Урок "Практична робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин"

Про матеріал

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про основні особливості бу­дови, біології і розповсюдження мохів, папоротей та покритонасінних рослин, формувати науковий світогляд учнів і розуміння процесу поступового розвитку рослин на Землі від простих форм до високоорганізованих і високоадаптованих до життя на суші; значення цих знань для вивчення біології рослин, їх практичного використання, збере­ження та охорони; продовжити формування умінь і навичок виконувати практичну роботу, порівнювати, вста­новлювати риси подібності й відмінності між групами рослин, робити від­повідні висновки, пояснювати більш високу організацію покритонасінних; виховувати розуміння значущості рослин, прагнення охороняти й берегти їх та естетичне сприйняття природи.

Перегляд файлу

Урок 6 клас

Біологія

 

Тема: Практична робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про основні особливості бу­дови, біології і розповсюдження мохів, папоротей та покритонасінних рослин, формувати науковий світогляд учнів і розуміння процесу поступового розвитку рослин на Землі від простих форм до високоорганізованих і високоадаптованих до життя на суші; значення цих знань для вивчення біології рослин, їх практичного використання, збере­ження та охорони; продовжити формування умінь і навичок виконувати практичну роботу, порівнювати, вста­новлювати риси подібності й відмінності між групами рослин, робити від­повідні висновки, пояснювати більш високу організацію покритонасінних; виховувати розуміння значущості рослин, прагнення охороняти й берегти їх та естетичне сприйняття природи.

Обладнання й матеріали:  підручник, робочий зошит

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опор­них знань учнів

1) Бесіда:

- Які рослини називають вищими?

- В чому особливість вищих спорових рослин?

- Які рослини належать до вищих спорових?

- В чому особливість будови мохів?

- Які мохи вам відомі?

- Як розмножуються мохи?

- Що переважає в їх життєвому циклі?

- Чому, будучи вищими рослинами, мохи не стали панівними на планеті?

- Чим особливі папороті?

- Як вони розмножуються?

- Як розмножуються папороті?

- Що переважає в їх життєвому циклі?

- Які рослини називають насінними?

- Які насінні рослини вам відомі?

- В чому особливість голонасінних рослин?

- Чим покритонасінні рослини відрізняються від голонасінних?

- Що переважає в їх життєвому циклі?

- Який зв'язок існує між розвитком рослин і переважанням спорофіту над гаметофітом?

- Як розвиваються вегетативні органи у різних груп рослин?

2) Робота з таблицями:

- Покажіть, які вегетативні органи розвинені в мохів.

- Розкажіть про життєвий цикл мохів на прикладі зозулиного льону.

- Покажіть, яку будову мають папороті.

- Розкажіть про життєвий цикл папоротей на прикладі щитника чоловічого.

- Розкажіть, який життєвий цикл властивий голонасінним.

- Покажіть, яку будову мають покритонасінні.

- Порівняйте особливості будови гаметофіту голо- і покритонасінних.

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Виконання практичної роботи 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. (підручник І.Костіков стр.209)

Хід роботи

І. Ознайомлення з будовою тіла основного фотосинтезуючого покоління моху, папороті та квіткових рослин

ІІ. Заповнення підсумкової таблиці результатів дослідження.

Результати досліджень впишіть у таблицю. Для цього органи, наявні у даної рослини, позначте знаком «+», а відсутні – знаком «-»

Органи рослини

Мох

(зозулин льон)

Папороть

(щитник чоловічий)

Квіткова рослина

Корінь

-

+

+

Стебло

+

-

+

Листок

+

+

+

Ризоїди

+

-

-

Квітка

-

-

+

Спорангій

+

+

-

Насінина

-

-

+

Плід

-

-

+

 

ІІІ. Дайте відповіді на запитання

  1. У чому подібність та відмінність будови основного фотосинтезуючого покоління у мохів, папоротей і квіткових рослин? (Подібність - листостеблова будова, здатність до фотосинтезу; Відмінність – розміри стебла і листків, у мохів це гаметофіт (статеве покоління), у папоротей та квіткових рослин – спорофіт)

 

  1.  Які вегетативні органи є у мохів, папоротей та квіткових рослин? (Мохи – стебло, листки; Папороті – кореневище, листки; квіткові рослини – корінь, стебло, листки)

 

 

  1. Які органи розмноження наявні у мохів, папоротей і квіткових рослин? (Мохи та папороті – чоловічі та жіночі статеві органи (антеридії та архегонії), спорангій; Квіткові рослини – чоловічі та жіночі статеві органи (тичинки і маточка))

ІV. Підведення підсумків уроку

Обговорення та виставлення оцінок

 

V. Надання та пояснення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
151299
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку