Урок "«Праця- справжнє диво. В. Сухомлинський «Чорні руки»»

Про матеріал
Інтегрований матеріал з читання та я у світі для проведення уроку в інклюзивному класі спеціальної школи для дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

1

 

  Комунальна організація (установа, заклад)

 «Шосткинська спеціальна загальноосвітня школа № 10

 Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого уроку

я у світі  та читання в інклюзивному  5 класі

 

«Праця- справжнє диво.

 В. Сухомлинський «Чорні руки»»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

 вчитель початкових класів

 першої кваліфікаційної категорії

Пендюрина Тетяна Василівна

 

 

Тема. Праця- справжнє диво. В. Сухомлинський «Чорні руки»

 

Мета: дати уявлення про працелюбство як людську чесноту українського народу; вдосконалювати навички свідомого читання, формувати вміння активно слухати, навчити пояснювати свій вибір, вчинки та дії людей;  розвивати пам'ять, мислення, увагу; виховувати працелюбність.

 

Тип уроку: інтегрований- Я у світі. Читання.

 

Обладнання; інтерактивна дошка, ноутбук, ватман, клей, картки.

 

Інновації: кінезіологічні вправи.

 

Стратегії навчання:: «Мікрофон», незакінчене речення, імітаційна гра, оформлення колажу, займи позицію.

 

Форми роботи: фронтальна, кооперативна робота.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Привітання

- Діти! Поверніться до гостей  і привітайтеся. Починаємо наш урок.

2. Кінезіологічна пісня.

Сонце підіймається

Серце зігрівається

Прокидається земля

З нею я.

 

 

 

 

 

ІІ Актуалізація знань учнів                                       

  1. Відгадування загадки

Хоч у нас їх лише дві

Малюків- трудівників.

Кожен день вони працюють.(РУКИ) Сл.1

Шиють, в’яжуть, щось будують.

  1. Гра «Склади слово»
  • Складіть слова з букв

Праця- це робота.

Диво- це те що викликає подив, здивування.

  • А як пов’язані і слова, що вони означають ми дізнаємось сьогодні на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. СЛ.2

 Тема нашого уроку: «Праця-справжнє диво. В. Сухомлинський «Чорні руки»

 Завдання уроку: поговоримо про працю, дізнаємось що працелюбство одне із чеснот українського народу, розвиватимемо навички читання, аналізуватимемо зміст тексту, також дізнаємось що треба робити , щоб бути щасливим.

 

Картинки по запросу картинки художник рисует

          ІV. Робота над засвоєнням змісту. 

  1. Спостереження за матеріалом (за картинками). Бесіда.   

        - Діти! Кого ви бачите на малюнку? (Художника)   СЛ.3- 7                                 

        - Що він робить? ( Малює, працює. Створює диво- картину)

        -  Хто це ? (Будівельники)  Що вони  роблять? (Будують будинок. Будинок- це теж диво)     

        - Що робить жінка? (Вишиває)

   -  Що роблять руки   пекаря? (Місять)

  • Що робить гончар? (Ліпить).
  • Діти! Що роблять руки?
  • Для чого потрібні руки? 

    Як називають руки які працюють? (Працьовиті).

  Отже, руки цих людей- працьовиті. Вони створюють диво.

2. Спостереження  за матеріалами.           

  • Що бачите на столі? (Вишитий рушник, глечик, хліб).
  • (Всі ці вироби своїми руками   зробили  українські люди. А гончарство, вишивання, хліборобство-традиційні заняття українського народу.
  • А як ви вважаєте  чи багато треба було працювати щоб зробити ці речі?
  • ( Так! Щоб зробити ці корисні речі  треба багато працювати. І ці речі могли зробити тільки  працьовиті люди- українці.

 Отже,  працьовитість -  одна з рис українського народу).

   Кінезіологічні вправи. Дихання.

     3. Гра « Покажи слово»

- Діти! У мене на таці лежать слова. Візьме собі одне слово  прочитайте його про себе і рухами рук покажіть нам це слово. А ми маємо впізнати це слово і назвати його.

- Яке слово я вам показала? (Вмиватися)

Діти! Ви правильно про читали, зрозуміли і показали слова

 

4. Опрацювання тексту В.Сухомлинського «Чорні руки»

      4.1  Робота над заголовком                                                                                    

Слайди  8 Чорні руки

  • Прочитайте. Як ви розумієте вислів?  
  • Діти в народі «чорні руки» називають ще працьовиті натруджені руки.

Слайд 9

  • Подивіться на них вони зморщені, темні,  ніби чорні.
  • Саме про такі  натруджені, працьовиті руки написав оповідання  Василь Олександрович Сухомлинський.

4.2 Розповідь про письменника Слайд 10                                         

  • (Він був вчителем і писав твори для дітей).

 

4.3 Кінезіологічна вправа  (масаж вух).

 

 

 

4.4. Робота над текстом.

1) Первинне сприймання (читає вчитель)

2) Повторне читання. Аналіз змісту.

І ч.

- Що хлопчик попросив зробити бабусю?

ІІ ч.

  •  Що робили бабусині руки?
  • Як Юрко дивився на бабусин і руки? (Не відриваючи очей, пильно. )
  • Це як?
  • Чому Юрко так вдивлявся у бабусині руки?

(Раніше він не помічав, що вони чорні- чорні, сухі, зморщені  від роботи, натруджені.)

  • А як працювали руки бабусі? ( Вправно)

ІІІ ч. 

  •  -Яким вийшов голуб?
  • Про що запитав хлопчик бабусю?
  • Прочитайте.
  • Прочитайте що відповіла бабуся?
  • Як ви зрозуміли слова бабусі?

(Тільки працьовиті  руки можуть створити диво) .

 

4.5 Робота за малюнком.

  • Подивіться на малюнок.  Який настрій у бабусі? Вона засмучена чи весела?
  • А  чому? (Так вона весела, щаслива, бо  зробила голуба для онука .
  • Отже, що робить людину щасливою?- Праця

 

 

 

4.6 Кінезіологічні вправи.

  • Що вміють робити ваші ручки?(Обійматися, вітатися, плескати, прощатися, брати, кидати, стискати)
  • А ще наші ручки вміють пекти хлібчики.

 

      5. Гра- Імітація «Печу, печу хлібчики».

Печу,  печу хлібчики дітям на обідчики.

Маленькому-маленький, великому- великий

Шусть у піч.

 Кінезіологічна вправа.  «Я у будиночку»

 

6. Закріплення знань.   Робота в парах.   Складання прислів’я.

( Аби руки і охота, буде зроблена робота.

Бджола мала, а й та працює.

Роботящі руки гори звернуть.

Без трудів не їстимеш пирогів)

( Діти виходять до дошки читають прислів’я. Наклеюють його на ватман.)

  • рочитайте речення. Як  ви зрозуміли його?

           -   Чому вчать прислів’я? (Бути працьовитими)

 

            V. Рефлексія

           1. Вправа «Мікрофон».

            -  Діти, а зараз станем півколом і пограємо в гру « Незакінчене речення», передаючи мікрофон. Початок речення у всіх однаковий « Я вмію…..». А потім кожен з вас називає що саме він вміє. Я починаю « Я вмію готувати»

             Діти молодці ! Ви багато вмієте робити, ви маленькі працьовиті українці.

  1.  Домашнє завдання.
  •  Вдома прочитаєте рідним оповідання Василя Сухомлинського «Чорні руки» і розкажіть,  що ви робили на      уроці.  
  1. Вправа «Займи позицію».
  •  Подивіться праворуч. Прочитайте  вислів «Працював старанно». Це значить, читав, відповідав, слідкував, був уважним.
  • Подивіться ліворуч. Прочитайте  вислів «Працював активно». Піднімав руку, виходив до дошки, допомагав друзям.
  • А тепер  кожен оцініть, як ви працювали і займіть позицію праворуч чи ліворуч.
  • Що тобі сподобалось робити на уроці ?   

         

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
1965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку