•500.
(42 + 9095 : 85) • (7344 : 36 - 154);
637 • 408 - 54 036 : (44 • 209 - 9117);
6. ПІДСУМОК УРОКУ
Наш урок підходить до кінця. На протязі навчального року ми будемо згадувати все про натуральні числа, познайомимося з десятковими дробами, дізнаємося багато нового про звичайні дроби та геометричні фігури.
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) 535 • 207 - 32 832 : 76;
2) 1088 : 68 + 57 442 : 77;
3) (158 992 + 38 894) : 39;
4) 249 747 : (4905 - 1896).
5) (830 - 17 466 : 82) • 65 + 57 • 804;
6) 197 • (588 : 49 + 728 : 56) • 40.