Конспект уроку позакласного читання для учнів 5-7 класів "І. Франко. Оповідання "Мій злочин." Використано такі методи і прийоми: асоціювання,складання логічного ланцюжка, проблемне запитання, «Викресли зайве», робота в парах, рольова гра, підбір ключових слів, незакінчене речення. Додається презентація.
ГРА СЛІВ «… всмiхалося сонце», - «холодний зимовий подув», «темно-синє склепiння неба». «I рiчка почувала се; вранцi вона була ясна i чиста i плюскотiла тихенько, мов улiтi, а тепер клекотiла гнiвно в своїх тiсних берегах i протискалася вниз своїми жовтаво-брудними розбурханими водами».
«Вiдвiдували всiх наших знайомих: старого могучого дуба; високу похилену березу; тихi криницi в лiсовiй гущавинi, i вкiнцi глибокi, чистi млинівки…Та ми, проте, щокрок заглядали цiкаво в воду пiд кожний прут, пiд кожний зiв'ялий лопух, у кожний корч, чи не задушився де який наш знайомий щупак пiд льодом або чи панi видра не була ласкава зробити нашим рибам вiзиту.
"А смачне мусить бути його м'ясо! -стрiлила менi нараз думка через голову. - А що якби його зарiзати i дати спекти?" "Пусти його! Пусти його! - шепче щось, мов добрий ангел, у моїм нутрi. - Адже ж бачиш, вiн такий маленький. Навiть заходу не варто, щоб його пекти!" "Але ж бо шкода його пускати! Я ж зловив його! " - бунтувалася дитяча впертiсть у моїм нутрi. "Пусти його! Пусти його!" - лебедiло щось тихо-тихо в найглибшiй глибинi моєї душi.