Урок "Правила дорожнього руху". Поведінка на дорозі.

Про матеріал

Правила дорожнього руху.

Мета. Розширювати знання учнів про дорогу як проїжджу частину,про дорожню розмітку та пішоходний перехід;сприяти формуванню практичних навичок правильного переходу дороги, дотримання правил дорожнього руху; розвивати пам'ять, логічне мислення,уміння міркувати і висловлювами власну думку.


Перегляд файлу

Тема. Правила дорожнього руху

 

Мета. Розширювати знання учнів про дорогу як проїжджу частину,про дорожню розмітку та пішоходний перехід;сприяти формуванню практичних навичок правильного переходу дороги, дотримання правил дорожнього руху; розвивати память, логічне мислення,уміння міркувати і висловлювами власну думку.

 

Обладнання. Презентація «Правила дорожнього руху», ілюстрації,кружечки із сигналами світлофора, мультфільм «Азбука безпеки  на дорозі» (1,2 серії)

 

Хід заняття

І. Організаційна частина

1.1 Привітання

- Доброго дня, діти! Сядьте рівненько і ручки покладіть на парти. Посміхніться, будь ласка, один одному. Молодці!

ІІ. Основна частина

- Будьте уважними і активними, бо найуважніші отримають призи.

2.1 Відгадування загадок

- Для того, щоб активувати роботу вашого мозку і налаштуватись на потрібну хвилю,відгадайте загадки:

 


Різні очі є у мене:

Червоне,жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».

(Світлофор)

 

       Що за коник полосатий

На дорозі коло хати?

«Зебра», кажуть, уляглась-

Звідкіля вона взялась?

«Зебра» в нас на переході –

Та чи є така в природі?

(Пішохідна розмітка «Зебра»)

 

 

 

 

 

Стоять вони всі при дорозі, 
Допомогти людині в змозі, 
Усюди — близько і далеко, 
Надійні сторожі безпеки. 
Одні із них нам сповіщають, 
А інші — щось забороняють, 
Попереджають нас завжди, 
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо, 
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже, 
Їх слухайся, шановний друже. 
Це знає кожен, знає всякий — 
Слід поважать дорожні ... 
(Знаки)

 


  • Діти, де ви бачили світлофор, «зебру» , дорожні знаки? (На дорозі)

 

2.1 Повідомлення теми та мети заняття

- Послухайте уважно вірш і визначте, про що ми сьогодні будемо розмовляти на занятті:

На переході біля світлофору
Правил дотримуйся дуже суворо:
Спочатку ліворуч ти подивись
Немає машин? – То йди, не барись!
Далі йти теж маєш право!
Як машин немає справа!

  • То якою буде тема нашого заняття?(Про правила дорожнього руху)
  • Так, сьогодні ми поговоримо про правила дорожнього руху. Відомо всім, що найдорощий скарб людини – це її власне життя і здоровя. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоровя, а й навіть життя. Тому, щоб уникнути небезпечних для нашого життя ситуацій, ми маємо знати правила дорожнього руху.

2.3.Перегляд  мультфільму «Азбука безпеки на дорозі (1 серія)»

-  А чи знаєте ви історію виникнення правил дорожнього руху?

-  Щоб дізнатися про це, переглямо мультфільм. Будьте уважними, бо після перегляду, я вас запитаю.

2.4 Бесіда за змістом мультфільму

-  Де виникли правила дорожнього руху? (В Стародавньому Римі)

-  Чому вони виникли? (Щоб уникнути аварій на колісницях)

-  Що ще ви запамятали, переглянувши мультфільм?

-  Які ви памятаєте правила дорожнього руху?

2.5. Перегляд «Азбука безпеки на дорозі (2 серія)»

-  А тепер давайте подивимось фільм, який допоможе нам пригадати та краще вивчити правила дорожнього руху.

2.6. Бесіда за змістом мультфільму

-Діти а зараз я буду вам задавати запитання,а ви бедете на них відповідати.

-  Де мають переходити пішоходи дорогу через проїжджу частину? (На пішоходному переході)

-  Що потрібно робити, коли горить червоний сигнал світлофора? (Потрібно зупинитися)

-  Про що говорить нам жовтий сигнал світлофора? (Потрібно зачекати)

-  Про що говорить нам зелений сигнал світлофора? (Що можна переходити дорогу)

-  Молодці!

Фізкультхвилинка

А тепер всі дружно встали:

Будемо робити вправи.

Руки — вгору, руки — вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали,

Працювати знов почали.

 

2.7 Гра «Світлофор»

А зараз я буду вам в будь якому порядку змінювати кружечки із сигналами світлофора. Виграє той, хто не помилився.

Червоний – крок назад;

Жовтий – стій;

Зелений - крок уперед;

2.8. Слухання казки «Горобець і  Ґава»

- Діти, послухайте казку і поясніть, чому птахи потрапили у небезпечку ситуацію.

Горобець і  Ґава

Жили собі Горобець і  Ґава. І ось одного разу Горобчик запросив Ґаву на прогулянку. Ідуть вони, ідуть, аж ось і світлофор. «Чому не горить?» - запитав Горобчик. «Ур-ра! Світлофор зіпсувався!» - зраділа Ґава і заспівала пісеньку:

«Я Ґава – трішки роззява.

Обходжу трамвай зліва, автобус - справа».

А Горобчик заспівав пісеньку:

«А я Горобчик – стрибунець,

По бруку стрибаю,

Про світлофор не дбаю».

«І без світлофора обійдемось. Ха-ха-ха»

І ось скрегіт гальм . Водій Ведмедик ледве встиг зупинити автомобіль. Перелякані друзі подивилися з страхом одне на одного і заспівали:

«Не будемо більше ми бігти щодуху

І стрімголов через вулицю мчати

Правила й знаки дорожнього руху

Ми разом уважно будемо вивчати!»

 

 

 

2.9. Бесіда за змістом казки

- Чому ж птахи потрапили в небезпечку ситуацію? (Вони нехтували правилами дорожнього руху)

- Які правила дорожнього руху порушили? (Обхід транспорту, перехід дороги за допомогою сигналів світлофора)

2.10. Вікторина «Правила дорожнього руху»

-  А зараз ми проведемо вікторину «Правила дорожнього руху».

       Частина вулиці, призначена для руху пішоходів.(Тротуар)

       Людина, що водить машину. (Водій)

       Місце для переходу вулиці. (Перехід)

       Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів. (Автобус)

       Йде з села до села, а з місця й кроку не зробить. (Дорога)

       Підморгне червоним оком – стоїмо, підморгне зеленим оком – ми йдемо. (Світлофор)

       Залізний кінь фарбований і гумою підковний. (Автомобіль)

        Людина,яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не керує ним. (Пасажир)

ІІІ. Заключна частина

       Бесіда

-         Отже, сьогодні ми з вами вивчили і повторили правила дорожнього руху.

-         Чому треба знати і виконувати Правила дорожнього руху?

-         Де ж можна переходити дорогу?

-         Мені дуже сподобалось, як ви працювали на уроці. Сподіваюсь, ви і надалі будете залишатись такими активними, слухняними і уважними.

-         До побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савчук Валентина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
9979
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку