Тема: Анна Гавальда. Повість «№ 35 кіло надії»
Мрії збуваються, якщо цього дуже прагнеш
Мета: дати учням загальне уявлення про творчість сучасної французької письменниці Анни Гавальди, ознайомити учнів із змістом твору, допомогти усвідомити ідейний зміст та проблематику твору; розвивати навички характеристики літературного персонажа , вміння відстоювати власну позицію щодо змісту твору; сприяти вихованню читацьких компетенцій та збагаченню системи духовних і моральних цінностей.
Обладнання: портрет письменниці, тексти твору ,ілюстрації, ноутбук, проектор.
Тип уроку: урок позакласного читання
Епіграф Дітям більше потрібний приклад
для наслідування, ніж критика.
Ж. Жубер
Хід уроку
I. Організація класу до уроку
ІI. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Бесіда за епіграфом уроку.
--Як ви розумієте слова французького письменника XVIII – початку XIX століття Жозефа Жубера, винесені в епіграф до сьогоднішнього уроку?
- Що вам більше потрібно у житті: порада дорослих, приклад для наслідування, любов та розуміння чи критика ваших помилок?
- Чи можете ви сказати, що вас розуміють і підтримують дорослі?
Слово вчителя
Дякую вам за щирі відповіді, за активну життєву позицію.
Саме розмова про взаємовідносини з дорослими, намагання зрозуміти крик душі головного героя Грегора Дюбоска буде темою сьогоднішньої нашої розмови.
Людина формується в середовищі сім’ї , дитячого садочка, школи , інших навчальних закладів. Кожен з нас рано чи пізно задумується про своє майбутнє, обирає професію свого життя. Але чи завжди легко це зробити ?
Для здійснення своїх мрій потрібно багато працювати, здобувати
життєвий досвід, вдосконалювати себе як фізично , так і духовно.
Шлях до заповітної мети не буває легким і безперешкодним. Часто підлітку самому не вдається впоратися з труднощами навчання, фізичними слабкостями, непорозумінням з батьками, вчителями, ровесниками. А тому дорослі, які оточують підлітків, повинні допомогти зробити правильний вибір, повірити в себе, в свою неповторність.
Саме про це повість сучасної французької письменниці Анни Гавальди « 35 кіло надії». Вдома ви прочитали цей твір, а на уроці поділитеся враженнями від прочитаного, розглянемо проблеми, які найбільше схвилювали автора і , сподіваюсь, вас.
Чи готові ви до щирої і непростої розмови ?
Отож, розпочинаємо роботу.
ІІI. Актуалізація опорних знань учнів
Що відомо вам про Анну Гавальду? (повідомлення учнів)
Презентація фотопортрета письменниці.(Додаток 1)
Анна Гавальда – мати двох дітей і , звісно, їй не байдужі проблеми сучасної молоді, міжособистісне спілкування та проблеми моралі.
Слово вчителя.
Повість « 35 кіло надії» була написана в 2002 році і дуже швидко стала улюбленою в багатьох країнах Європи. Лейтмотивом цієї повісті є зображення ролі школи в життя підлітка.
Отож, головний герой. Хто він ? А це - 13- річний хлопчик Грегуар Дюбоск, який втратив віру в свої сили через нерозуміння його сім’єю, школою. Як крик душі звучить його одкровення на початку твору:
« Я ненавиджу школу.
Я ненавиджу її понад усе
Ні, навіть більше
Вона зламала мені усе життя».
Я думаю , ви погодитесь, що це дуже прикрі слова. І ми з вами маємо з’ясувати,чому так сталося, а , можливо, й знайдемо рецепт виходу з подібних ситуацій.
ІV Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Обмін враженнями
Які враження справив на вас прочитаний твір?
Що схвилювало вас найбільше?
Як ви зрозуміли назву твору?Чи не здалася вона вам дивною?
Хто бажає прочитати своє есе «Враження від прочитаного»?(учні ,за бажанням, читають власні твори).(Додаток 4)
Всі люди, в залежності від психологічних особливостей, діляться на типи особистості: екстраверт та інтроверт. У кожного типу є своя характеристика спрямованості внутрішньої енергії і ознаки поведінки.
Екстраверт — це такий тип особистості, поведінка якого направлена на оточуючих людей , він готовій до активної взаємодії з ними. Така людина дуже енергійна, комунікабельна і трохи розсіяна.
Інтроверт — повна протилежність екстраверту. Дії цих людей направлено всередину, тобто, тільки на себе. Це люди трохи замкнуті в собі і їм комфортніше проводити час на самоті.
А тепер,діти, запитання до вас: Грегуар Дюбоск – це екстраверт чи інтроверт? Cвою думку аргументуйте прикладами з тексту.
Отже, ми дійшли висновку , що Грегуар – приклад інтровертованої особистості. Але на його особливості ніхто не звертає уваги. Тому поступово школа викликає у нього відразу.
3. Аналіз художнього тексту
1. Що вам відомо про головного героя?
(Йому 13 років, щасливо йому жилося тільки до трьох років, своє життя вважає кошмаром, був найслабшим учнем, двічі залишався на другий рік (у початковій школі і в 6 класі), його вигнали зі школи через фізкультуру, в жодному навчальному закладі не хотіли приймати хлопця, він був «хлюпиком», через нього сварилися батьки, більше всього на світі він ненавидів школу, її запах, вчителів, бо йому там було не цікаво, любив дідуся, який був найдорожчою людиною, любив майструвати і складати «Лего»…)
2.Чи були в житті хлопця вчителі, які розуміли і любили його?
(Вихователька дитсадка Марі,вчителі у Граншані)
3. Як про це говорить сам Грегуар?(учні зачитують цитати з тексту)
Наприклад:»Я не став першим учнем…Але вчителі мене чомусь любили…».
4.Які предмети були улюбленими у хлопця? (Праця, малювання)
Як ви думаєте, про що це свідчить?
5.А як ставилися до Грегуара батьки?
6.Хто з членів родини підтримував і любив його таким, яким він був?(дідусь)
7.Розкажіть про це улюблене місце героя. Чому тут йому було затишно і спокійно? (Додаток 3)
4.Перегляд уривка з фільму ( написання листа в Граншан)
Обговорення побаченого.
Як ви розумієте слова героя:
«Я не дуже гладкий — у мені 35 кіло надії» ? Надії на що?(в першу чергу, на взаєморозуміння).
Висновок. . Шлях Грегуара до своєї мрії був непростим, але він зумів знайти в собі сили втілити її в життя.
V. Підведення підсумків уроку
1. Вправа «Незакінчене речення»
-- Грегуар мені близький тим, що …
--Я хотів би порадити Грегуару ..-
--Цей твір актуальний і для нас ...
-- Я впевнений(на ) ,що …
VI. Рефлексія
Вправа «Долонька допомоги». (Додаток 5)
Візьміть кольорі аркуші паперу, обведіть на них свою долоньку.. На кожному пальчикові напишіть слова підтримки і розуміння та протягніть її Грегуару.
Разом із автором ми віримо, що Грегуар зуміє реалізувати свою мрію. Можливо,він стане інженером, як його дідусь, втілить багато своїх задумів у життя. Отож ,вірте в свої сили і впевнено йдіть до своєї мрії.
VІI. Домашнє завдання
1.Напишіть невеликий твір « Наскільки важливою є для мене підтримка рідних?»
2. Прочитайте та проаналізуйте притчу «Все в твоїх руках». (Додаток 6).