Практична робота.
Розв'язування задач на обчислення.
Розділ «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора»
Мета уроку: формувати вміння розробляти таблиці із використанням посилань різних типів; розвивати логічне мислення; виховувати інформаційну культуру.
Практична робота.
Розв’язування задач на обчислення.
Розділ «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора»
Математика. Історія
ТЕМА. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ОБЧИСЛЕННЯ
Мета уроку: формувати вміння розробляти таблиці із використанням посилань різних типів; розвивати логічне мислення; виховувати інформаційну культуру.
Очікувані результати: учні повинні вміти записувати посилання різних типів (відносні, абсолютні, мішані); приймати рішення щодо доцільності використання посилань певного типу.
Обладнання: підручник, ПК із табличним процесором інструктивні картки для практичних завдань, файли-заготовки до практичних завдань.
Тип уроку: комплексне застосування знань, умінь і навичок.
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань.
Скажіть, будь ласка, яке практичне значення комп’ютера? Як ви використовуєте комп'ютер? Спочатку комп’ютер створювався як машина для математичних обрахунків. І сьогодні він має великі можливості для цього. Як приклад - табличний процесор Excel. На минулих уроках ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), знайомилися з інтерфейсом MS Excel. Тому пригадаємо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.
Кросворд.
Учні отримують кросворд і за 2 хв. повинні його розгадати. Вони працюють в парах. Перші 2 учні, які розв’язали кросворд отримують оцінки. Потім всі учні з учителем розв’язують кросворд з обговоренням (учні зачитують питання кросворду).
Щоб побачити текст запитання наведіть курсор миші на примітку до першої клітинки слова (червоний трикутник в правому верхньому кутку клітинки)
III. Вступна частина; інструктаж з безпеки
Ви можете використовувати їх у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних і економічних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії.
Для розв’язання будь-якого з завдань треба володіти навичками обчислень за формулами, не забувайте, що кожна з формул повинна починатися зі знака «дорівнює».
IV. Виконання практичної роботи
Мама послала Петю в магазин, замовивши йому купити 0,5 кг масла, 1 кг сиру, 700 грамів ковбаси і 1 кг цукрового піску, давши при цьому йому 200 гривень.
Ціни на зазначені продукти наступні: масло - 58 грн/кг, сир - 79 грн/кг, ковбаса - 97 грн/кг, цукор - 20 грн/кг.
Чи вистачить Петі отриманих від мами грошей для покупки всіх продуктів і скільки залишиться здачі?
Зробіть необхідні розрахунки. Порахуйте показники лічильника за кожен місяць, визначте скільки потрібно сплатити, враховуючи субсидію, підведіть підсумок того, скільки абонент сплатить за квартал .
Знаючи співвідношення метричних і не метричних одиниць довжини, зробіть цю таблицю обчислювальною, так, щоб введена в рожевій комірці довжина в метрах тут же відображалася в жовтих комірках в інших одиницях.
Міри довжини:
1 дюйм = 0,0254м,
1 фут = 0,3048м,
1 ярд = 0,9144м,
1 морська сажень = 1,8288м,
1 морська миля = 1852м.
Задача.
Кран піднімає вантаж масою 10 т на висоту 30 м. Яка потужність крана, якщо цю роботу кран виконує за 2 хв?
V. Підбиття підсумків уроку
Оцінювання обсягу і якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: від чого залежить правильність обчислень за скопійованими формулами; у яких випадках посилання у формулах повинні бути абсолютними і чому.
VI. Домашнє завдання
Опрацювати р.7 § 7.2
Виконати:
Складіть таблицю, яка дозволяє обчислювати периметр трикутника за трьома його сторонами. При цьому вам необхідно скласти наступну таблицю:
Нижче, на цьому ж робочому аркуші, виконайте аналогічно таблицю, яка обчислює периметр і площу прямокутника за двома його сторонами.
Вказівка. При обчислюванні використати вбудовані функції «СУММА» та «ПРОИЗВЕДЕНИЕ».
1