Урок "Потужність" 7 клас

Про матеріал
Конспект уроку в 7 класі на тему "Потужність". В конспекті викладено теоретичний матеріал, розв'язування задач та питання до учнів під час вивчення теми.
Перегляд файлу

Потужність

Мета уроку:

Навчальна. Забезпечити учням засвоєння нового матеріалу, розуміння поняття потужності, дати означення одиниці потужності, з'ясувати взаємозв'язок між потужністю, силою та швидкістю руху тіла.

Розвивальна. Розвивати творчі здібності та логічне мислення учнів; показати учням практичну значущість набутих знань.

Виховна. Виховувати культуру оформлення задач.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

План уроку:

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Хід уроку

 

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні пояснюють розв’язування домашніх задач. Після цього учні (один учень – біля дошки) самостійно розв’язують задачі.

Задача 1. При підйомі тіла масою 20 кг була виконана робота 60 Дж. На яку висоту було підняте тіло? (Відповідь: h=0,3 м)

Задача 2. Яка робота виконується при підйомі гідравлічного молота масою 20  т на висоту 120 см? (Відповідь: А=240 кДж)

 

 II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

  1. Які умови необхідні для виконання механічної роботи?
  2. Від яких величин залежить виконана робота?
  3. Що прийнято за одиницю роботи в СІ?
  4. Дайте означення роботи в 1 Дж?
  5. Наведіть приклади, коли та чи інша сила виконує механічну роботу.

 

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Ви зібралися в гості до бабусі. Можна добратися до неї на автобусі, можна на велосипеді, а можна піти пішки.

Питання класу

Чи однакова робота буде виконана у всіх трьох випадках?

А чим відрізняються ці варіанти? (Буде витрачений різний час)

 

Отже, на виконання однієї й тієї ж роботи різним пристроям потрібен різний час. Так, якщо екскаватор і копач одночасно розпочнуть копати траншеї, то зрозуміло, що екскаватор виконає роботу значно швидше за грабаря.

 

Питання класу

Хто виконує більшу роботу за однаковий час – людина з лопатою чи трактор?

Чим же людина як машина, що здатна виконати механічну роботу, відрізняється від трактора?

Які величини необхідно знати, щоб визначити потужність?

 

Потужність — це фізична величина, яка характеризує швидкість виконання роботи і дорівнює відношенню виконаної роботи до часу, за який цю роботу виконано.

N — потужність;

А — механічна робота;

t — час виконання роботи.

Одиниця потужності в СІ — ват:

[N] = Вт.

Ця одиниця дістала свою назву на честь британського інженера та винахідника-механіка Дж. Ватта.

1 Вт дорівнює потужності, за якої протягом 1 с виконується робота 1 Дж:

 

Питання класу

Як потужність залежіть від сили тяги та швидкості руху?

 

Потужність транспортного засобу, наприклад, автомобіля, зручно виражати не через роботу й час, а через силу й швидкість.

 

 

Отже, отримано формулу для обчислення потужності:

 

 

F — сила;

v — швидкість руху.

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Розв’язування задач

  1. Яку роботу здійснює двигун вентилятора потужністю 0,5 кВт за 5 хвилин?

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:

 

А  ̶  ?

 

  1. Яку потужність людини при ходьбі, якщо за 1 год вона робить 5000 кроків і за кожний крок виконує роботу 40 Дж?

Дано:

n = 5000

Розв’язання

 

Відповідь:

 

N  ̶  ?

 

3. Яку потужність розвиває штангіст, якщо штангу масою 125 кг він піднімає на висоту 70 см за 0,3 с?

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:

 

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда за питаннями

  1. Що таке потужність?
  2. За якою формулою визначають потужність?
  3. Які є одиниці потужності?
  4. Чому в XX і ХХІ століттях стали будувати швидше, ніж колись?
  5. Як можна визначити механічну роботу, знаючи потужність двигуна і час протягом якого він працював?
  6. Два хлопчики (різної маси) наввипередки вибігли на третій поверх будинку, показавши при цьому однаковий час. Чи однакову потужність вони розвивали при цьому?

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити § 42

Завдання 32 № 2, 6 ст. 179

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
31 липня 2019
Переглядів
5269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку