Урок "Правильні та неправильні дроби. Порівняння дробів "

Про матеріал
Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів. Мета: закріпити і скоригувати знання, вміння та навички учнів за даною темою. Удосконалити вміння розрізняти правильні і неправильні дроби, застосовувати правило порівняння дробів із однаковими знаменниками і розв'язувати задачі, в яких передбачені ці дії.
Перегляд файлу

Тема: Правильні та неправильні дроби. Порівняння дробів

 

Мета:

навчальна: закріпити і скоригувати знання, вміння та навички учнів за темою «Звичайний дріб. Порівняння дробів», удосконалити уміння застосовувати їх на практиці.

розвивальна: розвивати логічне мислення і творчі здібності учнів, практичні навички застосування теоретичного матеріалу, вміння аналізувати і синтезувати.

виховна: виховувати почуття колективізму, працьовитості, старанності, відповідальності.

 

Тип уроку: перевірка і корекція знань, умінь і навичок.

 

Обладнання: комп'ютерні тести, роздавальний матеріал, підручник, крейда, дошка, шкільне приладдя, слайди.

 

Хід уроку

 

1.Організаційний момент: організувати дітей для роботи на уроці; перевірити наявність навчального приладдя, перевірка домашнього завдання (фронтальна).

Повідомлення теми, мети та завдання уроку.

 

2. Актуалізація опорних знань.

Бліц - опитування:

  1.  Що таке звичайний дріб?
  2.  Що показує чисельник дробу?
  3.  Що показує знаменник дробу?
  4.  Який дріб називається правильним?
  5.  Який дріб називається неправильним?
  6.  Який дріб дорівнює 1?
  7.  Який дріб більше 1?
  8.  Який дріб менше 1?
  9.  Як порівнюються дроби з однаковими знаменниками?
  10.  Як порівнюються дроби на координатному промені?

 

3.Перевірка знання учнями фактичного матеріалу й основних понять.

 

                           Тестові завдання:

Варіант - 1

1. Який з даних дробів правильний?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

2. Який з даних дробів неправильний?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

3. Виберіть правильний результат порівняння

А) > ,   Б)   < ,   В)  > 1,   Г)   < .

4. Одиничний відрізок розділили на чотири рівні частини. Яку із координат може мати точка на координатному промені?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

5. Яку частину круга зафарбовано червоним кольором?

А)  Б)   В)   Г)  .

 

6. В слові «КЕНГУРУ» голосні становлять:

А) ,  Б) ,   В) ,   Г) .

7. Точка А ( ) знаходиться лівіше від точки:

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

8. Встановіть відповідність:

1. Правильний дріб   А. 0,

2. Неправильний дріб    Б. ,

3. Натуральне число    В. 1,

 Г. .

 

9. Розташуйте дроби в порядку зростання.

, , , , , .

 

Варіант – 2

1. Який з даних дробів правильний?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

2. Який з даних дробів неправильний?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

3. Виберіть правильний результат порівняння:

А)   > ,   Б)   < ,   В)  > 1,   Г)   <  .

4. Одиничний відрізок розділили на шість рівних частин. Яку з координат може мати точка на координатному промені?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

5. Яку частину круга зафарбовано зеленим кольором?

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

6. В слові «КЕНГУРУ» приголосні складають:

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

7. Точка А ( ) знаходиться правіше від точки:

А) ,   Б) ,   В) ,   Г) .

8. Установіть відповідність:

1. Правильний дріб   А. ,

2. Неправильний дріб    Б. 0,

3. Натуральне число    В. ,

       Г. 1.

9. Розташуйте дроби в порядку зростання.

, , , , , .

 

Зібрати бланки відповідей тестових завдань і провести самоперевірку за допомогою комп'ютера (долучати до перевірки обдарованих учнів).

 

Хвилина відпочинку. Цікаві факти: «Дроби в нашому житті»:

1. Людина і дроби.

  маси тіла людини становить кров

  всієї крові міститься в кровоносних судинах

-  у печінці

-  у селезінці

-  у підшкірних судинах

  л крові виштовхується серцем за одну хвилину.

2. Земля і дроби.

– покрито водою

  – суша

  – поверхня Землі на якій можна жити

  - пустелі, гори, ліси,

  – місця, де можуть жити люди

  – поля, де вирощують врожай.

Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля. Розріжте його на частинки і ви

побачите, яка мала частина Землі придатна для життя людини.

 

4. Перевірка глибини осмислення учнями знань та їх узагальнення.

 А зараз, діти, розв’язавши завдання, ми пограємо в «Поле чудес». Правильному результату відповідає потрібна буква, наприкінці вийде слово.

 

№1.Торт розрізаний на 9 шматків. Оля з'їла 2 з них. Яку частину торта з'їла Оля? ().

 

№2.В вазі лежать 13 фруктів, з них 5 бананів і 4 апельсини. Яку частину складають банани від усіх фруктів? ( ).

 

№3.Попелюшці висипали 100 зерен пшона і 99 горошин. Яку частину від усіх зерен складають горошини? ( ).

 

№4.У бабусі було 3 собаки і 5 папуг. Їй принесли ще 2 кошенят. Яку частину складають папуги від усіх домашніх улюбленців бабусі? ( ).

http://ru.convdocs.org/pars_docs/refs/1/902/902_html_d14ff75.jpghttp://ru.convdocs.org/pars_docs/refs/1/902/902_html_d14ff75.jpghttp://ru.convdocs.org/pars_docs/refs/1/902/902_html_d14ff75.jpg

(Відповідь: НОТА).

 

Прикладом фантастичного застосування дробів є нотний запис в музиці. Нотки бувають цілі, половинні, четвертні, восьмі. Використовуючи ноти, можна записати будь-який музичний твір. І нехай музика допоможе нам справитися зараз з цікавим завданням.

 

Ω    Хвилина відпочинку: невеличка фіззарядка. 

 

5.Застосування учнями знань у змінених умовах.

 

Творче завдання «Корабель».

 

1.На дошку прикріплені за допомогою магнітів різні геометричні фігури з кольорового картону, розрізані на частини: прямокутники, круги, трикутник. Завдання учням: взяти необхідну кількість і магнітами прикріпити на дошку.

 

2.Прямокутник, розрізаний на 8 частин - взяти з них 6 часток ( ). Це корпус корабля.

 

3.Прямокугтник, розрізаний на 4 частини - взяти з них 2 частки (). Це щогла.

 

4.2 кола, розрізані на половинки - взяти з них 3 частки ( ). Це вітрила.

 

5.Одін цілий трикутник. Це зустрічний парус.

 

6.Правільний шестикутник, розрізаний на 6 частин - взяти 1 частку ( ). Це прапор.

 

7.Три кола, кожне з яких розрізане на 4 частини, - взяти     від кожного кола. Це хвилі

 

Розв’язання цікавих задач:

 

1.У Маші 1 ціле яблуко, 2 половинки і 4 четвертинки. Скільки у Маші яблук?

 

2.Скільки кінців у 1 палки? Скільки кінців у 2 палок? Скільки кінців у 4 палок? Скільки кінців у 4 з половиною палок?

 

3.У 6 друзів 7 мандаринів. Як розділити їх між хлопцями порівну?

 

Спадковість Т.Г.Шевченка

 

  І учень. Слайд 3.Небегатьом з тих, кому випало безсмертя, дісталося це такою дорогою ціною, як Тарасу Шевченко. Доля його жаліла, на його долю випало дуже багато жорстоких випробувань і страждань. Прожив Т.Г. Шевченко лише 47 років, з них 25 - у кріпосному рабстві, 10 - у тюрмах і на засланні. А решту - постійно був під недремним жандармським оком.

II учень зачитує слова І.Я.Франка: (слайд 4)

«Він був сином мужика і став Володарем в царстві Духа. Він був кріпаком и став велетнем у царстві людської культури ... Доля переслідувала його в житті, скільки лише могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу ... ».

Вчитель: Т.Г. Шевченко належить не тільки Україні, а і всьому людству, хоча кожне його слово - про Україну.

 

 

 

 

ІІІ учень. Слайд 5. Літературна спадщина Т.Г. Шевченко: 240 поезій, з них - понад 20 поем; драма "Назар Стодоля"; 20 повістей (до нас дійшли 9); щоденники; автобіографія; фрагменти двох незакінчених драм.

 

 

ІV ученень. Слайд 6.Художя спадковість Кобзаря: 210 акварелей, передусім 7 пейзажів; 150 портретів, з яких 43 автопортрета; 27 офортів, з яких - 6 серій "Живописна Україна"; понад 230 малюнків ландшафту України; ескізи, етюди, начерки - на 360 сторінках рукопису і альбомів.

 

 

IV учень. Слайд 7.На сьогоднішній день у світі є понад 1384 пам'ятників Тарасу Шевченкові: 1256 в Україні та 128 за кордоном - в 35-ти державах.

 

 

 

7. Підбиття підсумків уроку:

-  Що повторили на уроці ?,

-  Що сподобалося на уроці?

-  Які асоциації викликали практичні завдання?

Виставляння оцінок з коментірованіем.

 

8. Повідомлення домашнього завдання:

  §4, п.26 повторити, вправи №№734, 736, 738. № 741(для обдарованих учнів)

 

9. Підсумки уроку.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці ми розглянули …

Найцікавішим для мене було …

Корисним для мене було …

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку