Урок "Позначення звука [к] буквами К к. Складове читання і читання цілими словами".

Про матеріал
Розробка уроку з навчання грамоти з використанням інтерактивних методів навчання; "Асоціативний кущ", "Мікрофон", "Кубування".
Перегляд файлу

Тема: Позначення звука [к] буквами К к. Складове читання і читання цілими словами.  Читання слів з поступовим ускладненням їх звуко-складової структури. Читання речень з вивченими буквами.

Мета: ознайомлювати учнів із новою літерою, її звуковим значенням; учити читати слова різної звуко-складової структури, розвивати вміння слухати казку, відтворювати зміст з опорою на ілюстрації; виховувати любов і повагу до рідної мови.

Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні.

Прийоми: бесіда, розповідь, загадки, «Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Кубування».

 

ХІД УРОКУ

І. Створення емоційного настрою уроку. https://www.youtube.com/watch?v=ttxjc7nsTR4

Учитель

А що ми будемо робити,

Про що і кого говорити,

Ви можете усі сказати,

Як ось такі завдання

Цікаві розв'язати.

— Розплутайте читалочки-криптограми і дізнайтесь, хто із казкових героїв завітав до нас сьогодні на урок. (У кожного учня картка із читалочкою-криптограмою.)

Учитель прикріпляє на дошку таблички (без відгадок).

Утворилися три групи: Колобка, Качечки і Котика-Муркотика. Відгадки прикріпляються на дошці.

II. Виділення звука [к] зі слів Колобок, качечка, котик

— Прочитайте іменг казкових героїв, що були закодовані. (Діти називають: Колобок, Качечка, Котик. Учитель під схемами прикріплює ці Імена, малюнки з ілюстрацією до змісту казок.)

— Чому ж саме ці казкові герої завітали до нас на урок?

— Яким звуком починаються їх імена? (Звуком [к])

— Молодці, гарно виконали перше цікаве завдання! Оголошення теми і мети уроку.

III. Спостереження еа вимовою звука [к] 1. Управляння у правильній вимові звука [к]

Під час вимовляння звука [к] перешкода створюється глибоко в горлі задньою частиною язика. (Діти промовляють двічі звук [к])

— До яких звуків належить звук [к]? (До приголосних)

— Покажіть фішкою звукове позначення звука [к].

— Діти, звук [к] в українській мові ніколи не може вимовляти­ся дзвінко, адже він глухий. Це варто запам'ятати.

2. Визначення місця звука [к] у Будиночку Феї Фонетики Запам'ятайте, що звуки [с], [к] — глухі.

IV. Визначення позиції звука [к] у словах. Розглядання предметних малюнків. Відгадування загадок. Гра «Конструктор»

Малюнки відкриваються після того, як діти називають відгадку. Загадка 1 (для групи Колобка) На городі молода Пишні коси розплела, У зелені у хустинки Золоті ховає зернинки. (Кукурудза) Діти» Місце звука [к] у цьому слові — на початку і в середині.

Загадка 2 (для групи Качечки)

Без рук, без ніг,

А пнеться на батіг. (Квасоля)

Діти. Місце звука [к] — на початку слова. Загадка 3 (для групи Котика)

Під землею птиця Кубло звила

Та яєць нанесла. (Картопля) Діти. Місце звука [к] — на початку слова.

Загадка 4 (для групи Колобка) У воді купалася, А сухою зосталася. (Качечка)

Діти. Місце звука [к] — на початку слова і в середині.

Загадка 5 (для групи Качечки)

Коло бабусі

Сидить у кожусі.

Біля пічки гріється,

Без водички миється. (Котик)

Діти. Місце звука [к] — на початку слова і в кінці.

Загадка 6 (для групи Котика)

Сидить баба на грядках

Вся закутана в хустках. (Капуста)

Діти. Місце звука [к] — на початку слова.

V. Аналітико-синтетичні вправи зі звуками [к] [к']

1. Утворення складів зі звуків

Робота із фішками-схемами (усі групи працюють разом) [к], [а] — ка [к], [к'] — кі [к], [и] — ки

2. Аналіз складів ко, ку, ке

Діти . У складі ко перший звук [к] — приголосний, твердий, глухий.

Учитель. Уже стомилися ми трішки.

Діти. Вийдем всі ми на доріжку.

Музичний супровід. Діти промовляють слова, виконують танцювальні рухи.

Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

VI. Ознайомлення з літерою Кк («ка») https://www.youtube.com/watch?v=ZqC055WSoaY

1. Розглядання літери. Аналіз графічної будови, знаходження схожості з навколишніми предметами. Місце літери в Казковому місті Алфавіт

— Колобок, Качечка і Котик принесли вам нову літеру. Розгляньте її.

Учні порівнюють малу і велику літери за розміром, знайомляться з її назвою, графічною формою. Міркують, на що вона схожа, на аркушах друкують літеру К.

2. Створення «Асоціативного куща»

Весела гра з Карлсоном

«Відповідай на літеру К»

Квітка-алфавітка

Літера К в словах цих господиня

Котигорошко

картопля

кома

кіт

Колобок

капуста корова

кухар

Карпати

крапка

коза

клоун

Київ

кінь

кондитер

VII. Читання складів із літерою К (за складовою таблицею «Читайлик-Складайлик»)

— Літера К хоче зустрітися з іншими літерами.

1. Склади на злиття приголосної з голосною — відкриті та закриті.

 

а

о

у

и

і

к

ка

ко

ку

ки

кі

к

ак

ок

ук

ик

ік

2. Складання типу ППГ.

 

 

 

а

о

 

у

и

і

кл

кла

кло

 

клу

кли

клі

ск

ска

ско

 

ску

ски

скі

кн

кна

кно

 

кну

кни

кні

VIII. Читання слів із дошки

Учні читають хором, стежать пальчиком за указкою вчителя. КОЛОС КОЛОСОК КАЛИНА ЛІСОК

IX. Читання текстів-уривків казок.

Буква К казки складає, А тому у нас питає: — Розкажіть, в яких казках, Є герої з літерою К? (Колобок, Кривенька Качечка, Кіт у Чоботах, Котик і Півник, Котигорошко, Карлсон)

— Діти, послухайте, що означає слово казка. Казка — це один із видів усної народної творчості. Казка — це текст про вигадані події та вигаданих героїв.

— Приготуйтеся стежити і слухати уривок із казки «Колобок». Учимося слухати казки, розуміти зміст, розповідати зміст за малюнками. Перед читанням проведемо словникову роботу.

Словникова робота (слова записані на дошці)

Козуб — кошик із дуба або лози.

Засіка — відгороджене місце в коморі для зберігання борошна.

Злагода — дружні стосунки, мир.

Пригорщі — долоні.

Текст 1

КОЛОБОК Жили собі дід та баба. Хоча у бідності, але в злагоді. Якось просить дід: «Спекла б ти, бабусю, колобок». Абаба відповідає: «З чого ж його пекти? Борошна у нас зовсім нема». — «Е-ех, бабо! Ти по козубу пошкреби; по засіку помети, може, борошна й набереться».

От баба по козубу пошкребла, назмітала по засіку — набралося борошенця пригорщі зо дві. Замісила вона тісто на сметані, спекла колобок і поклала на віконце, щоб прохолов.

Колобок полежав-полежав та й покотився. Кинулись наздоганяти його старі — та куди там!

Котиться Колобок дорогою і приспівує: «Я по козубу нашкрябаний, по засіку наметений, на сметані замішаний, на вікні остуджений! Я від баби утік і від діда утік!»

Скоро викотився за околицю. Далі був уже луг — широкий, зелений. Котиться собі Колобок та все пісеньку свою наспівує. Текст читає вчитель або гарно підготовлений учень. Перевірка розуміння змісту казки «Колобок» — Продовжте казку усно. Кого зустрів Колобок далі? (Усні відповіді дітей.)

Текст 2

КРИВЕНЬКА КАЧЕЧКА

Були собі дід та баба, та не було у них дітей. Дуже вони через це

журилися. От пішли вони одного разу у ліс по гриби. Баба бере грибки,

коли дивиться — у кущику гніздечко, а в гніздечку качечка сидить.

— Візьмемо її додому, нехай вона у нас живе.

Стали її брати, дивляться, аж у неї ніжка перебита. Вони взяли її тихенько, принесли додому, зробили їй гніздечко і туди посадили. Уранці старі прокинулися і знову пішли по гриби. А коли повернулися, глядь — а в хаті прибрано, хліба напечено, борщик зварений.

От вони до сусідів:

— Хто це? Хто це?

— Бачили якусь дівчину, від криниці водицю несла. Гарна, тільки трішки кривенька.

Перевірка розуміння змісту казки «Кривенька Качечка» Гра «Так. Ні»

•   Були собі дід та баба? (Так. Ні)

•   У них були діти? (Так. Ні)

   Вони одного разу пішли в ліс по гриби? (Так. Ні)

•   У гніздечку сидів соловейко? (Так. Ні)

•   Вони взяли качечку додому? (Так. Ні)

•   Качечка в хаті прибирала, борщик варила? (Так. Ні) - У неї була ніжка кривенька? (Так. Ні)

X. Рефлексія.

1. «Кубування».

— Яку літеру принесли наші казкові герої?

— Який звук вона позначає? (Приголосний, глухий)

 - Назвіть слова з буквою К на початку складу.

 - Назвіть слова з буквою К в середині слова.

 - Назвіть слова з буквою К в кінці слова.

2. «Мікрофон».

— Чи був для вас цей урок повчальний?

— За що ви подякуєте уроку?

— Чи всі ми молодці?

3. Вправа «Настрій».

Розмістіть свої квіточки, на квіточку яка посміхається, чи сумує.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2021
Переглядів
1471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку