Урок з інформатики у 8 класі "Практична робота. Розв’язування задач на обчислення." Розділ «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора»

Про матеріал

Практична робота.

Розв'язування задач на обчислення.

Розділ «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора»

Мета уроку: формувати вміння розробляти таблиці із використанням посилань різних типів; розвивати логічне мислення; виховувати інформаційну культуру.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота.

Розв’язування задач на обчислення.

Розділ «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора»

Математика. Історія

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ТЕМА. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ОБЧИСЛЕННЯ

 

Мета уроку: формувати вміння розробляти таблиці із використанням посилань різних типів; розвивати логічне мислення; виховувати інформаційну культуру.

 

Очікувані результати: учні повинні вміти записувати посилання різних типів (відносні, абсолютні, мішані); приймати рішення щодо доцільності використання посилань певного типу.

 

Обладнання: підручник, ПК із табличним процесором інструктивні картки для практичних завдань, файли-заготовки до практичних завдань.

 

Тип уроку: комплексне застосування знань, умінь і навичок.

 

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

II. Актуалізація опорних знань.

 

Скажіть,  будь  ласка,  яке  практичне  значення  комп’ютера?  Як  ви використовуєте              комп'ютер?   Спочатку   комп’ютер   створювався   як   машина   для математичних обрахунків. І сьогодні він має великі можливості для цього. Як приклад - табличний процесор Excel. На минулих  уроках ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), знайомилися з інтерфейсом MS Excel. Тому пригадаємо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.

 

Кросворд.

 

C:\Users\User\Desktop\22222222222.jpgУчні отримують кросворд і за 2 хв. повинні його розгадати. Вони працюють в парах. Перші 2 учні, які розв’язали кросворд отримують оцінки. Потім всі учні з учителем розв’язують кросворд з обговоренням (учні зачитують питання кросворду).

 

 

 


Щоб побачити текст запитання наведіть курсор миші на примітку до першої клітинки слова (червоний трикутник в правому верхньому кутку клітинки)

 

III. Вступна частина; інструктаж з безпеки

  • Ви вже знаєте, що табличні процесори мають широке практичне застосування.

Ви можете використовувати їх у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних і економічних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії.

Для розв’язання будь-якого з завдань треба володіти навичками обчислень за формулами, не забувайте, що кожна з формул повинна починатися зі знака «дорівнює».

  • Повторення інструкції з охорони праці під час проведення занять у кабінеті інформатики та ІКТ навчання: вимоги безпеки перед початком роботи, під час роботи, після закінчення роботи та в аварійних ситуаціях.
  • Виконання вправ для знятті м’язового і зорового напруження.

 

IV. Виконання практичної роботи

 

  1. Відкрийте файл практична робота_задачі на обчислення.xls.
  2. Завдання виконайте в поточному аркуші ( «Лист 1»).

Мама послала Петю в магазин, замовивши йому купити 0,5 кг масла, 1 кг сиру, 700 грамів ковбаси і 1 кг цукрового піску, давши при цьому йому 200 гривень.

Ціни на зазначені продукти наступні: масло - 58 грн/кг, сир - 79 грн/кг, ковбаса - 97 грн/кг, цукор - 20 грн/кг.

Чи вистачить Петі отриманих від мами грошей для покупки всіх продуктів і скільки залишиться здачі?

 

  1. Відкрийте Аркуш 2 (Лист 2) та створіть таблицю за зразком (Розрахунок спожитого газу абонентом).       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зробіть необхідні розрахунки. Порахуйте показники лічильника за кожен місяць, визначте скільки потрібно сплатити, враховуючи субсидію,  підведіть підсумок того, скільки абонент сплатить за квартал .

 

  1. На Аркуші 3 (Лист 3) відредагуйте подану таблицю за зразком та  проведіть розрахунки вартості обладнання комп’ютерного класу в гривнях та доларах США (курс долара розміщено в комірці В2) та підрахуйте скільки було затрачено коштів у кожній з валют.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На Аркуші 4 (Лист 4) заповніть наступну таблицю за зразком.

Знаючи співвідношення метричних і не метричних одиниць довжини, зробіть цю таблицю обчислювальною, так, щоб введена в рожевій комірці довжина в метрах тут же відображалася в жовтих комірках в інших одиницях.

Міри довжини:

1 дюйм = 0,0254м,

1 фут = 0,3048м,

1 ярд = 0,9144м,

1 морська сажень = 1,8288м,

1 морська миля = 1852м.

 

  1. На Аркуші 5 (Лист 5) розв’яжіть фізичну задачу (за зразком) за допомогою електронних таблиць використовуючи дану формулу .

Задача.

Кран піднімає вантаж масою 10 т на висоту 30 м. Яка потужність крана, якщо цю роботу кран виконує за 2 хв?

 

 

  1. Збережіть роботу у папці «8 клас» під назвою Прізвище_практична робота_задачі на обчислення.xls.

 

 

V. Підбиття підсумків уроку

 

Оцінювання обсягу і якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: від чого залежить правильність обчислень за скопійованими формулами; у яких випадках посилання у формулах повинні бути абсолютними і чому.

 

VI. Домашнє завдання

 

Опрацювати р.7 § 7.2

Виконати:

Складіть таблицю, яка дозволяє обчислювати периметр трикутника за трьома його сторонами. При цьому вам необхідно скласти наступну таблицю:

Нижче, на цьому ж робочому аркуші, виконайте аналогічно таблицю, яка обчислює периметр і площу прямокутника за двома його сторонами.

Вказівка. При обчислюванні використати вбудовані функції «СУММА» та «ПРОИЗВЕДЕНИЕ».

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ірга Катерина Олександрівна
    Де можна переглянути презентацію чи інші матеріали до уроку?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чернюшок Світлана Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
12824
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку