Урок позакласного читання

Про матеріал
Дана розробка підійде для використання на уроках читання, позакласного читання.
Перегляд файлу

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

«Шевченкове слово в віках не старіє»

Навчальна мета:

формування предметних компетенцій : повторити та закріпити знання учнів про життя та творчість Т.Г.Шевченка; удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення; виробляти вміння і навички розв’язування вправ на всі дії з дробами;

- узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення звичайних дробів»

Розвивальна мета:

формування ключових компетенцій:  розвивати логічне, критичне мислення, творчі здібності учнів; викликати інтерес до вивчення предметів, зацікавленість, уважність; розвивати вміння узагальнювати та робити висновки.

Загальнокультурні компетенції: на прикладі життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни; виховувати відповідальність; любов до математики.

Тип уроку: інтегрований урок  - українська література, математика  (урок закріплення знань, умінь і навичок.)

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, ілюстрації до творів Шевченка, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація «Життя і творчість Т.Шевченка»

 Міжпредметні зв’язки: українська література, математика

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Чистомовка.

- Побудьмо маленькими поетами, добиратимемо рими.

Емо – емо –емо – в Україні ми …(живемо).

Ай – ай – ай – дуже любим ми свій…(край).

Інь – інь – інь – на дворі вже …(осінь).

Но – но – но – сонце менше заглядає у … (вікно).

Гі – гі – гі – прийшли гості…(дорогі).

Ет – ет – ет – до нас у клас прийшов… (поет).

2.Вступне слово вчителя.

Існує чудова легенда. Коли народжується дитина, Господь Бог благословляє її у білий світ своєю рукою. Покладе на голову – мудра буде, на серце – милосердною буде, на руки – майстер – золоті руки. І такою дитиною, я вважаю, котрій поклав Господь руку на серце, голову та руки, був Тарас Шевченко.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Протягом чотирьох років навчання ми з вами спостерігали за творчістю Тараса Григоровича Шевченка.

Наш сьогоднішній урок — це одна сторінка минулого, історія нашої дер­жави, доповнення наших знань про великого співця України Т. Г. Шевченка.

Нам стануть у пригоді (діти зачитують запис на дошці):

1) ваші попередні знання;

2) безсмертні Шевченкові вірші, твори та малюнки;

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Виступ учителя.

- Але спочатку повернемося в ті далекі березневі дні 1814року.

Дата 9 березня 1814 р. пам’ятна в історії української літератури. Тоді, темної ночі, перед світанком, у селі Моринцях на Звенигородщині, у хаті Григорія Шевченка, народився хлопчик, якого назвали Тарасом. Згодом, коли хлопчик був ще зовсім маленьким, родина переїхала до села Кирилівка. Тут і пройшло дитинство Т. Шевченка.

- А зараз послухаємо вірш, як писав поет про свою хатинку де він народився.

Не називаю її гаєм,

Тії хатиночки у гаї

Над чистим ставом край села.

Мене там мати повивала

І, повиваючи, співала,

Свою нудьгу переливала

В свою дитину... В тім гаю,

У тій хатині, у раю

Я бачив пекло... Там неволя,

Робота тяжкая, ніколи

І помолитись не дадуть.

Родина була велика: батько Григорій, мати Катерина, Тарасик, три сестри Катря, Ярина, Марійка, два братики Микита і Йосип і дідусь Іван. Усього дев’ятеро.

Гарно було в Кирилівці. Коло хати розкішний квітник, стара крислата верба, за хатою садок, неподалік в’ється річечка. Серед цієї краси зростав маленький Тарас. Піклувалися про нього добра мати і старша сестра Катерина. Любив Тарас неділю, коли людей не гнали на роботу до панів, і всі були в хаті. Тоді збирались усі довкола дідуся. Слухали його розповіді про минуле, різні цікаві історії.

ПЕРЕГЛЯД  ВІДЕОФРАГМЕНТУ «ДИТЯЧИМИ ШЛЯХАМИ ШЕВЧЕНКА»

У маленького Тараса було захоплення: він дуже любив малювати.   Малював кожної вільної хвилини, малював усе, що бачив навколо: деревце, квіточку, струмочок, качечку. І від цього отримував велике задоволення.

Творча робота учениці Побокіної Віталіни «Шевченко художник».

 

Поезія Тараса Шевченка стала нетлінною частиною духовного буття українського  народу.

Діти читають вірші Т.Г.Шевченка

 Безрадісним було дитинство Тараса. Тяжке кріпацьке життя. Він був і пастухом, і кухарчуком, і козачком, тобто слугою у пана.

 У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань лихої мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько.

Любов до рідного краю та туга за ним допомогли поетові показати велику гармонію рідної землі, красу та поетичність життя простих, роботящих людей.

Вшановування й увічнення пам’яті Т. Шевченка – то вияв великої народної любові та поваги до геніального поета й художника України, вдячності йому й високого визнання життєвого і творчого подвигу. Це виявляється у спорудженні пам’ятників, відкритті меморіальних дощок та знаків, заснуванні музеїв Кобзаря тощо. Його іменем названо творчі колективи, громадські організації, навчальні заклади, площі, вулиці.

Презентація творчої роботи Чебан Вероніки «Пам’ятники Шевченку в Одеській області»

Вірші Шевченка не втрачають своєї актуальності. Саме тому сучасні музиканти активно записують пісні, створені на основі поезії Кобзаря.

ПЕРЕГЛЯД  ВІДЕО «САДОК ВИШНЕВИЙ КОЛО ХАТИ»

Презентація робіт «За що я люблю творчість Шевченка» Чумаченко Ігор і Думіна Ярослава. (додатки)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

       Що нового ви дізналися про Т.Г.Шевченка?
       Які риси характеру ви запозичили б собі?

Слово вчителя.

    Юні друзі, дорожіть Шевченком! Любіть Україну, як любив її поет. Бережіть її, як   берегли ваші діди і прадіди! Читайте його твори і ваша мова буде гарною, чарівною, барвистою, бо українська мова – одна з найкращих мов світу!

Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець.
Що сподобалося вам, поділіться.
Що сумним було, пожаліться.
Хто працював погано, хто – примірно,
Оцініть себе, діти, мудро і вірно.
Час урок кінчати, додому завдання писати.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  •               Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Іван Франко дітям».

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку