Урок, Презентація до відкритого першого уроку

Про матеріал
Розробка першого уроку «Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса - перлинна XXI століття (до 25-річчя закладу та 155-річчя Маріїнської жіночої гімназії)» (Архітектурні пам’ятки рідного краю)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розробка першого уроку«Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса - перлинна XXI століття (до 25-річчя закладу та 155-річчя Маріїнської жіночої гімназії)» (Архітектурні пам’ятки рідного краю)

Номер слайду 2

і

Номер слайду 3

Антон Іванович Штукенберг

Номер слайду 4

Доринська колонаІонічна колона. Коринфська колона. Тосканська колона

Номер слайду 5

Маршрутний лист. Станція 1. Сквер гімназіїСтанція 2. Хол гімназіїСтанція 3. Пам'ятник Миколи Аркаса. Станція 4. Кабінет №7 Станція 5. Сквер гімназії

Номер слайду 6

Слово-ключ. УСПІХ

Номер слайду 7

Запитання: Чому я обрала саме це слово? Чи можете ви назвати прізвище успішних людей, яких ми сьогодні згадували? А чому їх можна назвати успішними людьми?

Перегляд файлу

1

 

 «Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса - перлинна XXI століття

(до 25-річчя закладу та 155-річчя Маріїнської жіночої гімназії)»

(Архітектурні пам’ятки рідного краю)

Мета: виховувати ціннісне ставлення до культурних і архітектурних пам’яток нашого міста; повагу до історії гімназії, її традицій;

розвивати творчу і пізнавальну активність, увагу та фантазію; виконавські вміння, стимулювати прагнення до поглиблення знань;

сформувати уяву про архітектурні елементи та термін «архітектура».

Форма проведення: квест з елементами тренінгу.

Виховні технології: акметехнології, розвивального навчання, особистісно-орієнтовані.

Категорія учасників: учні 5-7 класу.

Обладнання:

- плакат із зображенням фасаду нашої гімназії;

- значок гімназиста;

- маршрутні листи;

- пазли;

- ребуси;

- зображення колон;

- пісня Ірини Федишин «Лише у нас в Україні»;

- мультимедійна презентація Microsoft Power Point.

І Організаційна частина

Учитель: Добрий день, мої любі учні! Мені дуже приємно бачити вас таких привітних, доброзичливих, але трохи схвильованих. Схвильованих не тільки тому, що розпочався новий навальний рік, але й тому, що всі ви прийшли навчатися до нового навчального закладу, Першої української гімназії імені Миколи Аркаса. Перш ніж ми перейдемо до теми нашого першого року я хочу символічно посвятити вас в гімназисти. Перед собою на дошці ви бачите плакат із зображенням фасаду нашої гімназії (додаток 1), у кожного з вас є паперова емблема гімназиста (додаток 2), пропоную написати на ній своє прізвище, ім’я, в якій школі ви навчались, потрапивши до нашого закладу, ваше захоплення  та приклеїти їх на плакат. Цей плакат буде представлено на нашому класному куточку протягом місяця, він допоможе нам ближче познайомитись один з одним.

Я бачу, що ви прийшли з різних шкіл нашого мальовничого міста Миколаєва. Я маю надію, що кожен з вас дуже любив свою школу, вчителів, друзів. Зверніть увагу на тему нашого уроку «Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса - перлинна XXI століття (до 25-річчя закладу та 155-річчя Маріїнської жіночої гімназії)». Що таке «архітектура»? (відповіді учнів). Зверніть увагу на слайд нашої презентації №2. На ньому представлені найвідоміші архітектурні споруди Європи: Римський Пантеон-храм усіх богів, державний музей Санкт-Петербурга, відомий Паризький Нотр-Дам де Парі, а також наша рідна гімназія, яка не поступається їм красою і величчю. Антон Штукенберг був архітектором нашої гімназії і не тільки (слайд №3). По його проектам були побудовані Камяноостровський та Великий Крестовський мости в Санкт-Петербурзі. Тому можна з упевненістю сказати, що Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса – окраса нашого чудового міста Миколаєва, перлина ХХІ століття.

Наша будівля не тільки дуже гарна, вона має дуже цікаву історію, наш заклад має свої традиції та свята. Знайомство з історією закладу, його архітектурою у нас буде проходити в дуже цікавій формі – квесту.

ІІ Основна частина

   Учитель:  Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами вже поділились на чотири команди при посадці за парти, на яких є зображення і назва різних видів колон (додаток 3, слайд №4). У холі нашої гімназії ви бачили колони 1892-1893 років. Походять вони з Давньої Греції: одна з них дорична (перша команда), інша іонічна (друга команда). Ще є коринфські (третя команда) і тосканські колони (четверта колона).

А зараз настав час познайомити всіх вас, шановні друзі, з умовами нашого квесту. Отже, кожна команда отримає маршрутний лист (додаток 4, слайд №5), у якому позначено станції – перешкоди, на яких ви будете виконувати різні завдання. У нас з вами їх буде п’ять. Виконане завдання на кожній станції дасть вам змогу отримати букви, які будуть пропуском на наступну станцію і з яких ми в кінці складемо слово-ключ (видача маршрутних листів)

Мені залишилося тільки побажати командам успіхів і ми разом відправляємось на першу станцію.

Станція №1 Сквер гімназії.

Учитель: Діти, Перша українська гімназія бере свій початок з 1863 року, коли було відкрито Миколаївське жіноче училище. Будинок Першої української гімназії імені Миколи Аркаса по вул. Нікольській, 34 включений до державного списку нерухомих пам’яток архітектури місцевого значення, як будинок школи, де навчався В. Хоменко, юний розвідник, учасник підпільної організації “Миколаївський центр”, та як будинок Маріїнської гімназії, збудований у 1892 р. за проектом архітектора С. О. Штукенберга. Біля нашої гімназії розташований чудовий Сиваський сквер.

Завдання №1 для усіх команд: перша і друга команди складають пазли із зображенням будівлі нашої гімназії, третя та четверта команди – скверу.  Та команда, яка впорається першою отримує букву «С», учитель пояснює що ця буква обрана невипадково, бо вона є першою літерою слова Сквер.

Станція №2 Хол гімназії.

Учні, зверніть увагу на колони у вестибюлі гімназії, про які ми сьогодні вже говорили. На них є ваше наступне завдання (на колонах плакати з ребусами).

Завдання 2: Відгадати ребуси (додаток 5).

Відповідь: «Колони», віддати команді – переможниці першу букву слова Хол («Х»)

Станція №3 Пам’ятник Миколи Аркаса.

Завдання 3: Згідно малюнків, які розташовані поруч з барефєфом Миколи Аркаса, визначити три види діяльності Миколи Миколайовича Аркаса, на честь якого названа наша гімназія (додаток 6).

Відповідь: композитор, історик, державний діяч.

Учитель: Дійсно, Микола Аркас був людиною з великої літери. Феномен Аркаса (композитор, історик, громадський і державний діяч) досліджується відомими вченими істориками і краєзнавцями. Найвідоміші його здобутки: опера «Катерина», історична праця «Історія України-Русі» та інші. Тому біля Пам’ятника Миколи Аркаса я вручаю переможцям цього завдання літеру «П».

Станція №4 Кабінет №7

Учитель: Ми підійшли до кабінету №7, як ви вважаєте, що це за кабінет, чому я вас привела саме до нього? Щоб дати відповідь на це запитання ви повинні виконати наступне завдання.

Завдання 4: Кожній групі роздається листок з кадрами із фільму, назву якого вони повинні відгадати (додаток 7).

Відповідь: «Ніч в музеї»

Учитель: Молодці! Я думаю, що майже всі подивились цю комедію, де вночі в музеї всі експонати оживають. Хоча в нашому музеї історії гімназії (кабінеті №7) такі дива не відбуваються, але він також дуже цікавий. Незабаром ми обов’язково потрапимо до нього на екскурсію. Команда переможець отримує букві «І», тому що Історія нашої гімназії дуже цікава.

Станція №5 Сквер біля гімназії.

Учитель: Діти, ви бачите на асфальті зображення мапи України. Декілька разів на рік наша гімназія бере участь у флешмобі. Пропоную потренуватись, станьте на це зображення і повторюйте рухи за мною (в цей час лунає пісня Ірини Федишин «Лише у нас в Україні»)

Після завершення флешмобу учитель повідомляє що перемогла дружба і передає дітям першу букву «У».

ІІІ Заключна частина. Підсумки

Учитель: Ось ми і повернулись до нашого кабінету. Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання  за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла проявити себе на станціях. Отже, за підсумками квесту ми маємо 5 букв, прошу наклеїти їх в будь-якому порядку на дошку. Давайте спробуємо відгадати слово-ключ (діти вгадують слово «УСПІХ», слайд №6, 7). Правильно, це слово успіх. Дайте будь-ласка відповіді на мої запитання:

  1. Чому я обрала саме це слово? (учні повинні прийти до висновку, що кожна людина, зокрема і гімназист, мусить прагнути до успіху)
  2. Чи можете ви назвати прізвище успішних людей, яких ми сьогодні згадували? (Антон Штукенберг, Микола Аркаса)
  3. А чому їх можна назвати успішними людьми? (вони зробили свій внесок до культури України, примножили культурні цінності нашої держави, завдяки яким ми радіємо життю)

Сьогодні на початку уроку ми з вами створили перший проект – «30 учнів Першої української гімназії». Я вважаю, що це початок того, що ви станете успішними та щасливими.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Години спілкування. 5-8 кл. – Х. : Видавнича група «Основа», 2013.
  2. Із народної криниці: [посібник для закладів освіти та культури] / автор- упорядник Л.А. Сердунич. – Видавництво : Городок, 2011.
  3. Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип. 2. / Укладач
    Є.І. Науменко. – Х. : Видавнича група «Основа», 2008.
  4. Сташко Ж. Ніщо не завадить нам гратися! Як провести квест на уроці: методичні підходи//Завуч (шкільний світ).- 2017.- №1.- с. 22-27.
  5. https://www.c-5.ru/product/znachok_gimnazist_v3/

Додаток 1

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

Додаток 6

Картинки по запросу історія

Картинки по запросу ноти

 

 

 

Картинки по запросу історія

Картинки по запросу композитор

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу політик малюнок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

Картинки по запросу ночь в музее кадры из фильма

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу ночь в музее кадры из фильма

 

 

 

Картинки по запросу ночь в музее кадры из фильма

 

 

 

 

 

Картинки по запросу ночь в музее кадры из фильма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку