Урок позакласного читання( День толерантності) Хто здатен погасити гіркоту сльози?!

Про матеріал
Розвивати в учнів уміння вільно й емоційно висловлювати свої думки, осмислювати вічні поняття краси й потворності, висловлювати що до цього власну думку; виховувати кращі риси людини – милосердя, людяність, доброту, співчутливість, толерантність здатність до співпереживання.
Перегляд файлу

    Урок позакласного читання( День толерантності)

Хто здатен погасити гіркоту сльози?!

Мета: Розвивати в учнів уміння вільно й емоційно       

 висловлювати свої думки, осмислювати вічні             

 поняття краси й потворності, висловлювати що

 до цього власну думку; виховувати кращі риси  

            людини – милосердя, людяність, доброту,          

            співчутливість, толерантність здатність до 

             співпереживання.

 

Обладнання: музичний запис, мультимедійний

                  проектор, листки А4, кольорові 

                           олівці символічні янголятка,

     склянки з кукурудзяним зерном,

      символічні сердечка,                                  

                           символічні сльозинки.

Учитель. Погоже небо, дерева стоять у задумі, про щось перешіптуються горобці, пливуть у тихій зажурі хмарки, ген – ген видніється горизонт.

   У такі хвилини розумієш що усі ми живемо на планеті Земля, діти одного Бога. Але всі ми такі різні:в поглядах на життя, за характером і темпераментом,у вчинках, у взаємодії з навколишнім світом.

Робота з «Деревом життя» 

Закрийте оченята і уявіть себе деревом. Відчуваєте,як воно дихає, тягнеться до сонця своїми гілками  п’є воду міцно тримається корінням. У ньго є своє тепло, запах,характер, сенс життя. А тепер розплющте очі, і намалюйте те дерево яке ви уявили.

(Звучить спокійна класична музика, діти малюють, вчитель пояснює малюнок.)  

Коріння вашого дерева – це цілі, сенс життя. Стовбур – це ваше уявлення про себе. Хто ви?! Гілки – це ваші мрії й бажання. А якщо на вашому дереві є ще й плоди, то ваші бажання здійсняться. Які цілі – такі й плоди. Життя залежить від цілей і мрій кожного.

   І хоча ми різні, але в усіх нас у грудях б’ється палке, однакове за формою серце. І ці серця мають бути наповнені повінця добрими і чуйним ставленням до інших: і тварин, і рослин, і людей.                                 

Гра «Вогник щастя»

( Діти стають у коло з маленькими свічечками у руках. Починає вправу учитель. Він говорить про дитину яка стоїть поряд з ним щоь світле, гарне, а потім запалює від своєї її свічку. Вправа закінчується, коли всі свічкі у колі запалені, діти роблять рухи руками, утворюючи «букет».)

Учитель. Нехай цей вогник тепла, доброти, щастя допомагає нам робити приємне, дякувати, вимовляти теплі, лагідні слова, бути уважним один до одного. А сьогодні напередодні  Дня толерантності ми будемо говорити про тих, хто не схожий на інших, хто народився, мов Ікар крилатим, хоча б у мріях, бо, мабуть, інколи такі неповторні постаті є й серед нас.

  А ще я пропоную вам поговорити про вічні, непідвладні часу цінності: красу людської душі, добро, милосердя -  і замислитися над тим, чому в людських стосунках так багато зла?

                Як нелегко жити по совісті,

              за законами правди й добра,

        більшість живе за ганебною повістю,

              що написана демоном зла.

 (Інсталяція вулиці, метро)

Історія 1 (Інсценізація вірша Н. Черкес « Сопілкар в завеликих мештах»).

Історія 2 (Інсценізація вірша Н. Черкес « Жебрак»)

Історія 3 (Інсценізація вірша О. Геращенко «Бомж»)

Вчитель нагадує пісню – легенду про жебрака і дівчинку.

Відеозапис пісні О. Злотника, Іво Бобула «Все золото світу…»

 Дійсно, істинно так: для того, щоб створити щось красиве, треба нести красу в душі, як це робила Мати Тереза.

1. Розповіді учнів про вчинки Матері Терези.

2. Презентація « Символ добра і милосердя»

Вчитель. Що ж треба робити сьогодні нам, щоб зла стало менше? Треба починати з того, щоб виховувати самого себе, контролювати свої вчинки і поведінку, сміливо протистояти злу. Зустрічайте – Маска Відвертості.

(Виступ – монолог Маски Відвертості)

              Проблеми ходять тихо між людей

                Зачаєно, приглушено, нечутно.

                   Ридає гірко й небо голубе,

            Як блискавиці рвуть його підступно.

                             Та тільки ти,

                             Тільки ти один

                            Здатен погасить

                             Гіркоту сльози,

                                Бо тільки ти,

                             Тільки ти один

                           Зможеш бути сам

                            Рівний небесам.

 

               Ніхто ніколи не здолає день,

              ніхто не в силі сонце загасити,

              Як милосердя у серцях живе

             Як навчимося ближніх розуміти.

Кожен з нас у змозі погасити сльозу на обличчі того, хто плаче,порадіти за того, хто щасливий, поміркувати над тим що хвилює людей. Ким би людина не була,у які часи не жила, вона повинна зробити вибір: куди подіти свою енергію: на сварки, суперечки, розбійництво чи на допомогу рідним, близьким, незнайомим людям. Кожен вирішує сам.

Учитель читає вірш А. Бенедишина « Життя складається з контрастів»

            Життя складається з контрастів

                          Є урвище і є мости.

                     Шанс дарувати й шанс украсти.

                         Є світло й темінь. Я і ти.

                            Є джерело і є болото.

                       Є зло й добро. І пекло й рай.

                            Є так і ні. Є за і проти.

                    Прощення й помста – вибирай.

         І зараз кожен з вас теж зробить свій вибір

Гра « Якщо я …»

1. Якщо я ділитимуся всім, що в мене є, я виросту  щедрою людиною.

2. Якщо я допомагатиму своїм друзям, коли вони опиняться у скрутному становищі, я буду добрим товаришем.

3. Якщо я чекатиму спокійно на свою чергу, буду терплячим.

4. Якщо я говоритиму про себе та інших, буду чесним.

5. Якщо я посміхатимуся людям та вітатимуся при зустрічі, буду дружнім та ввічливим.

6. Якщо я чутиму, що говорять інші, буду чуйним.

7. Якщо я допомагатиму іншим, коли ті потребують на допомогу, буду співчутливим.

8. Якщо я не зраджуватиму близьких людей, буду вірним.

9. Якщо я робитиму завжди те, що обіцяв, буду відповідальним.

10. Якщо я працюватиму заради мети, буду цілеспрямованим.

Учитель. Бажаю вам керуватися в житті розумом душі, не забувати, що ваше щастя – у ваших руках.

Вправа « Мої добрі справи»

У вас на партах стоять склянки, наповнені кукурудзяним зерном. Ці склянки символізують усі добрі справи, що може зробити людина за день. Пропоную вам відсипати у долоню стільки зерна, скільки добрих справ ви зробили у продовж одного дня.

Дитино, пам’ятай, що тільки ти, тільки ти одна здатна погасити гіркоту сльози.

   Людина майже щохвилини свого життя  робить вибір між добром і злом – у думках, почуттях, словах, учинках. Свого часу старші люди говорили, що в душі живе і Ангел і Демон. Ангел закликає робити добрі справи, а Демон штовхає до зла. Хто переможе? Усе це залежить від нас, від нашого вибору.  Коли ми слухаємо демона ангел нудьгує.

«Твій ангел плаче», - кажуть тому, хто зробив щось погане.

   Чи були у вашому житті випадки,коли ви слухали світлого ангела і коли слухали демона?

    Закрийте очі і поговоріть зі своїм ангелом охоронцем. Побачте його внутрішнім  зором. Згадайте, він усміхався чи плакав.

(Діти розповідають про свого ангела)

Вправа «Янгол доброти» 

(На дошці прикріплений ангел; діти вирізують маленьких янголят і надписують на них побажання, що візьмуть у «Дорогу доброти», озвучують їх, янголів прикріплюють на дошці і складають руки для озвучення молитви Матері Терези.

           Найвідоміша молитва Матері Терези

1. Коли я голодна, пришли мені того, кого я можу нагодувати.

2. Коли я спрагла, пришли мені того, кого я можу напоїти.

3. Коли мені холодно, пришли мені того, кого я можу зігріти.

4. Коли я в печалі, пришли мені того, кого я можу втішити.

5. Коли мені буде заважко нести свій хрест, кому я зможу послужити.

6. Коли мені буде потрібен час, пришли мені того, кому буде потрібна моя увага.

7. Коли мені буде важко на серці, пришли мені того, кого б я змусила усміхнутися.

8. Коли я відчуваю невпевненість, пришли мені того, кого я можу похвалити.

9.Коли мені буде потрібна підтримка, пришли мені того, про кого я можу подбати.

10. Коли мені буде потрібне розуміння, пришли мені того,хто потребує  розуміння з мого боку.

11.Коли я буду думати тільки про себе, приверни мої думки до тих, хто добрий.

12. Коли я збіднію, пришли мені нужденного.

13. Коли очі мої перестануть бачити свят, дозволь мені побачити Христа в очах кожного, кому я подаю їжу.

Учитель. Не відкладай на завтра, почни вже. Творити добро – це не слова, а дії,які повинні допомогти нужденним.

Відеокліп Міли Нітіч « Молитва старого монаха»

      Бажаю, люди, вам усі добра,

      Бажаю вам усім лише любові.

      Душею й тілом будьте всі здорові,

      Була б вам щасна будь – яка пора.

 

           Весна і літо осінь і зима…

        Пора життя, хоч би яка – бентежна

        І швидкоплинна і така безмежна,

           Що їй ніяких вимірів нема

                    Будь зелен квіт…

               Вже царство сивини…

      І зміна барв, і тонів, і півтонів,

            Зворушливих, мінливих, неповторних,

                  І радісним дарують і сумним.

                 Творіть добро і буде осяйним

            Усе життя і день ваш кожен – гожин.

           Живіть щоня в ладу зі словом Божим.

             Творіть добро і опікуйтесь ним.

                Даруйте іншим – радощі свої,

         Сприймайте болі інших, наче власні,

       І буде небо ваших мрій – прекрасним,

           Мов цвіт троянд і щебет соло’їв.

 

Творіть добро, цей Божий заповіт – віддайте в спадок, як беззастережність.

Краса душі, душевна ваша щедрість, хоч би там що – таки врятує світ.

(Діти шлють візуальні «сердечні» вітання і дарують сердечка)

Учитель. Іди за сонцем з Богом,

                        Хоч нелегка дорога.

        Іди мій друже завжди дорогою добра!!!

docx
Додано
10 листопада
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку