Урок позакласного читання. В.Сухомлинський «Протоптали стежку»

Про матеріал
Продовжити ознайомлення учнів з творчістю В.Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного, свідомого читання; збагачувати активний словник учнів; корекційна мета: розвивати вміння робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати творчі здібності школярів, здатність уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; виховувати чуйність, доброту, милосердя, любов до художнього слова.
Перегляд файлу

                         Комунальний   заклад

«Черкаська  спеціальна  школа Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель – дефектолог

 початкових класів

Нечитайло Р.Г.

 

 

                                      Черкаси – 2020

 

Тема: Урок позакласного читання. В.Сухомлинський «Протоптали стежку»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю  В.Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного, свідомого читання; збагачувати активний словник учнів; корекційна мета: розвивати вміння робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати творчі здібності школярів, здатність уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; виховувати чуйність, доброту, милосердя, любов до художнього слова.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Обладнання: портрет   В. Сухомлинського, книжки з його творами, дидактичний матеріал.

                    Хід  уроку

І. Організаційний момент

Ось почули ми дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

До уроку приготувався

Тож девіз тепер згадаймо

І урок розпочинаймо

  • А тапер назвіть основні
  •  засоби  виразного, правильного читання.
  1. Мовна розминка
  • Щоб правильно, виразно з інтонацією читати ми з вами

підготуємося (сіли рівно) розправили груди, плечі

 не піднімаємо, вдихнули носом на видиху промовляємо голосні

 

 

  • Проспіваємо пісеньку голосних звуків.

D:\малюнки\23085_html_m2686b363.jpg

 

 

 

 

  • Молодці! А хто скаже яка у нас зараз пора року? ( Зима )
  1. Промовимо чистомовку про зиму

ма-ма-ма на дворі вже зима

іг-іг-іг- скрізь лежить пухнастий сніг

оз-оз-оз- періщить лютий мороз

ми-ми-ми- дочекалися зими.

  1. Конкурс скоромовок

У зимовий холод кожен молодий.

Рухайся швидше, інакше замерзнеш.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Демонстраційний матеріал на дошці
  • D:\малюнки\1_html_m568daa0f.pngПовільне читання
  • Нормальне читання
  • Швидке читання
  • Назвіть зимові місяці?
  • А як ще називають зимові місяці?

 

Студень

Стужайло

Мочавець

Андрієць

Мостовик

Тріскун

Шипун

Вогневик

Сніговик

Льодовик

Крутень

Лежень

Сніжень

Сніговій

  • Вот и зима, снова год пролетел быстрой птицею. - Татьяна , 58 лет, страница 3 - Сеть знакомств МамбаА ви любите зиму?
  • Давайте скажемо нашій зимі комплімент, бачите яка вона гарна цього року.
  1. Гра «Комплімент»

Я починаю:

  • зимонька-снігуронька
  • королева снігів

(чарівниця, красуня, морозна, біловолоса, білосніжна, срібна,сивоволоса)

  1. Мовно-логічна гра (добери ознаки зими)
  • Зима щедра і дбайлива господиня. Вона для всіх приготувала подарунки.

Деревам і кущам – теплі шубки, білі кожушки, пухові хустини, мꞌякі волохаті шапки, візерунчасті рукавички.

Землю накрила – теплою ковдрою, пухнастим блискучим килимом,білою скатертиною.

А дітям – білий сніжок,блискучі ковзанки, снігові гірки,веселі розваги, свята, гарний настрій.

А ще зима трудівниця - навіває  холоди,  розтрушує  сніги, сковує річки )

  • C:\Users\Таня\Desktop\5747_portret.jpgЗима щедра святами. Які свята відзначаємо взимку?

            Ось яка вона зима і щедра, і весела.

Фізхвилинка (Доброта)

ІІІ. Опрацювання теми уроку

  • І хоче зима послухати які ж ми? Працьовиті чи ліниві, як ми вміємо читати.

А читати ми будемо оповідання, яке написав Василь Сухомлинський «Протоптати стежку».

  • А хто такий  Сухомлинський?

Народився у с. Василівка на Кропивниччині (Кіровоградщині ). Зростав жвавим, допитливим хлопчиком, дуже любив малювати. Важкі часи: не було зошитів, фарби можна було придбати за лікарські рослини, маленький Василько ціле літо збирав лікарські рослини, щоб придбати зошити, фарби. Приходив до школи раніше за всіх і допомагав товаришам виконувати математику.

Виріс став учителем, а тоді і директором школи.

Для дітей написав 1500 творів, мав родину, 2-х дітей.

Дуже любив природу, людей, був надзвичайно доброю

людиною.

Саме Сухомлинському належать слова, що є

провідною думкою сьогоднішнього уроку

(обговорення, заучування напам'ять):

 

 

 

  1. Читання твору «Протоптали стежку» вчителем.
  2. Словникова робота (Словничок зимових слів: Хурделиця ).
  3. Синонімічна хвилинка

заметіль

буря

заверюха

завія

хуга

хуртеча

хуртовина

хуртека

  1. Робота над змістом
  1. Про яку пору року це оповідання?
  2. Як звали дітей і куди вони йшли?
  3. Що побачили діти дорогою до школи?
  4. Що вони зробили?
  5. Якими ж були ці діти?

 

Юрко

Ніна

Михайлик

Добрі

Надійні

Скромні

Милосердні

Працьовиті

Виховані

Чуйні

Роботящі

  1. Чому раділа бабуся Марія?  Чого вчить цей твір? (Чи  є на світі добрі люди)

      5 ) Читання тексту учнями

  • Методика «Пташиний базар»
  • Методика читання «Зима»
  • Методика «Небо-земля»

Гімнастика  для очей

Ось красунечка-сніжинка

Залетіла прямо в клас

Нашим вічкам фіззарядку

Починати саме час

Ти лети-лети ліворуч

Зупинятися не смій

А тепер лети праворуч

І на місці ти не стій

Піднімайся вище, вище

Наші очки за тобою

А тепер лягай на землю

Відпочинь від усіх справ.

  1. Колективна робота  над  оповіданням
  • Читання «Сніжинка».
  • Читання «Ланцюжком».
  • Знайди кінець речення.
  • Знайди початок речення.
  • Читає «Незнайко».
  • Читання «Засічка - кидок».

 В. Сухомлинський своїми творами закликав нас бути добрими, щедрими, творити добро, любити людей і любити природу і вміти нею милуватися.

7) Хвилинка милування

Ось проведемо хвилинку милування зимовою природою, яка надихала поетів писати про неї вірші, художників зображувати її на полотні.

  • Крок поділи  (назви всі предмети зображені на картині, які відповідають на питання  Хто? Що?).
  • Крок часу (Що було? Що буде?)

Наприклад:  була осінь, дерева стояли в золотому вбранні, під ногами шелестіло перше опале листя) .

  1. Гра «Уявні навушники»
  2. Гра «Чарівні рукавички»

ІV. Підсумок уроку. Оцінювання

  • Урок  добігає  кінця. На ньому ми читали оповідання, яке вчить нас бути добрими, допомагати людям.

   1) Гра « Мікрофон»

- Що сподобалося вам на уроці?

- Що цікавого ви дізналися на уроці?

       Що ви взяли для себе з твору В.Сухомлинського? Поміркуйте, як слід жити на землі?

 Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду.  В народі кажуть: «Життя  прожити -  не поле перейти», тому у вас буде безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти достойний вихід.  Тоді  ви  дійсно виростите  Людьми   з великої букви.

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку