. Урок "Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду"

Про матеріал
Конспект уроку відповідає сучасним вимогам, містить інтерактивні вправи, різноманітні форми роботи, елементи тренінгу.
Перегляд файлу

Основи здоров’я, 5 клас                                                                            Урок 15. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду

 

Мета: сформувати в учнів знання про правила поведінки в басейні та на льоду. Розвивати вміння надавати самодопомогу собі та допомогу  тим, хто провалився під лід. Виховувати особисті цінності щодо збереження свого життя і здоров’я та оточуючих  нас людей.

 

Очікуванні результати: учні знають правила безпечного користування басейном; способи самодопомоги та допомоги тим, хто провалився під лід; оцінюють небезпеку ігор на льоду; вміють надавати самодопомогу та допомогу тим, хто провалився під лід

 

Обладнання: комп’ютер,проектор, мультимедійна дошка

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань

 

1.Організаційний момент. Налаштування на урок (5хв.)

1.1 «Привітання-побажання» на урок, день

Я бажаю вам гарного настрою, міцних знань!

(діти по черзі висловлюють свої побажання)

2.2. «Смайл». Запишіть дату в зошит та намалюйте олівцем смайлик, який відповідає вашому настрою на даний момент! (у презентації є варіанти смайликів, які діти можуть використати)

2.3. Наші очікування. Вправа «Мікрофон»

 

2. Актуалізація опорних знань

2.1 Тестування (тести роздати друковані , ключ до тесту в презентації. Можна пройти тестування на сайті На Урок при наявності смартфонів у всіх дітей. Тоді перевірка буде автоматична)                                                                                     

 

Запитання 1

Постава - це

а) це положення, в якому людина, стоячи, сидячи або лежачи утримує своє тіло, долаючи силу тяжіння;

б) це пам'ятник; в) це театральна вистава; г) це запитання

Запитання 2

 Для збереження нормальної постави дитині краще використовувати : а) сумку; б) рюкзак; в) портфель;г) пакет

Запитання 3

Рюкзак краще вибрати з такими характеристиками:

 а) вузькими лямками, шкіряний, з одним відділенням;

 б) вузькими лямками, синтетичний, з одним відділенням;

 в) широкими лямками, шкіряний, з багатьма відділеннями;

 г) широкими лямками, синтетичний, з багатьма відділеннями

Запитання 4

Як правильно читати?

 а) ляж зручно і читай;

 б) сядь зручно, розслаб м'язи спини і шиї;

 в) тримай книжку вище від підборіддя;

 г) кліпай очима двічі на кожний рядок тексту

 д) тримай книжку нижче від підборіддя

Запитання 5.

Як правильно працювати за комп'ютером?

 а) частіше кліпати очима;

 б) довше сидіти за комп'ютером;

 в) не напружуватись;

 г) не працювати, коли ти втомлений або хворий;

 д) щоб не відволікатися від роботи за комп'ютером, треба брати із собою бутерброди, солодощі для перекусу

Запитання 6

 Чому не слід бігати з олівцем, ручкою, палицею або іншим загостреним предметом у руках?

а) можна травмувати очі або інщі частини тіла;

б) можна їх загубити;

в) їх можуть відібрати у вас;

г) вони можуть зламатися;

Запитання 7

 Що треба зробити, коли в око попала порошинка?

 а) нічого, так пройде; б) промити водою; в) заплакати

 г) достати її пальцями

Запитання 8

 Кому треба сказати про те, що ти став гірше бачити?

 а) подрузі або другові;

 б) сусіду;

 в) батькам;

 г) будь-кому

2.2. Самоперевірка (за поданим ключом)

 

3. Оздоровча хвилинка

Руханка «Раз, два, три!»(2хв)

 

2.3. «Асоціативний кущ»

Складання схеми за уявленнями учнів  до поняття «басейн»

Приклади відповідей: купання, загартовування, судоми, змагання, задоволення, веселощі, навчання плаванню

 

3. Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти

3.1.Повідомлення теми уроку

3.2. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку

 

3.3. Постановка проблемного питання:

Чому ігри на воді можуть бути небезпечні для життя і здоров’я?

 

4. Засвоєння нових знань

1) Значення плавання

Завдання. Розгорніть підручник на с.80, знайдіть заголовок «У басейні» і прочитавши перший абзац дайте відповідь на запитання : «Яке значення має плавання для здоров’я?»

( вид рухової активності, спосіб загартовування, знімає втому, покращує настрій, формує гарну поставу)

2.Правила користування басейном (загальні) – пояснення вчителя

  • Відвідувачі басейну, які не вміють плавати, у басейн для самостійного купання не допускаються
  • Кожний відвідувач зобов’язаний дотримуватись правил відвідування басейну
  • Підтримувати чистоту й порядок на території басейну
  • Кожний відвідувач має пройти медичний огляд і не мати протипоказань для плавання за станом здоров’я

3. Правила поведінки у басейні (парна робота або групова за наявності великої кількості дітей)

А) Об’єднання у групи

Б) Групова робота

Кожна група отримує завдання- правила для обговорення

Завдання.

1.Визначити, навіщо це правило

2. Спрогнозувати наслідки, які можуть статися у разі недотримання цього правила

1 пара(група)

  • Візьми з собою мило, рушник, купальник(плавки), гумову шапочку і гумові капці
  • Перед басейном ретельно вимийся з милом і відвідай туалет
  • Не можна бігати по краю басейна

2пара(група)

  • В басейн треба спускатися по східцях
  • Коли ти плаваєш, поруч завжди має бути дорослий
  • Не можна пустувати, битися, штовхатися під час перебування у воді

3 пара(група)

  • Не можна заважати іншим відвідувачам басейна
  • Не можна жувати жуйку під час плавання
  • Не можна плавати у басейні без гумової шапочки

В) Звіт груп

Висновок!!!Для збереження життя і здоров’я необхідно дотримуватися правил поведінки у басейні!!! (записати)

 

4. Правила безпечної поведінки на льоду (пояснення вчителя за презентацією)

5. Дії у  разі потрапляння під лід (складання пам’ятки) – д/з

 

5. Узагальнення та закріплення знань

Гра «Так» чи «Ні»

  • У басейні треба дотримуватися певних правил-так
  • Під час купання у басейні можна жувати жуйку-ні
  • У басейні можна пустувати, адже це місце відпочинку – ні
  • Гумову шапочку одягати не обов’язково – ні
  • Ходити в басейн можна без дорослих –ні
  •  Не можна бігати по краю басейна – так
  • Можна кататися на ковзанах одразу, як тільки з’явиться лід на річці – ні
  • Вибравшись з ополонки не можна одразу ставати на ноги, треба спочатку відповзти у безпечне місце - так
  • Вибиратися з ополонки треба в бік, з якого ми прийшли –так

Аналіз ситуації

Двоє діток пішли на річку кататися на ковзанах. Одна дитина провалилася і почала тонути. Інша дитина розгубилася і почала голосно кричати та звати на допомогу. Оцініть ситуацію та дайте поради дітям, що треба робити.

 

Відповідь на проблемне питання

  • Чому ігри на воді можуть бути небезпечні для життя і здоров’я?

6. Підбиття підсумків. Рефлексія

Прийом «Кольорові знаки»

В учнів на партах кружечки:

Зелений-дізнався багато

Жовтий-дещо залишилося незрозумілим

Червоний-багато чого не зрозумів

Пояснення до кольору у презентації. Діти обирають відповідний кружечок і показують

7. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал с.80-83. Скласти пам’ятку допомоги тим, хто провалився під лід «Дії у  разі потрапляння під лід»

 

 

docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку