Урок "Правила множення і ділення на 10. Розв'язування задач. Зчитування даних з таблиць, піктограм, схем".

Про матеріал
Даний матеріал буде корисним для вчителів під час вивчення теми "Множення " у 2 класі.
Перегляд файлу

Урок-подорож

Тема: Правила множення і ділення на 10. Розв'язування задач. Зчитування даних з таблиць, піктограм, схем.

Мета:

Навчальна: вчити учнів застосовувати під час обчислень правило множення та ділення на 10; формувати навички усних і письмових обчислень, уміння розв’язувати задачі; формувати навички зчитування даних з таблиць, схем.

Розвивальна: розвивати, мислення, уяву, математичне мовлення, аналітичні здібності, вміння   коригувати результатами своєї діяльності ;

Виховна:   виховувати інтерес до математики.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час письма і читання, здатність організовувати  своє робоче місце; виконувати розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко, висловлювати власну думку;

соціальної: докладати зусиль до досягнення результату;

громадянської: виховувати  дбайливе ставлення  до оточуючих предметів;

Обладнання: підручник ,картки, роздатковий матеріал, засоби ТЗН.

Хід уроку:

І.Організація класу

Привітання.

Ось дзвінок, сигнал нам дав,

Працювати час настав.

Тож, і ми часу не гаймо,

Роботу швидше починаймо!

Налаштування на роботу

– Діти, девізом нашого уроку будуть такі слова (хором):

 

 

 

 

 

 

  • Як ви розумієте дане висловлювання?

 

Проблемне запитання через зв’язок з життям (+сторітелінг)

  • В наш час математика потрібна нам у будь – якій життєвій ситуації. Я, наприклад, оплачую проїзд в транспорті коли добираюся до школи.
  • А де в житті ви використовуєте математику?

 

Налаштування на урок

  • Сьогодні ми з вами будемо подорожувати з вашим телевізійним улюбленцем  по математичній країні. А на чому ж ми з вами будемо подорожувати дізнаємося відгадавши загадку.

Локомотив вектор - векторные изображения, Локомотив вектор картинки |  DepositphotosПасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (потяг)

  • Так, чудово! Тому налаштовуємося на плідну роботу. Робимо великий подих, видих. Налаштовуємось на працю та високу результативність нашої роботи.
  • Давайте, розглянемо карту сьогоднішньої подорожі. Наше завдання: допомогти герою дістатися фінішу.
  • Діти,а чи знаєте ви що полюбляє смакувати наш Їжачок?
  • Так, а найбільше йому до смаку - яблучки! Ось, ми зараз і будемо мандрувати по карті, щоб дістати Їжаку смаколик.

Блог вчителя біології Руснак Т.М.: Цікаві факти про яблука                                                                             

 

  • Перше завдання на карті ми бачимо Математичний диктант, тож відкриваємо наші зошити і записуємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Математичний диктант

Суму чисел 42 і 24 зменшити на 3.

Різницю чисел 15 і 6 збільшити у 5 разів.

Знайти половину числа 8.

Яке число більше 6 у 4 рази?

  • Їжачок, пропонує нам перевірити вашу роботу.

 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми з вами навчимось  ділити та множити на 10 за правилом, також будемо вправлятися з задачами.

- Ось і наступна станція Усні задачі.

Чебурашка мріє стати хоча б трохи вищим. Тому двічі на день по 10 разів підтягується на турнику. Скільки разів за день Чебурашка підтягується?

В Чебоксарах появится памятник Чебурашке с встроенной защитой от вандалов

Змій Горинич миє кожну голову по 10 хв. Скільки хвилин він витрачає на миття трьох голів?

Famous Russian fairy tale characters | Educa Russian Language School

За 1 хв Мальвіна встигає зробити 5 вправ для правильної постави. Скільки вправ вона виконує за 10 хв?

Школа раннего развития "Мальвина"

  • Поясніть, як ви міркували розв’язуючи такі задачі?
  • А чи було б зручно використовувати метод додавання, якби за умовою задачі треба було багато разів додавати число 10?
  • Отже, продовжуємо нашу подорож та дізнаємось нову інформацію.

IV. Вивчення нового матеріалу.

20 : 10 = 2 30 : 10 = 3 40 : 10 = 4 50 : 10 = 5 60 : 10 = 6 70 : 10 = 7 80 : 10 = 8 90 : 10 = 9 Подивись уважно на таблицю ділення на 10. Що цікавого?    Щоб число, яке закінчується нулями, поділити на 10, потрібно в ньому справа відкинути один нуль. а0 : 10 = а Запам‘ятай!

Щоб помножити число на 10, потрібно до числа справа приписати один нуль. а · 10 = а0 Пригадай!

  • Чудово, разом з Їжачком пропоную вивчити правило.

Робота  за підручником.

Ст. 220-221 №2

  • Розгляньте подані вирази. Наше завдання скласти два вирази на ділення . В пустий квадратик вставляємо будь-яке число. Із поданих виразів випливає правило, яке ми зараз і вивчимо.
  • Розв’язування задачі із записом у зошит. № 4. Для цього завдання нам потрібно пригадати переставний закон множення.
  • Розв’язування задачі №5.
  • Про що говориться в задачі?
  • Що відомо про краба?
  • Яке запитання в задачі?
  • Задача № 8. Уявіть що нас 40 учнів і нам потрібно поділитися по 10 чоловік у кожній команді. Скільки команд має вийти?

Фізхвилинка

V. Засвоєння  нових знань.

Робота з лего

  • Хто розв’яже усно вираз піднімає відповідний колір цеглинки.

 (слайди  в презентації)

2*10=

10*7=

4*10=

2+2*10=

10*3+2=

Розв’язування задач 

Учні складають і розв’язують  задачу  за коротким записом.

 Маса 7 однакових гусок складає 35 кг. Яка маса 1 гуски?

7 гусок — 35 кг

1 гуска — ?

  • Розгляньте коротку умову і скажіть:

— Про що йдеться в задачі?

Що означає вислів «однакових гусок»? Що в них повинно бути однаковим: колір, маса чи щось інше? (В них однакова маса.)

— Які величини містить ця задача?

— Про що запитується в задачі?

— Назвіть питання задачі. Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати два числові значення: 1 — загальну масу гусок (відомо — 35 кг); та 2 — кількість гусок (відомо — 7).)

— Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? (Дією ділення)

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Так)

 

Робота з піктограмами (зображення роздруковуються та роздаються дітям)

  • Перед вами піктограми. Головний герой – їжачок та маленькі зображення – це малюнки, які допоможуть вам самим скласти сюжетні задачі, які ми зараз з вами і розв’яжемо.

Результат пошуку зображень за запитом піктограма

 

Результат пошуку зображень за запитом піктограма

 

Складання задачі за схемою

  • Діти, а де їжачок живе? Що його оточує? А які рослини можуть бути в лісі? Зараз ми з вами також проїжджаємо повз ліс, тому і попрацюємо з рослинами. Будемо складати задачу за схемою.

 (самостійно з подальшим обговоренням)

  • Чи можна змінити задачу таким чином, щоб вона розв’язувалась з використанням сьогоднішньої теми? Аргументуйте свою думку.

 

Робота в парах

  • Наше останнє завдання на сьогодні від Їжачка. Попрацюємо ж в парах. (учні отримують картку та обчислюють вирази)

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка робіт.

VI. Підсумок уроку

Бесіда

  • Що ми сьогодні вивчали?
  • Яке правило ви запам’ятали?
  • Їжачок нам дуже вдячний що ми подорожуючи, допомогли йому дістатися та отримати яблучко. Тому він кожному працьовитому, розумному, кмітливому учню/учениці хоче подарувати яблуко, на згадку про нашу подорож.(якщо є можливість  справжні яблучка роздати учням).

Рефлексія

Прийоми рефлексії на уроках у початковій школі

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку