Урок позакласного читання на тему "Боже! Які чисті ці діти!" (за оповіданням Григорія Лютого "Солом'яний бичок")

Про матеріал
Урок позакласного читання в шостому класі на тему "Боже! Які чисті ці діти"! (за оповіданням Григорія Лютого "Солом'яний бичок"). На уроці розглянуто зміст твору, вироблялися уміння й навички аналізу художнього образу та складання словесного портрета героя твору. Значну увагу приділено розвитку умінь висловлювати власну думку та відстоювати її. Акцент зроблено на формуванні ключових компетент-ностей та високих моральних якостей учнів.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

( 6 клас)

 

ТЕМА :  «Боже! Які чисті ці діти!»

                (за оповіданням Григорія Лютого «Солом’яний бичок»)

 

МЕТА :  • розглянути зміст твору;

                • вчити учнів аналізувати художні образи та складати словесний

                   портрет героя твору;

                • розвивати вміння висловлювати власну думку та відстоювати її;

                • формувати ключові компетентності учнів;

       • виховувати інтерес до сучасної літератури;

                • виховувати громадянську позицію, високі моральні якості :

                  гуманізм, щирість, доброту

 

Тип уроку : засвоєння знань та формування умінь і навичок.

 

Методичний

інструментарій : евристична бесіда, інтерактивна вправа «Мікрофон»,

                               інформаційне ґроно, сенкан «Займи позицію»,

                               презентація малюнків до оповідання та коментування їх,

                               робота з текстом художнього твору; учнівські повідомлення

                               про письменника.

 

Обладнання : оповідання Г. Лютого «Солом’яний бичок», виставка творів

                          письменника, ілюстрації до оповідання.

 

Міжпредметні

зв’язки :           педагогіка, психологія, образотворче мистецтво.

 

       Епіграф до уроку

 

                                                                       Життя таке коротке :

                                                                       поспішайте творити добро на землі

                                                                                                              О. Довженко

 

Перебіг уроку :

 

І. Організаційний момент.

Створення атмосфери позитивного настрою.

 

 

Психологічний аутотренінг

«Настрій»

 

Я – творча особистість.

Я думаю, отже, я живу.

Я вчуся аналізувати, зіставляти.

Я вмію висловлювати свої думки.

Я хочу знати!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Учитель : Уважно прочитайте епіграф до уроку та прокоментуйте його. Що

                   означають слова «творити добро на землі?» (Метод  «Мікрофон»)

                   Як ви вважаєте, «творити добро» можуть тільки дорослі?

 

Учитель :  Про маленького хлопчика з душею ніжною, як квітка, та

                    чутливою, здатною «творити добро», ми й поговоримо сьогодні,

                    занурившись у зміст чудового оповідання Григорія Лютого

                    «Солом’яний бичок».

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Озвучення очікуваних результатів.

 

Інтерактивна вправа

 «Мікрофон»

 

ІV.  Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

 

 

1. Короткі відомості про сучасного письменника Григорія Лютого.

    (Випереджальні завдання. Повідомлення учнів).

 

2. Учитель : Я тримаю в руках книги Григорія Лютого і з великою повагою

                       до письменника стверджую : тільки в козацькому краї – славному

                       Запоріжжі – міг народитися такий могутній талант. Що б  не

                       писав Григорій Лютий -  чи то вірші, чи прозу – усі його твори

                       однаково цікаві для читачів. Вони глибокі за змістом, несуть

                       людям світло правди й добра, будять людське сумління й

                       очищають душу.

                       Я думаю, що серед вас не було байдужих після прочитання твору

                       «Солом’яний бичок».

 

 

3. Опрацювання змісту оповідання.

 

    Учитель : Чи пам’ятаєте ви казку про солом’яного бичка?

                       Чому Григорій Лютий  саме так назвав своє оповідання?

                       (Учні висловлюють свої припущення, аргументують їх).

   

     • Хто головний герой  оповідання? Чому ви так вважаєте?

     • Зачитайте портретну характеристику Мишка. Чи викликала у вас

       симпатію його зовнішність?

     • Чому оповідач приніс знівеченого шпака саме Мишкові?

     (Знайдіть у тексті підтвердження ваших думок і зачитайте).

 

    Учень  зачитує цитату : «Я уявив, як засвітяться його коричневі, мов

    родимки, очі, як розтягнеться в захоплено-щасливій посмішці рот, і

    більше вже не сумнівався щодо пташиної долі».

    - З чого видно, що Мишко любить тварин, птахів?

    (Учні зачитують уривки оповідання на підтвердження своїх думок).

    - Як це його характеризує?

    - Як Мишко сприйняв подарунок – шпака?

    (Зачитайте відповідний епізод твору та прокоментуйте його).

    - Чому Мишко ніяк не міг угамуватися і не знаходив собі місця, побачивши

    шпака і почувши слова : «Забирай його!»

    - Чому його обличчя болісно здригалося, коли оповідач рятував птаха? Про

    що це свідчить? Розкажіть, як Мишко доглядав знесиленого птаха. Які

    його риси характеру виявилися при цьому?

    - Чи одужав шпак?

    - Де можна було побачити Мишка зі своїм улюбленцем?

    - Чому люди, побачивши Мишка, називали його «солом’яним бичком»

    і славним хлоп’ям?

    - Чому Мишко, ув’язнивши шпака, перестав світиться радістю?  Чому

    не випустив його?

    - Яка трагедія сталася з пташиною? Передайте словами настрій хлопчика,

    його почуття.

    - Чому хлопчик усе ж таки вірив, що шпачок до нього повернеться?

    - Чому оповідач, розуміючи, що молодий шпак – це не їхній, усе ж таки

    змовчав?

    - Чому очі Мишкові іскрилися, а вуста тремтіли, наче він казав, щось

    подумки сокровенне?

 

    • Прокоментуйте рядки оповідання : «Боже! Які чисті ці діти! Він навіть

    не подумав докоряти своєму другові за «зраду». І так чекати! Так чекати!»

    • Чому оповідача, який дивився на Мишка, охопив радісний настрій, що він

    ішов на роботу, як на свято?

    • Чи переконалися ви, прочитавши оповідання «Солом’яний бичок», що

    краса зовнішня і краса  душі – різні речі?

 

V. Формування умінь і навичок.

 

Робота в групах.

 

1. Завдання першої групи.

    Скласти інформаційне ґроно «Характеристика Мишка»

 

 

   М                                 веснянкуватий

                                       з великими, як локатори, вухами

   и                                  з очима, коричневими, як родимки

                                       співчутливий

   ш                                 добрий

                                       милосердний

   к                                  ніжний

                                       чистий душею

   о

 

2. Завдання для другої групи.

    Скласти сенкан «Мишко»

    Мишко

    захоплено щасливий, добрий, ніжний

    рятує, радіє, доглядає

    хлопчик виходив птаха і обожнював його

    рятівник

 

3. Якби вам треба було обирати друга, чи обрали б ви його, Мишка?

    Якщо так, то чому?  Аргументуйте. (Метод «Займи позицію»)

 

4. Презентація малюнків до оповідання, коментування їх.

 

VІ. Рефлексія

 

- Чи справдилися ваші очікування?

- Чи був цікавим для вас цей урок?

- Над чим змусив замислитися цей твір?

- Чи траплялися з вами подібні ситуації та як ви діяли?

- Чому навчає цей твір?

- Висловіть свою думку : «Для мене творити добро означає…»

  (Метод «Мікрофон»)

 

VІІ. Оцінювання

 

Домашнє завдання.

 

Написати мінітвір на одну з тем  «Птахи – наші друзі» або «Поспішайте

творити добро».

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку