Урок позакласного читання. Дара Корній. "Щоденник Мавки"

Про матеріал

Урок позакласного читання. Дара Корній "Щоденник Мавки"

Урок проводиться після вивчення творчості Лесі Українки та драми-феєрії "Лісова пісня". Випереджувальним завданням для учнів є опрацювати зміст роману "Щоденник Мавки", ознайомитися із біографією сучасної української письменниці Дари Корній.


Перегляд файлу

    Тема. Позакласне читання. Дара Корній «Щоденник Мавки».

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Дари Корній; допомогти старшокласникам усвідомити зміст та художнє багатство самостійно прочитаного твору; розвивати інтерес до читання, розширення кругозору, вміння висловлюватися з приводу проблем, порушених у творі; виховувати потяг до знань, самопізнання та самовдосконалення.

Обладнання: портрет письменниці, видання творів, ілюстрації, роздатковий матеріал, презентація.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Епіграф:               Для щастя потрібні двоє. Так сказала мама.

                                             Дара Корній.

                                                  Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань.

1. Тренінг «Роздуми вголос»

    Як ви розумієте поняття «любов і кохання»?

(Коха́ння або любов  — почуття глибокої сердечної прихильності до особи)

2. Створення «асоціативного куща» до слова «кохання»

Кохання — диво — казка — взаєморозуміння — сила, більша за життя — фізична близькість — вир почуттів — виправдання гріха — трагедія — щастя — ...

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  Людина живе в постійному  спілкуванні з іншими, і від неї, від її вчинків  залежить, якими будуть ці стосунки.

Здавна існують звичаї та традиції, які навчають жити у суспільстві, родині. Народна творчість підтверджує: «Вчись на чужих помилках». Тож давайте прислухатися до порад досвідчених людей, аналізувати вчинки героїв художніх творів, щоб не повторювати їхні помилки.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Багато митців присвятили свої твори темі стосунків у родині, не стала винятком і Дара Корній.

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із біографічними фактами з життя Мирослави Іванівни Замойської (псевдонім Дара Корній), проаналізуєте вчинки героїв твору «Щоденник Мавки», будете розширювати кругозір, вміння висловлюватися з приводу проблем, порушених у творі, виховувати потяг до знань, самопізнання та самовдосконалення.

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Вступне слово з елементами бесіди.

Сучасна українська література останніми роками вийшла на значно вищий рівень. З’явилося багато молодих, талановитих митців. Назвіть відомі вам імена українських письменників-сучасників (Орієнтовна відповідь: Володимир Лис, Світлана Талан, Василь Шкляр, Валентина Мастєрова, Наталія Гурницька, Люко Дашвар…)

Почесне місце серед них посідає Дара Корній (справжнє ім'я Мирослава Іванівна Замойська) - українська письменниця-прозаїк, лауреат третьої премії «Коронація слова» 2010 року за роман «Гонихмарник».

  1. Повідомлення учнів.

Народилася Дара Корній 20 вересня 1970 року в селі Секунь Старовижівський району Волинської області. Середню школу закінчила в селі Княже Сокальського району Львівської області. Вищу освіту здобула у Львові. Закінчила журналістсько-редакторське відділення Українського поліграфічного інституту. Працює у Львівській національній академії мистецтв.

Дара Корній писала спочатку для дитячої аудиторії, для журналів «Ангелятко», «Ангеляткова наука», та для підлітків (журнали «Крилаті», «Однокласник»). Перший її виданий великий твір у 2010 році опублікувало видавництво «Клуб сімейного дозвілля». Це був роман «Гонихмарник», написаний в жанрі міського фентезі. Роман приніс авторці третю премію літературного конкурсу «Коронація слова» 2010 року в номінації «роман», був удостоєний відзнаки «Дебют року» від видання «Друг читача» та став лауреатом премії асамблеї фантастики «Портал-2011» — «Відкриття себе» імені В. І. Савченко.

Другий великий твір письменниці «Тому, що ти є» теж  написаний в жанрі міського фентезі.

Третій роман - "Зворотний бік світла".

У 2013 році письменниця видала романи «Зірка для тебе» та «Зворотний бік темряви».

У 2014 році презентувала «Щоденник Мавки» та роман «Зозулята зими» (у співавторстві із Талою Владмировою).

У січні 2015 року світ побачила нова книга «Крила кольору хмар» (у співавторстві із Талою Владмировою).

Особисте життя: Дара Корній мешкає у Львові. Виховує старшу доньку Дарину й молодшого сина Максима.

Захоплення: дохристиянська міфологія, праукраїнські вірування, етнографія, казки, народна музика, книги.

  1. Спостереження за текстом, робота із сюжетом (перевірка домашнього завдання).  Колективне складання «сюжетного ланцюга»

Роман має дві сюжетні лінії, які постійно переплітаються: 1 – щоденник Мавки, 2 – життя Магдалени; 3 - життя художника Олексія.

Розлучення Магдалени із Романом → знайомство із Машкою → зневага до Чугайстрів → Розлучення Олексія та Ірини  → аскетичне життя Олексія → знайомство Магди і Мамая → закохані разом.

  1. Цитатний диктант. (Учитель читає цитати, учні записують імена героїв)

1. У мене каро-зелені очі та довге темне волосся. Я не схожа на жодну зі своїх посестер. Бо вони всі блакитноокі білявки чи синьоокі русявки. Я – інша, бо народилася в найтемнішу та найдовшу в році ніч. Душа юної дівчини, яка вміла любити, та не змогла втримати ту любов, заблукала в нашому лісі, втомлена, заснула посеред білої галявини … (Мавка)

2. Красень, убраний у білу чугу, зазирав своїми блакитними оченятами в душу, брав за руку і вів за собою. І вона зваблено йшла, йшла, щоб не повернутися, і тільки вітер наступного ранку приносив сумну вістку від неї – прощальну пісню.(Чугайстер)

3. Жалюгідна, зачухана, зачумлена домогосподарка, маленька жінка, тендітна, змарніла, ледь жива.(Магдалена)

4.Заробляв достатньо грошей і навіть купив тещі в подарунок, на якусь там річницю, квартиру в Києві.Чемно виконував усі бажання та настанови дружини, навіть якщо вони стосувалися лишень матеріального – робота, гроші, хата, меблі, не гірше, аніж у людей, ліпше, аніж у сусідів. Він терпів, скреготів зубами та продовжував, наче золота рибка, виконувати всі забаганки дружини, яка все більше ставала схожою на стару бабу біля розбитого корита.(Олексій)

5. Мрія кожного справжнього чоловіка, багата, розумна, красива, талановита, весела, компанійська, їїтемперамент вимагав постійної фізичної близькості та маніакального бажання керувати чи маніпулювати.    (Антоніна)

6. Я і зараз щасливий. Я від доньок не відмовляюся. Зрада заради грошей? Придумала ж таке! Ти ж зовсім не пристосована до життя. Як вазонок, чесне слово. Ти ж без мене пропадеш. З голодухи здохнеш під парканом. Виганяє вона мене. Тішся, що я такий добрий. Шо, може, скажеш, що вже завтра підеш працювати і сама на дітей заробиш?  (Роман)

7. Я нормальна людина, яка хоче твердо стояти ногами на землі. Я звичайна жінка. Мені подобається варити юшку, пекти піцу, прибирати в хаті, робити з малим уроки, прасувати, пліткувати з подругами. І відпочинок я люблю не в наметі, а в п’ятизірковому готелі на березі Середземного моря. (Ірина)

8. Дебела жінка з брудним волоссям у загидженому одязі, зі спухлим обличчям, синцями під очима та глибокими впадинами під ними. Волосся коротко стрижене. Блакитні сумні очі, яких майже не видно з-під набряклих повік та набурмосених брів. Потріскані губи, на яких позасихала кров. (Машка)

9. Рудоволоса чорноока жінка. Худорлява статура робила її схожою на юнку. Дівчину позаочі та й в очі, зрештою, кликали дзиґою. Така вона була дзиґльована. Встигала всюди відразу і вміла, здавалося, також усе: і писанки з малятами писала, і тримати в руках олівець чи користуватися фарбами могла навчити навіть найбільшого невмійку. (Ілона)

10. Самозакоханий, вродливий, розумний, у міру дотепний та вже надто самовпевнений.Любив цитувати слова Маленького Принца Екзюпері: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили» (Тарас)

11. Довга чорна ряса, коротка борідка й очі… Які то були очі – теплі, затишні, молочно-карі і разом з тим такі, що, здається, тугу з тебе виймають і наскрізь твій біль бачать.(Монах)

12. Убраний в ідеально припасований діловий костюм, білосніжну сорочку з дуже дорогою краваткою. Чорні маленькі очка, мов у щура, ніс бараболькою, крихітний ротик… Гарне почуття гумору, добру освіту, виховання плюс гроші, розумний, багатий, успішний чоловік. (Карен Вітольдович)

     Учні обмінюються зошитами і ставлять бали за правильні відповіді.

5.Порівняльна характеристика героїв

   Магдалена      Ірина     Антоніна

Спільне: молоді вродливі жінки, виховують дітей, прагнуть кохання..

     Відмінне

чесна    егоїстична   підступна

розумна    відсторонена  відчайдушна

самодостатня   невдоволена  хтива 

доглянута звичайна   приречена

закохана   матеріалістка  ревнива

Роман    Олексій   Тарас

Спільне: молоді чоловіки, вродливі, матеріально забезпечені…

     Відмінне

зрадник   дбайливий   самозакоханий

зверхній                             хазяйновитий  впевнений у собі

егоїстичний           стриманий   підступний

самовдоволений               справедливий  продажний  

слабкий           обдарований   підлабузник

6.Творча робота.

Скласти сенкан або діаманту.


Приклад сенкану

Магдалена

Рішуча, справедлива

Бунтує, виживає, отримує

Знаходить спокій в обіймах коханого

Мавка

 

 

Приклад діаманти

Олексій

Щирий, розсудливий

Дбає, розуміє, страждає

Живе у злагоді з природою

Малює, вірить, кохає

Вільний, життєрадісний,

Мамай


7. Робота з епіграфом

Бесіда.

Чи погоджуєтеся ви із висловом Дари Корній, взятим за епіграф до уроку?

Яку людину можна назвати щасливою?

Як ви розумієте слово «щастя»?

V. Підсумок

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

 Висловіть аргументи за чи проти  таких тверджень.

  • За класикою жанру, покинута-зганьблена-зраджена жінка мусить хоч трохи побути в ролі жертви.
  • Сенс життя – це вибір. Або ти живеш, або марнуєш життя на пошуки його сенсу

VІ. Домашнє завдання

 

 

docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
2461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку