КЗ «Ліцей №11» КМР
Вчитель: Слайковська Т.Б.
Тема: Подорож до країни Книг. Знайомство з будовою книги.
Мета: познайомити з будовою книги, дати поняття про підручник й художню книгу, розвивати інтерес до читання, виховувати бережне ставлення до книг.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: карта «Читайміста», виставка книг, ілюстрації «Як до нас прийшла книга».
I. Організація класу.
II. Актуалізація знань.
Щонедавно ми закінчили працювати з Букварем, який навчив нас читати. Тепер на уроках читання ми будемо працювати не лише з підручником Читанкою, а й з іншими книгами, знайомитись з творами українських письменників та письменниками інших країн. І такі уроки будуть називатися уроками позакласного читання.
III. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні у нас з вами урок позакласного читання, на якому пропоную вам піти зі мною до країни Книг. Тут ви бачите вже знайомі вам книги-друзі, які ви читали самостійно, або вам читали батьки. Які це книжки? (відповіді дітей).
Тому можливо зробити висновок. що книги бувають учбові - підручники і художня література.
1. Вивчення нового матеріалу.
IV. Складання карти Читайміста.
Але щоб мандрувати по нашій країні ми повинні скласти карту, яка поведе нас по дорогам Читайміста.
Тобто спробуємо побудувати Читаймісто.
- Але хтось до нас поспішає? (Виходять казкові герої: Червона Шапочка, Цибулінно, Буратіно).
- Ви впізнали, хто це до нас прийшов?
- З якої казки?
- А де живуть всі герої? (в книжках).
- А де живуть книги? (в бібліотеці).
В нашому Читаймісті буде бібліотека.
- А якщо книга захворіла? Куди вона піде? (книжкова лікарня). Де її вилікують?
- А якщо їм захочеться поспілкуватися, повеселитися, куди вони підуть? (площа весілля).
- Що ще може бути в нашому Читаймісті? (вивішую карту Читайміста)
Перед вами наше Читаймісто. Але подорожувати по ньому будуть тільки ті діти, які люблять читати. Ви всі любите читати? А грати?
Фізкультхвилинка.
2. Бесіда «Як до нас прийшла книга»
В який би будинок ми не прийшли, ми обов’язково побачимо книжки – в шафах, на полицях, у деяких дітей – під подушкою. Але перш ніж книжка прийде до нас, її хтось повинен зробити.
Про те як з’являється книга і піде наша мова.
Замовкла друкарська машинка. Поставлена остання крапка в рукопису. Пройде час і рукопис перетвориться в книгу. Що це буде за книга – казка для дітей, або повість для дорослих, веселі пригоди, або розповіді про тварин – поки ще ніхто не знає крім однієї людини – письменника, яка придумала книгу – написала і переписала своєю рукою (рукопис). Далі книга-рукопис потрапляє в друкарню, де готують книгу до видавництва.
Щоб книга мала гарний вигляд, її одягають у яскраву обкладинку. Якщо книжка товста – для неї готують міцну одежу-оправлення. І ось книжці в такому вигляді не соромно вийти в світ. Бачите який шлях проходить книга поки потрапить до нас.
3. Виготовлення книжки-саморобки
А зараз ми з вами спробуємо створити свої книжки.
Візьміть лист паперу, перегніть. Можна сказати, що це книжка? А чому? Чим відрізняється цей листок від книжок на виставці?
- Є назва? Подумайте, хто як назве свою книгу?
- Автор? Своє прізвище та ім’я.
- Ілюстрація? (намалювати вдома).
Ітак, ми знаємо, що в кожній книзі є обкладинка. Але обкладинка має і друге значення. Вона захищає книгу від пошкоджень. Відкриваємо книгу і бачимо теє саме, що і на обкладинці. Це титульний лист, далі вже йде зміст книги.
Діти, коли вибудете писати свою книгу, то притримуйтесь такої будови. Але поки ваші книжки вийдуть з друкую я впевнена, що ви вже багато книг прочитали, або прослухали, і серед цих книг є ваші улюблені. Я б хотіла, щоб ви нас познайомили з ними.
4. Реклама улюбленої книги.
V. Підсумок уроку.
- Де ми з вами побували?
- Що нового ви дізналися?
VI. Домашнє завдання.
Написати свою першу книгу і оформити її.