Урок №3 Клас 8 Дата ___________
Об’єкт проектної діяльності: Пов’язка
Основна технологія: Технологія виготовлення в’язаних виробів (спицями).
Тема уроку: Добір схем для в’язання виробу. Моделі-аналоги, графічне зображення проектованого виробу.
Практична робота: Створення ескізного малюнка виробу.
Мета уроку:
- навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про добір схем для в’язання виробу, про моделі-аналоги, графічне зображення проектованого виробу.
- розвиваюча: сприяти розвитку в учнів наочно-образного мислення та просторової уяви учнів, координації, точності рухів рук при в’язанні.
- виховна: сприяти вихованню уважності, працелюбності, доброзичливості.
Очікуванні результати: учні знають етапи проектування, добір схем для в’язання виробу, моделі-аналоги, графічне зображення проектованого виробу.
Формування ключових компетентностей :
Тип заняття: комбіноване.
Наочність: разки виробів, набір спиць, зразки пряжі, ножиці, роздатковий матеріал (інструкційні картки, інструкції техніки безпечної праці), журнали, газети та книги по в’язанню.
Міжпредметні зв’язки: математика, образотворче мистецтво.
План уроку
І. Організаційна частина – 1 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 2 хв.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 2 хв.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.
V. Вивчення нового матеріалу – 11 хв.
VІ. Практична робота – 26 хв.
VIІ. Підведення підсумків уроку –2хв.
Хід і зміст уроку
І. Організаційна частина.
Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;
Перевірка присутності учнів за рапортом чергового;
Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, підручника, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо продовжувати опановувати процес в’язання спицями. Ви ознайомитесь з підбором та складанням схеми в’язання. Незважаючи на те, що історія в'язання налічує не одне століття, воно і донині дуже популярно і затребуване. І це не дивно, адже по суті справи за допомогою найпростіших предметів – пряжі і спиць – можна створювати унікальні речі, на які завжди існує попит.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:
- ознайомлення учнів із підбором та складанням схеми в’язання;
- засвоєння учнями вмінь виконувати розрахунки для в’язання.
V. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь
Підбір (складання) схеми в’язання
Схеми є необхідною частиною інструкції при в'язанні великої групи візерунків. Ці узори можуть бути зображені графічно, і в більшості своїй вони наводяться на схемах.
Схеми містять значки, опис яких дається в умовних позначеннях. Кожен окремий значок пров'язується послідовно ряд за рядом, але іноді створюється враження, що розташування значків на схемі не відповідає візерунку - просто часто прийоми в'язання не можуть бути представлені графічно інакше.
Числа поряд зі схемою вказують ряди: числами праворуч від схеми позначаються лицьові ряди, числами ліворуч - виворотні.
Якщо наводяться тільки лицьові ряди, в виворітних лавах петлі пров'язуються, як зазначено в інструкції.
Повторюваний мотив візерунка (рапорт) позначається на схемі стрілками. Всі петлі між стрілками входять до рапорту і повторюються стільки разів, скільки вказано в інструкції. Якщо рапорт відзначений не стрілками, а буквами, в інструкції чітко зазначено, скільки петель пров'язується між літерами і скільки разів повторюється рапорт.
Використання у побуті зв’язаних спицями виробів
Сучасні ринкові відносини відкривають нові можливості для самореалізації жінок. Малий бізнес в Україні дедалі більше стає переважно жіночою справою. Жінка, вміючи в'язати, може залишатися вдома, в колі сім'ї, заробляти додаткові гроші, мати задоволення від своєї праці. Недарма кажуть, що жінка по своїй сутності — художниця, вона скрізь і всюди намагається внести красу…
Дизайнер одягу — це творча професія. Дизайнер повинен мати свій стиль та почуття міри, розвинений художній смак. Створення нових моделей одягу припускає вивчення історії моди, тенденцій і напрямків розвитку суспільства в цілому. Професійний дизайнер не боїться відступати від канонів моди. Він шукає нові цікаві напрямки в ній і створює зразки одягу, які відбивають стиль сучасного життя. Приступаючи до створення нової моделі, дизайнер виконує велику кількість ескізів як самої моделі, так і кожної її деталі. Потім він вивчає властивості обраної тканини, підбирає кольори, оздоблення, додаткові аксесуари,використовуючи сучасні матеріали і фурнітуру.
Під час цієї роботи композиційне рішення моделі може неодноразово змінюватися, але при цьому обов'язково відбувається розвиток первісної ідеї. Дизайнер має пам'ятати про основний закон композиції одягу — закон гармонії між формою й призначенням одягу, поєднання окремих елементів, оздоблювальних деталей.
VІ. Практична робота.
6.1. Вступний інструктаж
1. Повідомляю тему та мету практичної роботи:
Тема: Створення ескізного малюнка виробу.
Мета: «Навчитися створювати ескізний малюнок виробу.
2.Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.
Учні створюють модель майбутнього виробу для в’язання, відображають свої ідеї в ескізі.
3. Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 26хв.
За ходом практичної роботи проводжу поточний інструктаж:
1. Перевіряю, чи всі учні приступили до роботи. При необхідності окремим проводжу повторний інструктаж;
2. Звертаю увагу на правильну організацію робочого місця;
3. Контролюю правильність виконання трудових прийомів та операцій. Звертаю увагу на вихідну робочу позицію, контролюю захват інструментів і матеріалів, перевіряю правильність рухових дій.
Перевіряю дотримання правил безпечної праці;
Перевіряю обсяг виконаної роботи та якість.
6.2. Заключний інструктаж
1. Підведення підсумків роботи.
2. Виношу на колективний розгляд найкращий звіт про виконану роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення.
VIІ. Підведення підсумків уроку.
7.1. Бесіда
7.2. Заключна частина:
• виставлення оцінок за роботу на уроці;
• домашнє завдання: виконати завдання практичної роботи.
1