26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Л. Українка «Біда навчить»

Про матеріал

Тема: Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Л. Українка «Біда навчить»

Мета: продовжити знайомити учнів з літературною казкою, показати, що мораль твору може бути закладена в назві казки «Біда навчить»; продовжувати розвивати вміння визначати дійових осіб твору, виділяти головну думку твору, висловлювати своє ставлення до прочитаного; формувати уміння стислого переказу. Удосконалювати правильність, швидкість, виразність читання. Виховувати щирі та дружні стосунки в колективі.

Міжпредметні зв'язки. Українська мова, природознавство.

Тип уроку. Комбінований. Урок з використанням ІКТ, мнемотехніки та Хмар-Тега .

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Петрик О.О.

 

 

 

 

 

 

Тема: Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Л. Українка «Біда навчить»

 Мета: продовжити знайомити учнів з літературною казкою, показати, що мораль твору може бути закладена в назві казки «Біда навчить»; продовжувати розвивати вміння визначати дійових осіб твору, виділяти головну думку твору, висловлювати своє ставлення до прочитаного; формувати уміння стислого переказу. Удосконалювати правильність, швидкість, виразність читання. Виховувати щирі та дружні стосунки в колективі.

Міжпредметні зв’язки. Українська мова, природознавство.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Мультимедійна презентація до уроку, документ ворд  для планшетів ,тест про біографію поетеси ,

 

Хід уроку

І. Організація класу

1.Привітання

Всі сідайте, діти, тихо.

Домовляймось не шуміти.

Руку вчасно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Пропоную вам:

 -Прочитайте зашифроване прислів’я, яке стане девізом нашого уроку.

 

ляД ковсяго ладі бнітріпо ннязна  (Для всякого діла потрібні знання.)

2.Хвилинка аутотренінг

- Сідайте, будь ласка . Подивіться мені в очі послухайте приємну музику та

повторіть  : „Я учень. Я – особистість творча. Я думаю, замислююсь. Я аналізую, висловлюю свої судження… Я хочу багато уміти…”

 

ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1.Актуалізація опорних знань

А)Скоромовка ..Мнемотехніка

 

 

 

 


http://vcegdaprazdnik.ru/uploads/posts/2014-12/1418707767_1.jpg
Їхали ми їхали,


http://static6.depositphotos.com/1000126/578/v/950/depositphotos_5783335-Green-natural-christmas-tree-illustration.jpg 


до ялинки


http://www.auto-electrician-melbourne.com.au/images/bab.jpg
доїхали.


http://static6.depositphotos.com/1000126/578/v/950/depositphotos_5783335-Green-natural-christmas-tree-illustration.jpg
Ялинку об′їхали,


http://images.crestock.com/3680000-3689999/3687566-xs.jpg
і додому


http://vcegdaprazdnik.ru/uploads/posts/2014-12/1418707767_1.jpg
поїхали

Б)

Ми сьогодні з вами

 Поведемо мову

 Про чудову жінку,

 Всім людям відому.

 Оце перед вами

 У квітах барвінку

 Наша поетеса - Леся Українка.

(показую портрет письменниці)

  •               Давайте пригадаємо біографію поетеси.

Тестування  ( додаток 1 )

2. Короткий переказ казки за ілюстраціями (слайд презентації).

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми продовжуємо вивчати твори Лесі Українки, продовжимо ознайомлюватися  з казкою «Біда навчить». Отож,тема уроку «Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Л. Українка «Біда навчить»

ІV . Розвиток мовленнєвих умінь і навичок.

  1.     Робота над заголовком казки.
  •                                  Прочитавши заголовок  казки, як ви його зрозуміли? ( Людина вчиться на особистих помилках. Мудрість здобувається в роботі.)
  1.     Відновлення змісту І частини тексту за запитаннями.
  • Яка біда спіткала горобчика? Що змусило його шукати розуму?
  •                 Яким був горобчик? 
  •                 Скільки зерняток знайшли горобчики?
  •                Чому вони почали битися?
  •                Хто скористався з бійки?
  •                Над чим за­мислився горобчик?
  •                Про що він попросив курку?
  •                Чи погодилась вона його вчити розуму? Чому?

 

3. Характеристика головного героя. Робота на картках.

  • Я пропоную вам ось таке завдання на картках. Потрібно вибрати ті риси характеру горобчика, які відповідають змісту казки, непотрібне – закреслити. Розташувати вибрані риси у тій послідовності, як змінювався горобчик. Доведіть це в своїй розповіді.

 

 

 

 

 

 

 

(Спочатку горобець був дурненький, задерикуватий, примхливий, розсіяний, безтурботливий, завзятий у бійці. Потім він стає спостережливим, придивляється до життя і в кінці казки  стає хазяйновитим та мудрим.)

– Як ви думаєте, горобчик є позитивним чи негативним героєм? Чому?

– Чому горобець так змінився?

  1.            Характеристика героїв. (слайди презентації.)

Давайте пригадаємо героїв казки та  скажемо як потрібно читати слова кожного з них.

5. Словникова робота.

а) Читання слів.

- А зараз проведемо словникову роботу. (слайд презентації)

  •                 Доберіть синоніми до слів мешкає (живе, проживає), поживиться (поїсть, похарчується), дбає (піклується, турбується).
  •       Чи всі  слова вам знайомі?
  •                 Зараз ми звернемось до сучасного тлумачного словника і пояснемо значення незрозумілих слів.

Клопіт – хвилювання, зумовлене чимось; турбота, тривога.                                 

клуня   - будівля,для зберігання снопів, сіна,зерна.                                 

доволі – стільки, скільки треба, в достатній кількості.                                  

Вельми- дуже багато.

статкує – добре хазяйнує, старанно працює.   

 6.Читання ІІ частину тексту учнями в ролях

V. Фізкультхвилинка

відео

VІ.  Вправи на розвиток швидкості читання

1. Гра "Хто читає швидше?"

 Знайдіть і прочитайте абзаци, в яких є речення:

"Нікому було вас бити та вчити!",

 "Се не моє діло.'"

"Ні гадки йому".

"Бог з ним".

    2.Гра "Закінчіть прислів'я" . Робота на картках.

 Знайдіть у казці прислів'я і допишіть.

"Дурні бились, а ..." (розумні поживились).

 "Хто дурнем вродився, той ..." (дурнем і згине).

"Не на те мудра, щоб ..." (дурнів розуму навчати).

"Поки біди не знатимеш, то ..." розуму не матимеш).

 "Розум на дорозі ..." (не валяється).

  • До яких ілюстрацій підходять  ці прислів’я?

3.Мовно-логічне завдання.

  • Знайдіть і прочитайте, як горобчик звертався до кожного з птахів

(До курки "пані матусю",

зозулі "тіточко",

бузька "пане",

ґава "дядино",

сови "пані",

сороки "панянко",

крука "звернувся то ").

  • Якщо горобець так звертався до птахів, то яким він був?

4. Робота над головною думкою казки.

-  Яка головна думка цієї казки?

(Треба самому навчатися, здобувати розум.)

  • Розшифруйте прислів’я, чи відповідає, воно головній думці казки? Поясніть, як розумієте його?

М_др_м    н_хт_   не   вр_д_вс_,   а   н_вч_вс_.

 

(Мудрим ніхто не вродився, а навчився.)

  • Яка з приказок, вжитих у казці, співзвучна з головною думкою?

 

киПо дибі не знамешти –зурому не мешмати.

 

 (Поки біди не знатимеш – розуму не матимеш.)

– Як розумієте цю приказку?

 ( Наші помилки у житті змушують нас замислюватись над життям, вчитись

 нового, жити по іншому, краще думати.)

V ІI. Підсумок уроку

  • Скажіть, говорячи про птахів, кого насправді мала на увазі письменниця?

    (Так, людей: заклопотаних, байдужих, злих, легковажних, недоброзичливих)

1.Гра «Незакінчені речення…»

  • Продовжіть думку: «Казка навчає цінувати розсудливість, …

( розум, , бажання вчитись,  доброту, працьовитість, вихованість.)

  • Що в ній засуджує автор?  ( легковажність, нерозумність, байдужість, лінь).
  • Чи маємо ми право засуджувати життєву позицію іншої людини? (Ні.)
  • Але ми можемо людині допомогти й підказати, дати поради.

3.Оцінювання  дітей.

 Ви сьогодні  гарно попрацювали, дякую за роботу.    

VІII. Домашнє завдання.

  • Відкрийте щоденники, запишіть завдання.
  • Написати невеличкий твір-міркування на тему «Чого навчила мене ця казка?»

Пам’ятайте, що у тексті-міркуванні обов’язково повинні бути його складові: твердження, доказ, висновок.

       Ось закінчився урок,

                   І дзвенить для вас дзвінок!

             Працювали добре друзі,

             Відпочиньте по заслузі!

86

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку