Урок.Пожежа в сусідній квартирі, будинку (виготовлення плану евакуації).

Про матеріал
розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі в будинку, квартирі та її наслідки; продовжувати формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за відсутності батьків, вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій; вчити учнів дотримуватися порад щодо убезпечення своєї домівки від зловмисників, відтворювати порядок дій , викликати рятувальні служби; виховувати обережність, увагу відповідальність, обачливість.
Перегляд файлу

Тема. Пожежа в сусідній квартирі, будинку (виготовлення плану евакуації).

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (працювати з текстовою інформацією, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, здійснювати навчальну діяльність у взаємодії); здоров’язбережувальну компетентність (усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності, уявлення про безпечну поведінку); громадянську компетентність ( бережливе ставлення до самого себе).

 Формувати предметні компетентності:  розширити уявлення учнів про причини виникнення по­жежі в будинку, квартирі та її наслідки; продовжувати формувати правила безпечної поведінки ді­тей вдома за відсутності батьків, вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій; вчити учнів дотриму­ватися порад щодо убезпечення своєї домівки від зловмисників, відтворювати порядок дій у разі опосередкованої небезпеки, викликати рятувальні служби; вихову­вати обережність, увагу відповідальність, обачливість.

Обладнання: малюнки, пазли, мультфільм «Що робити під час пожежі?», руханка «Пожежник», презентація «Пожежа - біда для всіх», ситуація.

Тип уроку: комбінований

                                                                 Хід уроку

І.Організаційний момент.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Відгадування загадки.

Червоний півень по жердині скаче, своїм гребінцем величається,а як торкнешся, то кусається. Якщо в квартиру зайде цей гість, то все дотла він з'їсть.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя

— Ви вже знаєте, що власна оселя може бути небезпечною для вашого життя і здоров'я. Через що це може статися? Наприклад, через пустощі з вогнем.

Що слід робити, коли пожежа виникла у твоєму помешканні?

 Перегляд мультфільму «Що робити під час пожежі?»

https://www.youtube.com/watch?v=vTSBL_YOcc4

А як учинити, коли пожежа сталася у сусідів або в під'їзді?

Спочатку з'ясуй, що відбувається. Обережно відчини двері. Якщо на сходовій площадці багато диму, негайно зачини двері. Зателефонуй пожежникам. Якщо телефону немає, поклич на допомогу з вікна чи балкона.

Як захистити помешкання від диму?

Треба позатикати мокрими ганчірками щілини навколо дверей, вентиляційні отвори, зачинити вікна, балконні двері.

Чому не варто вибігати на сходову площадку? Сучасні будинки споруджені таким чином, що вогонь з іншої квартири не пропалить ані стелю, ані підлогу іншої квартири. Тому слід спокійно чекати на допомогу в тій кімнаті, де є балкон.

Якщо кімната наповнилася димом, необхідно вийти на балкон, зачинивши за собою двері й чекати рятівників. Допомогти людині при пожежі може вогнегасник. Якщо у вас удома є вогнегасник, обов'язково попросіть батьків навчити користуватися ним.

Усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна. Тому дуже важливо завчасно обміркувати з дорослими, якими будуть ваші дії.

Перегляд презентації «Пожежа - біда для всіх».

2. Руханка «Пожежник»

https://www.youtube.com/watch?v=TWSnSqzftFg

 

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

 

Завдання 1.Скласти пазл.

Завдання 2. Аналіз ситуації

СИТУАЦІЯ 1

Ти живеш у сільській місцевості. У твоїх сусідів виникла пожежа. І ти знаєш, що у них нікого вдома немає. Визнач, якими будуть твої дії. Пронумеруй їх порядок.

Повідомлю сусідів про пожежу в їхньому будинку.

              Викличу пожежників, повідомлю їх про пожежу, адресу сусідів.

              Буду намагатися самотужки гасити пожежу.

              Кликатиму на допомогу людей з інших будинків.

Завдання 3. Вправа «Дискусія»

 

 

Завдання 4.  Гра «Хто більше?»
Кожен ряд називає небезпечні предмети, які є:
1 ряд – на кухні
2 ряд – у ванній
Завдання 5. Відгадай : Герої яких казок нехтували правилами безпечної поведінки ? (Червона Шапочка, Буратіно, Котик і Півник, Колобок)

Завдання 6.  Робота в парах.
Скласти діалоги на тему «Небезпечні іграшки», використовуючи слова:
Сірники, петарди, патрони, ліки, отруйні речовини, аерозольні балончики.
Інсценізуйте ваші ситуації з діалогами.

Завдання 7. Робота в групах

Як ви будете діяти, коли:

· у приміщенні багато диму;

· загорівся одяг;

· приміщення заповнилося чадним газом?

Завдання 8. Складання діалогу (робота в парах)

— Складіть з товаришем по парті діалог між «потерпілим» та «оператором» служби «101».

Завдання 9. Виготовлення плану евакуації.

V. Підбиття підсумків

— Розкажіть, як ви чи хтось із ваших рідних, знайомих ледь не постраждали під час пожежі.

— Якими будуть ваші дії під час пожежі у вашому будинку?

— Якими будуть ваші дії, якщо у під'їзді виявили дим?

— Який предмет може допомогти людині при пожежі?

— Чи є у вас удома вогнегасник?

— Чи вмієте ви ним користуватися

Завдання 10. Рефлексія. Метод незакінчених пропозицій.
Я запам’ятав, що…
Я зрозумів, що …
Мені на уроці …
Думаю, що …

 

 

docx
Додав(-ла)
Босик Альона
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2023
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку