Урок "Поява неформальних організацій"

Про матеріал
Тема. Поява неформальних організацій Мета: з’ясувати причини виникнення перших неформальних організацій на території УРСР; охарактеризувати діяльність організацій та її результати; проаналізувати причини перших масових мітингів та страйків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  визначати причини та передумови виникнення неформальних організацій в УРСР;  характеризувати діяльність неформальних організацій УРСР;  аналізувати причини перших масових мітингів на території УРСР;  показувати на карті осередки масових мітингів та страйків. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, історична карта, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, відеоролик.
Перегляд файлу

E:\«Історія-України-профільний-рівень»-підручник-для-11-класу-авт.-Власов-В.-С.-Кульчицький-С.-В.-2019.pngКонспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Поява неформальних організацій

Мета: з’ясувати причини виникнення перших неформальних організацій на території УРСР; охарактеризувати діяльність організацій та її результати; проаналізувати причини перших масових мітингів та страйків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • визначати причини та передумови виникнення неформальних організацій в УРСР;
  • характеризувати діяльність неформальних організацій УРСР;
  • аналізувати причини перших масових мітингів на території УРСР;
  • показувати на карті осередки масових мітингів та страйків.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, історична карта, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, відеоролик.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Питання до влади».

Обирається учень, що буде відповідати на поставлені запитання – керівник УРСР. Учні мають ставити питання, що стосуються теми попереднього уроку.

Оцінюється обізнаність учнів у темі та оригінальність поставлених запитань.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Ребуси.

Учні в парах розгадують ребуси.

 

 

  • Яке слово отримали? (Організація)
  • Що таке організація?
  1. E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\Рисунок1.pngВправа «Кола на воді».
  • До кожної літери поняття ОРГАНІЗАЦІЯ доберіть прикметник, що на вашу думку, його найточніше характеризує.
  • Організації поділяють на формальні та неформальні. Сьогодні ми ознайомимося з першими неформальними організаціями в Українській РСР.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Ознайомтеся з визначеннями формальної та неформальної організації.

ОРГАНІЗАЦІЯце група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальної мети чи цілей. О. можуть бути простими та складними, формальними та неформальними, мати горизонтальний розподіл праці та рівні управління (технічний або управління низового рівня, управлінський або управління середнього рівня, інституційний або управління вищого рівня). О. характеризуються організаційною структурою (див. Організаційна структура). Ефективна робота й успіх О. як відкритої системи залежать від правильної взаємодії складових внутрішніх змінних (цілі, структура, завдання, технологія, люди) та зовнішнього середовища прямого (споживачі, конкуренти, постачальники, закони і державні органи) і непрямого (стан економіки, політичні фактори, міжнародні події, НТП, соціокультурні фактори) впливу.

НЕФОРМАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ — група людей, що виникла спонтанно, але регулярно здійснює ті чи інші спільні дії для досягнення певної мети. Н.о. (група) утворюється не за розпорядженнями керівництва та формальними постановами, а членами організації відповідно до їх симпатій, загальних інтересів, спільних цілей, звичок тощо. Процес виникнення Н.о. є певною мірою незалежним від дій або бажань керівництва. Неформальні групи існують у будь-якій організації, хоча вони не відображаються у формальних структурних схемах побудови організації. Неформальні групи, як правило, мають свої норми поведінки, розподіл ролей, явного чи неявного неформального лідера (див. Неформальний лідер). Причинами формування неформальних груп є почуття приналежності, захист, підтримка, допомога у вирішенні завдань, потреба у спілкуванні. Неформальні групи можуть впливати на організацію в цілому як позитивно, так і негативно. Позитивний вплив визначається допомогою у стресових і конфліктних ситуаціях, у налагодженні спілкування всередині організації, в адаптації співробітників до соціального та виробничого середовища тощо. Негативний вплив може проявлятися в деструктивних діях, опорі змінам в організації, поширенні чуток, що призводять до конфліктів.

  • Знайдіть у них спільне та відмінне.
  • То що ж таке неформальна організація?
  • Поміркуйте, з якою метою могли виникати неформальні організації в Українській РСР.
  1. Вибіркове читання (с. 182 – 184).
  • Уважно розгляньте світлини, що з’являтимуться на екрані. Визначте її основну думку. Знайдіть у тексті та зачитайте речення, що їй відповідає.

Фальшива країна Піонерія, — Високий Замок  Дисиденти та 150 колишніх політв'язнів зібралися у Львові Топ-12 лучших экскурсий по Львову от туроператора «Видвидай ...E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\chernobyl-990x660.jpg   Умер выдающийся украинский политик Левко Лукьяненко | Газета «День»   Перший "Кобзар":історія появи.. Обсуждение на LiveInternet ...

  • Які ж неформальні організації виникли в Україні?
  • Як змінився статус «Українського вісника». (Став першим легальним незалежним громадсько-політичним виданням в Україні)
  • Що стало поштовхом до першого масового мітингу у Києві 1989 р.?
  1. Робота в групах.

Формую в класі 5  груп. Кожна група отримує QR-код.

  • Перейдіть за посиланням та опрацюйте матеріал підручника.
  • Заповніть відповідну колонку таблиці та поділіться результатом з іншими групами.
  • Перші неформальні організації

Організація

Рік створення

Місто

Організатори

Мета діяльності

Значення діяльності

УКК

1987, серпень

Київ

Колишні політв’язні та не ув'язнені дисиденти і шестидесятники

Розкриття «білих плям» в історії України

 

Товариство Лева

1987, жовтень

Львів

Національно свідома молодь, робітників та деякі комсомольські лідери

Скасувати радянську традицію як неавтентичну, сфальсифіковану; спробою взяти під сумнів її статус у культурі

 

Зелений світ

1987, грудень

Київ

Спілка кінематографів та Спілка письменників

Звернути увагу на жахливий стан екології в Україні

Організація мітингу «Чорнобиль не повинен повторитися» 1989 р. у Києві

Товариство української мови ім. Т.Шевченка

1989, лютий

Київ

 

відродити й утвердити українську мову в Україні й серед українців зарубіжжя

Ухвалення закону «Про мови в Українській РСР» 1989 р.

Українська Гельсінська спілка

1988, березень

Львів

Учасники Української Гельсінської Групи

Захист прав людини

 

 

1-ша група. Товариство Лева

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\товариство лева.png

2-га група. Український культурологічний клуб.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\УКК.png

3-тя група. Зелений світ.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\Зелений світ.png

4-та група. Товариство української мови імені Т.Г. Шевченка

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\Товариство ім. Т.Г.Шевченка.png

5-та група. Українська Гельсінська спілка

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\УГС.png

  1. Робота зі світлиною.
  • Розгляньте світлини. Проаналізуйте гасла, з якими проходив мітинг.
  • Які політичні ідеї втілено у кожному з них?

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\591.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\592.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\5. Поява неформальних організацій\unnamed (1).jpg

  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик.

https://www.youtube.com/watch?v=yqmJJJmWlA8

  • Визначте причини страйку шахтарів 1989 р.

(Невчасна виплата зарплатні та погіршення соціального стану)

  • Чи задовольнила влада вимоги шахтарів? Як саме? (Виплатили борги, розширили список професійних хвороб та збільшила відпустку)
  • З якими емоціями учасники страйків згадують ті події?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Гра «Історична естафета».

Клас розділяю на дві команди. Перша команда «Львів», друга – «Київ». На дошці імена, організації, дати, події, що пов’язані з цими містами.

Завдання: по черзі вибігати до дошки та обирати ті картки, що стосуються саме їхнього міста. Перемагає та команда, що обере найбільшу кількість правильних карток.

КИЇВ

ЛЬВІВ

Мітинг «Чорнобиль не має повторитися»

Товариство Лева

Асоціація «Зелений світ»

Українська Гельсінська спілка

Товариство української мови імені Тараса Шевченка.

Л. Лук’яненко

Український культурологічний клуб

«Український вісник»

Закон «Про мови в Українській РСР»

М. Руденко

Юрій Щербак

І. Світличний

1989 рік.

Березень 1988 р.

Страйк шахтарів

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті УРСР місто, що стало центром політичної активності. (Львів)
  • Знайдіть та покажіть міста, у яких відбувалися масштабні мітинги. Назвіть їх.
  • Покажіть місто, у якому виникли асоціація «Зелений світ» та УГС. (Київ)
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Назвіть три основних слова, що на вашу думку, є головними в темі уроку. Аргументуйте.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 182 – 184.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жишко Петро Георгійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 липня 2020
Переглядів
16116
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку