Практична робота №3
Дата: ___________________________________
________________________________________
Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про основні особливості будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин, формувати науковий світогляд і розуміння процесу поступового розвитку рослин на Землі від простих форм до високоорганізованих; порівнювати, встановлювати риси подібності й відмінності між групами рослин, робити відповідні висновки, пояснювати більш високу організацію покритонасінних; виховувати розуміння значущості рослин, прагнення охороняти й берегти їх та естетичне сприйняття природи.
Хід роботи
1. Заповніть таблицю. Для цього органи, які наявні у даної рослини, позначте знаком «+», а відсутні органи – знаком «-».
Органи рослини |
Мох |
Папороть |
Квіткова рослина |
Корінь |
|
|
|
Стебло |
|
|
|
Листок |
|
|
|
Ризоїди |
|
|
|
Квітка |
|
|
|
Спорангій |
|
|
|
Насінина |
|
|
|
Плід |
|
|
|
2. Дайте відповіді на запитання.
У чому подібність та відмінність будови основного фотосинтезуючого покоління у мохів, папоротей і квіткових рослин?
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
Які вегетативні органи є у мохів, папоротей та квіткових рослин?
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
Які органи розмноження наявні у мохів, папоротей і квіткових рослин?
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
3. «Третій зайвий». Вибрати зайвий термін: пояснити свій вибір.
1. Модрина, щитник чоловічий, орляк.
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Плаун баранець, шипшина, ульва.
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Хламідомонада, фукус, сальвінія.
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Сфагнум, хвощ лісовий, зозулин льон.
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВИСНОВОК:
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
|