Урок "Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес"

Про матеріал
Перший урок інформатики у 8 класі. Як цікаво повторити правила поведінки та зробити вступ в тему
Перегляд файлу

8  клас. Урок №1

Дата

 

 

Тема:

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень

Мета:

навчальна – повторити правила поведінки в кабінеті інформатики та

інформаційно-комунікаційних технологій;актуалізувати вивчені раніше

поняття: інформація, повідомлення, дані, інформаційний процес; сформувати

поняття: кодування даних, декодування даних, передавач, приймач, канал

зв’язку; сформувати вміння користуватися готовими системами кодування та

розробляти власні системи кодування;

розвивальнарозвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна – формувати предметні та ключові компетентності; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

засвоєння нових знань

Предметні та ключові компетентності

1. Спілкування державною мовою.

2. Спілкування іноземними мовами.

3. Математична грамотність.

4. Компетентності в природничих науках і технологіях.

5. Інформаційно-цифрова компетентність.

6. Уміння навчатися впродовж життя.

7. Соціальні і громадянські компетентності.

8. Підприємливість.

9. Загальнокультурна грамотність.

10. Екологічна грамотність і здорове життя.

 

Обладнання

та наочність:

QR-коди, аркуші із правилами поведінки в кабінеті інформатики, жетони для жеребкування під час розподілу робочих місць, он-лайн тест

Здоров’язберігаючі технології

Зорова гімнастика, фізкультхвилинка (за сигналом)

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап.

Привітання, знайомство з учнями

  1. Вступний інструктаж з техніки безпеки.
  1. Учні в парах отримують аркуші із правилами поведінки в комп’ютерному кабінеті:
    1. Без дозволу до класу не заходити.
    2. Зайняти своє робоче місце. Підготуватися до уроку.
    3. На уроці бути уважним, виконувати вказівки вчителя.
    4. Практичну роботу виконувати тільки за своїм ПК, тільки завдання передбачені роботою.
    5. Обережно поводитися з технікою.
    6. При несправності повідомити вчителя чи лаборанта, заборонено ремонтувати самому.
    7. Заборонено торкатися кабелів, тильної сторони монітора та системного блоку, пальцем показувати на екрані.
    8. Правильно сидіти, тримати осанку, відстань від монітора до очей.
    9. Не можна заходити з напоями та їжею.
  2. Учні мають придумати презентацію обраного правила за планом:
    1. Представлення команди.
    2. До чого призведе порушення правила.
    3. Якщо учні не вгадали, то оголосити правило.
  3. Узагальнення правил.

 

  1. Підготовча робота з класом перед вивченням предмету у новому для учнів кабінеті та з новим вчителем.

 

  1. Ви бачите розміщені в кабінеті QR-коди. Спробуйте знайти QR-код із зразком підписання зошита. Підпишіть зошити.
  2. Далі записуємо число, класна робота, тема уроку.
  3. Проведемо жеребкування робочих місць за комп’ютером.

 

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Щойно ми працювали з інформацією, що була подана у різних формах.  Які це форми?

А як називається процес перетворення інформації з однієї форми подання в іншу? Кодування.

А як можна сформулювати поняття “код”? Це символ чи набір символів, що застосовуються для кодування інформації.

Запишемо другу частину теми уроку та поняття “код”, “кодування”.

Знайдіть та проскануйте QR-коди, що залишились та збережіть закодовану інформацію.

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

  1. Колективне обговорення та визначення термінів: кодування даних, декодування даних, передавач, приймач, канал зв’язку. Запис у словничок.
  2. Колективне тестування з допомогою інтерактивної дошки на ресурсі http://interactive.ranok.com.ua/ Курси Підручники Інформатика. 8 клас. Підручник (О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов). Тест 1.

 

VIІ. Підсумки уроку

Обговорення результатів тесту, самооцінка.

В зошиті поставити собі оцінку за урок.

 

VІІI. Домашнє завдання

Надіслати лист вчителю (з скриньки gmail.com). В темі листа вказати своє Прізвище, Ім’я, По-батькові.

В тілі листа вказати номер свого робочого місця, та відповідь на запитання з Теми 1 на сайті Вивчаємо інформатику у 8 класі (учні з непарним номером ПК опрацьовують запитання 1, учні з парним номером ПК опрацьовують запитання 2).

1

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Юлія
Додано
23 вересня 2019
Переглядів
4372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку