Урок позакласного читання в 2класі НУШ

Про матеріал
Читання – це невичерпне джерело забезпечення знаннями, універсальний спосіб розвитку пізнавальних і мовленнєвих здібностей дитини, її творчих сил, могутній засіб виховання моральних якостей і розвитку естетичних відчуттів. Сучасного молодшого школяра слід навчати не просто читати (розкодовувати текст), а читати книжки, вчити бачити в них співбесідника, «розмовляти» з ним, відгукуватись на їх думки, вчинки. Розібратися в цьому дитині має допомогти вчитель.
Перегляд файлу

КЗ «Ліцей №11» КМР

Вчитель: Слайковська Т.Б.

Тема: Подорож до країни Книг. Знайомство з будовою книги.

 Мета: познайомити з будовою книги,  дати поняття про підручник й                           художню книгу, розвивати інтерес до читання, виховувати                                           бережне ставлення  до книг.

          Тип уроку: засвоєння нових знань.

 Обладнання: карта «Читайміста», виставка книг, ілюстрації  «Як до                           нас прийшла книга».

I. Організація класу.

II. Актуалізація знань.

 Щонедавно  ми закінчили працювати з Букварем, який навчив нас читати. Тепер на уроках читання ми будемо працювати не лише з підручником Читанкою, а й з іншими книгами, знайомитись з творами українських  письменників та письменниками інших країн. І такі уроки будуть називатися уроками позакласного читання.

III. Повідомлення теми уроку.

 Сьогодні  у нас з вами урок позакласного читання, на якому  пропоную вам піти зі мною до країни Книг. Тут ви бачите вже знайомі вам книги-друзі, які ви читали самостійно, або вам читали батьки. Які це книжки? (відповіді дітей).

 Тому можливо зробити висновок. що книги бувають учбові -  підручники і художня література.

1. Вивчення нового матеріалу.

    IV.   Складання карти Читайміста.

       Але  щоб мандрувати по нашій  країні ми повинні скласти карту, яка  поведе нас по дорогам Читайміста.

 Тобто спробуємо  побудувати Читаймісто.

 - Але  хтось до нас поспішає? (Виходять казкові герої: Червона Шапочка, Цибулінно, Буратіно).

 - Ви впізнали, хто це до нас прийшов?

 - З якої казки?

 - А де живуть всі герої? (в книжках).

 - А де живуть книги? (в бібліотеці).

 В нашому Читаймісті буде  бібліотека.

 - А якщо книга захворіла? Куди вона піде? (книжкова лікарня). Де її вилікують?

 - А якщо їм захочеться поспілкуватися, повеселитися, куди вони підуть? (площа весілля).

 - Що ще  може бути в нашому Читаймісті? (вивішую карту Читайміста)

 Перед вами наше Читаймісто. Але подорожувати по ньому будуть тільки ті діти, які люблять читати. Ви всі любите читати? А грати?

Фізкультхвилинка.

2. Бесіда «Як до нас прийшла книга»

 В який би будинок ми не прийшли, ми обов’язково  побачимо книжки – в шафах, на полицях, у деяких дітей – під подушкою. Але перш ніж книжка прийде до нас, її хтось повинен зробити.

 Про те як з’являється книга і піде наша мова.

 Замовкла друкарська машинка. Поставлена остання крапка в рукопису. Пройде час  і рукопис перетвориться  в книгу. Що це буде за книга – казка для дітей, або повість для дорослих, веселі пригоди, або розповіді про тварин – поки ще ніхто не знає крім однієї людини – письменника, яка придумала книгу – написала і переписала своєю рукою (рукопис). Далі книга-рукопис потрапляє в друкарню, де  готують книгу до видавництва.

 Щоб книга мала гарний вигляд, її одягають у яскраву обкладинку.  Якщо книжка товста – для неї готують міцну одежу-оправлення. І ось книжці в такому вигляді не соромно вийти в світ. Бачите який  шлях проходить книга поки потрапить до нас.

3. Виготовлення книжки-саморобки

 А зараз ми  з вами спробуємо створити свої книжки.

 Візьміть лист паперу, перегніть. Можна сказати, що це книжка? А чому? Чим відрізняється цей листок від книжок на виставці?

 - Є назва? Подумайте, хто як назве свою книгу?

 - Автор? Своє прізвище та ім’я.

 - Ілюстрація? (намалювати вдома).

 Ітак, ми знаємо, що в кожній книзі є обкладинка. Але обкладинка має і друге значення. Вона захищає книгу від пошкоджень. Відкриваємо книгу і бачимо теє саме, що і на обкладинці. Це титульний лист, далі вже йде зміст книги.

 Діти, коли вибудете писати свою книгу, то притримуйтесь такої  будови. Але поки ваші книжки вийдуть з друкую я впевнена, що ви вже багато книг прочитали,  або прослухали, і серед цих книг є ваші улюблені. Я б хотіла, щоб ви нас познайомили з ними.

4. Реклама улюбленої книги.

V. Підсумок уроку.

- Де ми з вами побували?

- Що нового ви дізналися?

VI. Домашнє завдання.

Написати свою першу книгу і оформити її.

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку