20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Урок позакласного читання ,,Відкрийте янгола в серці"

Про матеріал

Урок позакласного читання познайомить учнів з оповіданням сучасної української дитячої письменниці Ольги Бусенко «Про паперового янгола, допоможе удосконалити їх уміння вдумливо й уважно читати; розвиватиме навички самостійної роботи з книгою; формуватиме вміння будувати власні зв'язні висловлення; розвиватиме пам'ять, логічне мислення, естетичні смаки; виховувати ввічливість, доброту, порядність, милосердя

Перегляд файлу

 ВІДКРИЙТЕ ЯНГОЛА В СЕРЦІ

(ЗА  ОПОВІДАННЯМ ОЛЬГИ БУСЕНКО «ПРО ПАПЕРОВОГО ЯНГОЛА»)

https://pp.vk.me/c626628/v626628578/2990b/YBkY8bMImYo.jpg

Парадовська Т.М.,

учитель української мови та літератури,

спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

КЗ «ЛНВК ЗОШ І-ІІІ ст. № 22 - ліцей»

 

Тема уроку. Відкрийте янгола в серці (за  оповіданням Ольги Бусенко «Про паперового янгола»)

Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень виявляє інтелектуальну спроможність, самостійність, оцінює власну діяльність.

Мета: познайомити учнів з  оповіданням сучасної української дитячої письменниці Ольги Бусенко «Про паперового янгола»; удосконалювати вміння вдумливо й уважно читати; розвивати навички самостійної роботи з книгою; формувати вміння будувати власні зв’язні висловлення; розвивати пам'ять, логічне мислення, естетичні смаки; виховувати ввічливість, доброту, порядність, милосердя

Обладнання: робочі листки, ілюстративний матеріал.

Методи, прийоми, форми роботи: асоціації, словесне малювання, словникова робота, дискусія, робота в парах, виразне читання, бесіда, інструктаж, пошукова діяльність учнів (постановка та розв’язання проблемного питання)

Тип уроку: урок  позакласного читання

На дошці: тема, епіграф.

Епіграф. Щоб творити добро,

потрібно мати його в серці.

Арістотель

 

 

 

Перебіг уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

Мій ангел такий маленький,

 ну просто крихітка —

я навіть не бачу,

 чи він сидить

 на моєму плечі.

Мій ангел такий легенький,

ну просто пушинка —

я навіть не чую,

 як він сидить

 на моєму плечі.

Мій ангел такий тихенький,

ну просто тихіший трави —

я навіть не знаю,

коли він спить,

а коли прокидається на моєму плечі.

   Галина Кирпа

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Бесіда

  • А якими ви уявляєте своїх ангелів? Чи вiрите ви в ïх iснування?
  • Коли i навiщо вони прилiтають?
  • А що  є в усіх ангелів?
  • Для чого їм крила?
  • Про що б ви попросили б свого янгола?

Словникова робота

Я́нгол (а́нгел, а́нгол) — в християнській, мусульманській та  іудейській релігіях надприродна істота, посередник між Богом і людьми, який виконує волю Бога. Добрі янголи служать Богові й людям . У християнстві вважається, що кожна людина має свого янгола-охоронця.   Вони прилітають до нас, щоб нагадати про необхідність морального очищення, духовного піднесення. Коли дитина всміхається уві сні, це означає, що на неї дивиться ангел.

3. ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ 

Сьогодні на уроці позакласного читання ми з вами познайомимося  з незвичайним   ангелом, який сховався на сторінках оповідання –казки сучасної письменниці Ольги  Бусенко,  яка пише    книжечки для своєї доньки, тому вкладає в них усю душу, усе тепло материнського серця. Вигадала ж  цю історію та створила до неї  ілюстрації дівчинка Яринка. Своїм пензликом вона вимальовує на аркушику дерево, а на самому вершечку – янгола. Паперового янгола. Що це за янгол? Звідки він? Як сюди потрапив? Чи є в сучасному світі місце для янголів? Відповіді на  ці та інші питання дамо сьогодні на уроці , але, щоб досягти поставленої мети, ми повинні    зацікавити присутніх історією  дівчинки Яринки та  відкрити добро в серці нашої героїні.

4. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ  ТА ЕПІГРАФА  УРОКУ

5. ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ

Чи до всіх прилітають янголи…

6. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда

  • Пригадайте,  хто є головними персонажами  оповідання?
  • Коли вперше зустріла     Яринка Янгола?
  • Як він попав туди? Яким було його життя раніше? Зачитайте.
  • Чому йому було комфортно в  художниці?
  • Як клен ставився до Янгола? Від кого він його захистив?
  • Яким перед нами постає Янгол? Зачитайте.
  • Чи виникло в дівчинки бажання залишити його собі?
  • Чому не зробила цього?
  • Що зробила дівчинка?
  • Чи телефонував хтось?
  • Про якого ангела, на вашу думку, сподівався почути чоловік?
  • Для чого дорослий чоловік, на вашу думку,  його шукав?
  • Чи чекала Яринка дзвінка від власника?
  • Як жилося  янголу  в дівчинки?Зачитайте.
  • Чому Янголу було комфортно  і в художниці, і в дівчинки?
  • Чому Яринка   взяла його на прогулянку?
  • Що трапилося?
  • Чи легко було розпрощатися Яринці з Янголом?
  • Чому художниця подарувала їй нового Янгола?Де вона його взяла?
  •  Які слова розкривають доброту серця художниці? Зачитайте.
  • Чи була дівчинка щасливою? Коли ми це бачимо?
  • Тож символом чого є паперовий Янгол?
  • А як ви розумієте  вислів «Щастя — річ примхлива»?

 

7. ВІДПОВІДЬ НА ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ

8. ХАРАКТЕРИСТИКА ЯРИНКИ

Бесіда

  • Що ви можете сказати про дівчинку?
  • Якою ви її бачите?

 

Робота  в парах у робочих листках

 

Відкрийте серце (замініть знаки питання на характеристику дівчинки).

  • Якою була Яринка?
  • Як ви вважаєте, чи могла Яринка   у реальному житті бути поганою?
  • Де, на вашу думку,  живе добро?

 

9.РОБОТА  В РОБОЧИХ ЛИСТКАХ

Напишіть, якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре….

  • Чи  можна  збільшити  кількість  доброти?
  • Як, на вашу думку, можна виховати добру, чуйну,  милосердну  людину?

 

10.КОМЕНТАР  ЕПІГРАФА

Чому , щоб творити добро, потрібно мати його в серці…..

 

11.РЕЛАКСАЦІЯ

Ви гарно працюєте, тож трішки перепочиньте.(Звучить музика)

Оберіть колір, який вам подобається найбільше. Сядьте якомога зручніше, а краще - приляжте. Заплющіть очі.Уявіть синє небо, засіяне зорями. Оберіть одну зірочку - вона тепер належить вам, адже за нею сховався ваш ангел-охоронець. Піднесіть праву руку  вверх, доторкніться  до нього та засвітіть зірочку улюбленим  кольором. Широкий промінь усе довкола заповнює своїм сяйвом. Вдихніть на раз-два-три кольорове повітря, яке полонить  усе ваше тіло, спробуйте побачити та відчути це . Затримайте дихання.  Видихніть.  І на раз-два-три повертаємося до роботи

 

12.  ПІДСУМКОВА БЕСІДА ЗА ЗАПИТАННЯМИ.

 

  • Події твору реалістичні чи фантастичні?
  • Які казкові елементи присутні в оповіданні?
  • Чого вчить нас це оповідання?
  • Ми з вами  відкрили для себе письменницю Ольгу Бусенко. Якою ви її побачили через казочку Яринки?

Коментар учителя . Наш урок позакласного читання відкрив не тільки ім’я сучасної письменниці Ольги Бусенко, не тільки героїв її книги, а й допоміг відкрити таємниці нашого з вами серця. Я кожному із вас   даю  янгола на сріблястій ниточці, якого  ви зможете залишити собі, щоб  оберігав  ваше серце від усього лихого, або подарувати тому, хто цього потребує. Але де б не опинився ваш ангел, пам’ятайте:  «Щоб творити добро, треба мати його в серці».
13. ОЦІНЮВАННЯ

14. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ ТА ІНСТРУКТАЖ ПРО ВИКОНАННЯ

 

 

 

 

 

 

 


 Робоча картка уроку

 

Результат пошуку зображень за запитом "ольга бусенко"ТЕМА………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Щоб творити добро,

потрібно  мати його в серці.

Арістотель

 

1.Янгол- символ….

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Відкрийте серце Яринки (замініть знаки питання на характеристику дівчинки).

C:\Users\admin\Desktop\показовий урок\y8wdvimg-r.jpg 

 

 

 

 

3.Напишіть, якими рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4.Домашнє завдання.  Прочитати  оповідання В. Шевчука «Панна квітів», за бажанням намалювати ілюстрації до твору

 

 

 

 

 

 


Левчук Влад 19.01

Макарук Саша 22.01

Нечипорук Сашенька 30.01

Жидков Нікіта 4.02

Ізай Ірина 06.02

Макарук Стас 21.02

 

 

Життя дається людині на добрі справи. Г. Гейне

 

docx
Додано
22 січня 2018
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку