Комунальний заклад
«Черкаська спеціальна школа Черкаської обласної ради»
Підготувала
вчитель – дефектолог
початкових класів
Нечитайло Р.Г.
Черкаси – 2020
Тема: Урок позакласного читання. В.Сухомлинський «Протоптали стежку»
Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю В.Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного, свідомого читання; збагачувати активний словник учнів; корекційна мета: розвивати вміння робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати творчі здібності школярів, здатність уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; виховувати чуйність, доброту, милосердя, любов до художнього слова.
Тип уроку: урок позакласного читання.
Обладнання: портрет В. Сухомлинського, книжки з його творами, дидактичний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ось почули ми дзвінок
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож девіз тепер згадаймо
І урок розпочинаймо
підготуємося (сіли рівно) розправили груди, плечі
не піднімаємо, вдихнули носом на видиху промовляємо голосні
ма-ма-ма на дворі вже зима
іг-іг-іг- скрізь лежить пухнастий сніг
оз-оз-оз- періщить лютий мороз
ми-ми-ми- дочекалися зими.
У зимовий холод кожен молодий.
Рухайся швидше, інакше замерзнеш.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Студень Стужайло Мочавець Андрієць Мостовик |
Тріскун Шипун Вогневик Сніговик Льодовик |
Крутень Лежень Сніжень Сніговій |
Я починаю:
(чарівниця, красуня, морозна, біловолоса, білосніжна, срібна,сивоволоса)
Деревам і кущам – теплі шубки, білі кожушки, пухові хустини, мꞌякі волохаті шапки, візерунчасті рукавички.
Землю накрила – теплою ковдрою, пухнастим блискучим килимом,білою скатертиною.
А дітям – білий сніжок,блискучі ковзанки, снігові гірки,веселі розваги, свята, гарний настрій.
А ще зима трудівниця - навіває холоди, розтрушує сніги, сковує річки )
Ось яка вона зима і щедра, і весела.
Фізхвилинка (Доброта)
ІІІ. Опрацювання теми уроку
А читати ми будемо оповідання, яке написав Василь Сухомлинський «Протоптати стежку».
Народився у с. Василівка на Кропивниччині (Кіровоградщині ). Зростав жвавим, допитливим хлопчиком, дуже любив малювати. Важкі часи: не було зошитів, фарби можна було придбати за лікарські рослини, маленький Василько ціле літо збирав лікарські рослини, щоб придбати зошити, фарби. Приходив до школи раніше за всіх і допомагав товаришам виконувати математику.
Виріс став учителем, а тоді і директором школи.
Для дітей написав 1500 творів, мав родину, 2-х дітей.
Дуже любив природу, людей, був надзвичайно доброю
людиною.
Саме Сухомлинському належать слова, що є
провідною думкою сьогоднішнього уроку
(обговорення, заучування напам'ять):
заметіль буря заверюха |
завія хуга хуртеча |
хуртовина хуртека |
Юрко Ніна Михайлик |
Добрі Надійні Скромні Милосердні Працьовиті Виховані Чуйні Роботящі |
5 ) Читання тексту учнями
Гімнастика для очей
Ось красунечка-сніжинка
Залетіла прямо в клас
Нашим вічкам фіззарядку
Починати саме час
Ти лети-лети ліворуч
Зупинятися не смій
А тепер лети праворуч
І на місці ти не стій
Піднімайся вище, вище
Наші очки за тобою
А тепер лягай на землю
Відпочинь від усіх справ.
В. Сухомлинський своїми творами закликав нас бути добрими, щедрими, творити добро, любити людей і любити природу і вміти нею милуватися.
7) Хвилинка милування
Ось проведемо хвилинку милування зимовою природою, яка надихала поетів писати про неї вірші, художників зображувати її на полотні.
Наприклад: була осінь, дерева стояли в золотому вбранні, під ногами шелестіло перше опале листя) .
ІV. Підсумок уроку. Оцінювання
1) Гра « Мікрофон»
- Що сподобалося вам на уроці?
- Що цікавого ви дізналися на уроці?
Що ви взяли для себе з твору В.Сухомлинського? Поміркуйте, як слід жити на землі?
Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду. В народі кажуть: «Життя прожити - не поле перейти», тому у вас буде безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти достойний вихід. Тоді ви дійсно виростите Людьми з великої букви.