Урок прес-конференція "Океани"

Про матеріал

Конкретизовані навчальні цілі:

учень має уявлення про океани, особливості їх рослинного і тваринного світу, та їх розміщенням на глобусі і карті півкуль.

Перегляд файлу

Урок прес-конференція

4 клас

Природознавство

Тема: Океани.

Конкретизовані навчальні цілі: учень має уявлення про океани, особливості їх рослинного і тваринного світу, та їх розміщенням на глобусі і карті півкуль.

Навчально-методичне забезпечення уроку: карта півкуль, фізична карта, глобус, контурні карти, малюнки тварин та рослин океанів, картки для груп, ребуси.

Тип уроку: Урок  прес-конференція.

План уроку

  1. Організація класу.
  2.            Перевірка домашнього завдання.
  1. Які материки є на Землі?

Всі діти у класі поділені на 5 груп.

Перша група готувала проект на тему «Материк Євразія»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Друга група готувала проект на тему «Материк Африка»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Третя група готувала проект на тему «Материк Північна Америка»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Четверта група готувала проект на тему «Материк Південна Америка»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

П’ята група готувала проект на тему «Материк Австралія»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

І Перша група готувала проект на тему «Материк Антарктида»

  1. Фронтальна робота
  • Як називається велика ділянка суші, що оточена з усіх сторін водою? Щоб дати відповідь на це запитання, потрібно розгадати кросворд.

C:\Users\Сергій\Pictures\krosword.jpg

1) Батьківщина картоплі. (Південна Америка)

2) Який материк є найтеплішим? (Африка)

3) Назвіть найменший та найсухіший материк на Землі. (Австралія)

4) Як називається найбільший острів? (Гренландія)

5) Який материк є найбільшим? (Євразія)

6) Який материк називають «Королевою холоду»? (Антарктида)

7) Третій за розміром материк, на якому є найродючіші в світі ґрунти. (Північна Америка)

III.  Повідомлення теми і завдань уроку.

Працювати ми будемо за таким планом.

Океани

  •                   історична довідка про назви океанів;
  •                   подорож Магеллана;
  •                   характерні особливості океанів;
  •                   використання дарів океану;
  •                   охорона Світового океану.

Якщо поглянути на нашу планету з космосу, то справедливіше було б на­звати її не Земля, а Вода чи Океан.

  •                   Подумайте, чому?
  1.               Діти, уважно подивіться на глобус. Якого кольору тут більше? (Блакитного)
    1.               Так, бо більшу територію Землі займає вода — близько 71 % земної поверх­ні. І ось сьогодні на уроці ми разом спробуємо більше дізнатися про Світовий оке­ан, його жителів та різноманітні ресурси, що заховані під водою. І допоможете у цьому мені ви. Наш клас ми об'єднали у 5 груп. Кожна команда от­римала завдання знайти цікаві новини про океани Землі.

 

IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

Отже, розпочинаємо нашу подорож до світу океанів.

Світовий океан — це виняткове творіння природи, колиска життя на Землі, місце, де знаходяться різноманітні ресурси.

Довгий час океанічні глибини були недосяжними для людини. Минув час, люди створили спеціальні машини, пристрої, що допомагають вивчати морські глибини. Але навіть у наш час учені більше знають про поверхню Місяця, ніж про поверхню дна Світового океану.

Для того щоб краще вивчити океани, почала швидко розвива­тися молода, цікава наука — океанологія. Ця наука вивчає різні явища і проце­си, що відбуваються у Світовому океані.

Океан — найбільша частина Світового океану, що обмежена материками. На землі умовно виділяють 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний-Льодовитий.

  1. Робота з підручником

Опрацювання статті «Океани Землі».

Повідомлення групам:

  1.                 група. Дізнається і розповість нам про Тихий океан
  2.                 група. Дізнається і розповість нам про Атлантичний океан
  3.                 група. Дізнається і розповість нам про Індійський океан
  4.                 група. Дізнається і розповість нам про Північно-Льодовитий океан
  5.                 група. Дізнається і розповість нам про Світовий океан

(діти працюють з підручником)

П’ята група розповідає про Світовий океан

Назву Тихому океану дав Магелан, який першим перетнув його у 1520- 1521рр. Протягом 100 днів плавання від Вогняної Землі до Філіпинських островів експедиція не зазнала жодної бурі,

Магелан Фернан (близько 1480-1521рр) Мореплавець, організатор і учасник першої навколосвітньої подорожі. У вересні 1519 року він спорядив експедицію, яка вирушила на п'яти кораблях через Атлантичний океан. Обігнувши з півдня материк Південної Америки, експедиція відкрила протоку (згодом названу Магелановою) і вийшла в океан, який було названо Тихим. Навесні 1521 року кораблі досягай Маріанських, а потім Філіпинських островів. На одному з Філіпинських островів у сутичці з місцевим населенням Магелан був убитий і з його флотилії лише один корабель закінчив перше навколосвітнє плавання, повернувшись до Іспанії 1522 року.

Тихий океан. Такий далекий і близький. Якщо поглянути на географіч­ну карту зразу побачим, яка велика частина нашої планети зайнята Ти­хим океаном і його морями. По площі і глибинах Тихий океан найбіль­ший на земній кулі. Площа його біля 180 млн.км2, середня глибина 4 км. Найбільшу глибину має Маріанська западина - 11022м.

 Перша група нам продовжить розповідь про Тихий океан.

Назву Атлантичний океан пов'язано з грецьким міфом про велетня Атланта.

Атлантичний океан - другий за розмірами, розміщений між Америкою та Західною Європою, Африкою і Арктикою. Максимальна глибина 8742м. Площа 91,7 млн.км2.

Найбільші острови: Великобританія, Куба, Ісландія, Ірландія, Гаїті. Температура води біля екватора +28°,+29°, у високих широтах -1°,-2°, тут поширені плавучі григи й айсберги.

 Друга група нам продовжить розповідь про Атлантичний океан.

  1. Фізкультхвилинка. ТЗН.

Індійський океан омиває береги Індії, звідси і його назва.

Індійський океаи третій по величині після Атлантичного і Тихого океанів. Його площа майже 75 млн.км2. В Індійському океані в порів­нянні з іншими морів дуже мало. Індійський океан оточують материки - Африка, Австралія, Антарктида, Євразія.

Третя група нам продовжить розповідь про Індійський океан.

Північний Льодовитий океан назвали за його положенням і льодовим станом.

Північний Льодовитий океан. Північні береги Росії омиває Північний Льодовитий океан. Весь простір Північного Льодовитого океану разом з морями й островами називають Арктикою.

Поверхню океану вкриває товста крига. Взимку тут бушують урагани, лютують морози. Протягом кількох місяців сонце не показується над го ризонтом. Триває довга полярна ніч. Тільки місяць, зорі та полярне сяйво освітлюють крижану пустелю, що простяглася на тисячі кілометрів. Зима в Північному Льодовитому океані триває 9-10 місяців.

Практична робота з контурною картою.

  •                  Нанесіть на контурну карту півкуль океани.

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.
  •                  Як охороняти океани?
  •                  Що дає людям Світовий океан?
  •                  Як людина впливає на Світовий океан?

Гра «Мікрофон».

 

  1. Домашнє завдання.

Прочитати в підручнику статтю океани Землі.

Кожна група виконує проектну роботу про океани Землі.

  1.                 група. Приготує проект про Тихий океан
  2.                 група. Приготує проект про Атлантичний океан
  3.                 група. Приготує проект про Індійський океан
  4.                 група. Приготує проект про Північно-Льодовитий океан
  5.                 група. Приготує проект про Світовий океан

 

 

 

 

 

 

 

Природознавство

4 клас

Тема: Океани

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Львів

ЛНВК «Школа I ступеня-гімназія»

Ярощук Г.В.

Вчитель-методист,

вчитель вищої категорії

 

 

 

 

doc
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
24 березня 2018
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку