Тема: Правильні та неправильні дроби. Порівняння дробів
Мета:
навчальна: закріпити і скоригувати знання, вміння та навички учнів за темою «Звичайний дріб. Порівняння дробів», удосконалити уміння застосовувати їх на практиці.
розвивальна: розвивати логічне мислення і творчі здібності учнів, практичні навички застосування теоретичного матеріалу, вміння аналізувати і синтезувати.
виховна: виховувати почуття колективізму, працьовитості, старанності, відповідальності.
Тип уроку: перевірка і корекція знань, умінь і навичок.
Обладнання: комп'ютерні тести, роздавальний матеріал, підручник, крейда, дошка, шкільне приладдя, слайди.
Хід уроку
1.Організаційний момент: організувати дітей для роботи на уроці; перевірити наявність навчального приладдя, перевірка домашнього завдання (фронтальна).
Повідомлення теми, мети та завдання уроку.
2. Актуалізація опорних знань.
Бліц - опитування:
3.Перевірка знання учнями фактичного матеріалу й основних понять.
Тестові завдання:
Варіант - 1
1. Який з даних дробів правильний?
А) , Б) , В) , Г) .
2. Який з даних дробів неправильний?
А) , Б) , В) , Г) .
3. Виберіть правильний результат порівняння
А) > , Б) < , В) > 1, Г) < .
4. Одиничний відрізок розділили на чотири рівні частини. Яку із координат може мати точка на координатному промені?
А) , Б) , В) , Г) .
5. Яку частину круга зафарбовано червоним кольором?
А) Б) В) Г) .
6. В слові «КЕНГУРУ» голосні становлять:
А) , Б) , В) , Г) .
7. Точка А ( ) знаходиться лівіше від точки:
А) , Б) , В) , Г) .
8. Встановіть відповідність:
1. Правильний дріб А. 0,
2. Неправильний дріб Б. ,
3. Натуральне число В. 1,
Г. .
9. Розташуйте дроби в порядку зростання.
, , , , , .
Варіант – 2
1. Який з даних дробів правильний?
А) , Б) , В) , Г) .
2. Який з даних дробів неправильний?
А) , Б) , В) , Г) .
3. Виберіть правильний результат порівняння:
А) > , Б) < , В) > 1, Г) < .
4. Одиничний відрізок розділили на шість рівних частин. Яку з координат може мати точка на координатному промені?
А) , Б) , В) , Г) .
5. Яку частину круга зафарбовано зеленим кольором?
А) , Б) , В) , Г) .
6. В слові «КЕНГУРУ» приголосні складають:
А) , Б) , В) , Г) .
7. Точка А ( ) знаходиться правіше від точки:
А) , Б) , В) , Г) .
8. Установіть відповідність:
1. Правильний дріб А. ,
2. Неправильний дріб Б. 0,
3. Натуральне число В. ,
Г. 1.
9. Розташуйте дроби в порядку зростання.
, , , , , .
Зібрати бланки відповідей тестових завдань і провести самоперевірку за допомогою комп'ютера (долучати до перевірки обдарованих учнів).
Хвилина відпочинку. Цікаві факти: «Дроби в нашому житті»:
1. Людина і дроби.
маси тіла людини становить кров
всієї крові міститься в кровоносних судинах
- у печінці
- у селезінці
- у підшкірних судинах
л крові виштовхується серцем за одну хвилину.
2. Земля і дроби.
– покрито водою
– суша
– поверхня Землі на якій можна жити
- пустелі, гори, ліси,
– місця, де можуть жити люди
– поля, де вирощують врожай.
Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля. Розріжте його на частинки і ви
побачите, яка мала частина Землі придатна для життя людини.
4. Перевірка глибини осмислення учнями знань та їх узагальнення.
А зараз, діти, розв’язавши завдання, ми пограємо в «Поле чудес». Правильному результату відповідає потрібна буква, наприкінці вийде слово.
№1.Торт розрізаний на 9 шматків. Оля з'їла 2 з них. Яку частину торта з'їла Оля? ().
№2.В вазі лежать 13 фруктів, з них 5 бананів і 4 апельсини. Яку частину складають банани від усіх фруктів? ( ).
№3.Попелюшці висипали 100 зерен пшона і 99 горошин. Яку частину від усіх зерен складають горошини? ( ).
№4.У бабусі було 3 собаки і 5 папуг. Їй принесли ще 2 кошенят. Яку частину складають папуги від усіх домашніх улюбленців бабусі? ( ).
(Відповідь: НОТА).
Прикладом фантастичного застосування дробів є нотний запис в музиці. Нотки бувають цілі, половинні, четвертні, восьмі. Використовуючи ноти, можна записати будь-який музичний твір. І нехай музика допоможе нам справитися зараз з цікавим завданням.
Ω Хвилина відпочинку: невеличка фіззарядка.
5.Застосування учнями знань у змінених умовах.
Творче завдання «Корабель».
1.На дошку прикріплені за допомогою магнітів різні геометричні фігури з кольорового картону, розрізані на частини: прямокутники, круги, трикутник. Завдання учням: взяти необхідну кількість і магнітами прикріпити на дошку.
2.Прямокутник, розрізаний на 8 частин - взяти з них 6 часток ( ). Це корпус корабля.
3.Прямокугтник, розрізаний на 4 частини - взяти з них 2 частки (). Це щогла.
4.2 кола, розрізані на половинки - взяти з них 3 частки ( ). Це вітрила.
5.Одін цілий трикутник. Це зустрічний парус.
6.Правільний шестикутник, розрізаний на 6 частин - взяти 1 частку ( ). Це прапор.
7.Три кола, кожне з яких розрізане на 4 частини, - взяти від кожного кола. Це хвилі
Розв’язання цікавих задач:
1.У Маші 1 ціле яблуко, 2 половинки і 4 четвертинки. Скільки у Маші яблук?
2.Скільки кінців у 1 палки? Скільки кінців у 2 палок? Скільки кінців у 4 палок? Скільки кінців у 4 з половиною палок?
3.У 6 друзів 7 мандаринів. Як розділити їх між хлопцями порівну?
Спадковість Т.Г.Шевченка
І учень. Слайд 3.Небегатьом з тих, кому випало безсмертя, дісталося це такою дорогою ціною, як Тарасу Шевченко. Доля його жаліла, на його долю випало дуже багато жорстоких випробувань і страждань. Прожив Т.Г. Шевченко лише 47 років, з них 25 - у кріпосному рабстві, 10 - у тюрмах і на засланні. А решту - постійно був під недремним жандармським оком.
II учень зачитує слова І.Я.Франка: (слайд 4)
«Він був сином мужика і став Володарем в царстві Духа. Він був кріпаком и став велетнем у царстві людської культури ... Доля переслідувала його в житті, скільки лише могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу ... ».
Вчитель: Т.Г. Шевченко належить не тільки Україні, а і всьому людству, хоча кожне його слово - про Україну.
ІІІ учень. Слайд 5. Літературна спадщина Т.Г. Шевченко: 240 поезій, з них - понад 20 поем; драма "Назар Стодоля"; 20 повістей (до нас дійшли 9); щоденники; автобіографія; фрагменти двох незакінчених драм.
ІV ученень. Слайд 6.Художя спадковість Кобзаря: 210 акварелей, передусім 7 пейзажів; 150 портретів, з яких 43 автопортрета; 27 офортів, з яких - 6 серій "Живописна Україна"; понад 230 малюнків ландшафту України; ескізи, етюди, начерки - на 360 сторінках рукопису і альбомів.
IV учень. Слайд 7.На сьогоднішній день у світі є понад 1384 пам'ятників Тарасу Шевченкові: 1256 в Україні та 128 за кордоном - в 35-ти державах.
7. Підбиття підсумків уроку:
- Що повторили на уроці ?,
- Що сподобалося на уроці?
- Які асоциації викликали практичні завдання?
Виставляння оцінок з коментірованіем.
8. Повідомлення домашнього завдання:
§4, п.26 повторити, вправи №№734, 736, 738. № 741(для обдарованих учнів)
9. Підсумки уроку.
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці ми розглянули …
Найцікавішим для мене було …
Корисним для мене було …