Урок-презентація "Господар свого дому"

Про матеріал
Мета: навчати учнів поєднувати математичну та нематематичну інформацію; удосконалювати навички виконання дій з натуральними числами; розвивати зацікавленість до предмета, математичну мову, здатність до творчого застосування знань; виховувати прагнення пізнавати нове, бережливість і ощадливість; розширити кругозір учнів.
Перегляд файлу

Гра – подорож «Господар свого дому».

Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

 

Мета:            навчати учнів поєднувати математичну та нематематичну

                      інформацію; удосконалювати навички виконання дій з

                      натуральними числами;

                      розвивати зацікавленість до предмета, математичну мову,

                      здатність до творчого застосування знань;

                      виховувати прагнення пізнавати нове, бережливість і

                      ощадливість;

                      розширити кругозір учнів.

Тип уроку:    Урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: схема маршруту подорожі; копії квитанцій оплати за споживчу

                       електроенергію та воду.

 

Епіграф уроку:

Ощадливість – найбільше багатство.

Овербері

У процесі уроку учні:

  • Застосовуватимуть теоретичні знання до розв’язування практичних задач;
  • Звертатимуться до власного досвіду та використовуватимуть його під час розв’язування задач;
  • Вчитимуться оформляти записи обчислень;
  • Робитимуть логічні вислови;
  • Поглиблюватимуть свої знання про важливість економії у «малому».

 

Хід уроку

 

Добрий день, друзі, дівчата й хлоп'ята 

Дзвоник пролунав, для навчання час настав. 

Спочатку сідає краса, потім сила 

Сьогодні урок буде проходити у вигляді подорожі під назвою 

«Господар свого дому»

Мета подорожі: формувати вміння учнів поєднувати математичну

                           та нематематичну інформацію, удосконалювати

                           навички виконання дій з натуральними числами,

                           повторити співвідношення між одиницями вимірювання.

                           Розвивати зацікавленість до предмета, здатність до

                           творчого застосування знань. 

                           Виховувати бережливість і ощадливість, розширити

                           кругозір учнів 

 

Девіз уроку:       Вчимося не для школи, а для життя. 

Під час подорожі нам необхідно пройти складним маршрутом, бути уважними та працьовитими. 

Рухатися будемо за маршрутом, який буде відкриватися по мірі проходження шляху. 

Що візьмемо з собою у подорож? (гарний настрій, посмішку, знання). 

А який настрій у вас на початку уроку? (показують відповідні смайлики). 

 

Розминка: Бліц-питання 

  • Які числа називаються натуральними? 
  • Що використовують для запису чисел? (цифри) 
  • Скільки існує цифр? 10 
  • Чому дорівнює сума всіх цифр? 45 
  • Знайдіть добуток усіх цифр? 0 
  • Найменше парне число? 2 
  • Найменше натуральне число? 1 
  • Найбільше натуральне число? Не існує 
  • Яке число ділиться на всі числа без остачі? 0 

 

Усний рахунок: 

  • Збільшити 24 на 10. (34) 
  • Яке число менше 36 у 3 рази. (12) 
  • Зменшить 90 на 4. (86) 
  • Поділить 48 на 2. (24) 
  • У людини на руках 10 пальців, скільки пальців на 10 руках? (50) 

Щоб розпочати подорож, необхідно перевірити домашнє завдання. Ваші відповіді і таблиця коду нам покажуть ключові слова нашої подорожі.

Безымянный.jpgБезымянный1.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повинна сказати, старались не марно,

З домашніми прикладами впорались гарно!

 

Час вирушати у подорож. Ми вже в дорозі, вітер б'є в обличчя..... 

І зупинка. Берег Родючого лану. 

На цій зупинці нас чекає зустріч із хлібом . 

Яку цікаву їнформацію ви підготували (виступи учнів). 

  • Слово «хліб» грецького походження. Так у Давній Греціі називали глиняні горшки , у яких пекли хліб. 
  • Золото та срібло,це лише метали. А жито та пшениця-саме життя, казали в старовину. 
  • Якщо я не дотримаю слова- заприсягались у давнину-нехай я ніколи не побачу хліба. 
  • У Давньому Єгипті хліб, сонце і золото позначалися в письменах однаково, а тому й цінувалися однаково. 
  • У Давньому Римі раб-пекар коштував у 3-4 рази дорожче, ніж раб-швець. 
  • З одного зернятка пшениці можна одержати близько двадцяти міліграмів борошна. А для приготування одного батона треба змолоти приблизно 10 тисяч зерен. 

Приступаємо до розв'язування задач не простих, а математично - господарських. 

Задача 1. Якщо у сім'ї з чотирьох осіб щоденно залишатимуть 100г хліба,  то скільки це становится за рік? 

100×365=36500г=36кг500г 

Задача 2. У середньому на одну особу на місяць потрібна певна кількість продуктів харчування. Так, потреба в хлібі становить 9кг. Обчисліть витрати своєї родини на хліб за місяць, якщо 1кг хліба коштує 11грн 25коп? 

9×4=36кг на 4 особи 

36×1125=40500 коп=405 грн 

Задача 3. Якщо за один день кжожен з нас витратить зайвий  хліба по нашому місті? Населення міста становить 35 тисяч 240 людей. 

35240×1=35240г=35кг240г у вазі 

Приблизно 385грн за 1 день 

Який висновок ми зробимо покидаючи Берег Родючого лану? 

  • Справжня цінність хліба не обчислюється грошима. Є хліб-ясно в домі, немає-біда,нещастя. У ньому основа нашого благополуччя. 

Рухаємось далі. Слідуюча ІІ зупинка «Печера Світлячків»

Сюди не пройдеш, якщо забуваєш вимикати світло, виходячи з приміщення. Заощаджуй електрику або йди від печери світлячків світ за очі.

Чи лічили ви коли-небудь, скільки можна зекономити електроенергії, якщо кожен школяр нашої школи скоротить роботу тільки однієї лампочки потужністю 100Вт на 15 хв. щодоби? Школярів у нашій школі 778.

100 Вт ∙ 15 хв : 60 хв = 25 Вт/год

25 ∙ 778 = 19458 Вт/год

Визначимо на скільки годин вистачить цієї енергії для 1 лампочки 100 Вт у годинах:

19450:100=194 год. 50 ост.

Скільки це діб: 194 год : 24 = 8 діб 2 ост.

А почали з чого? З однієї лампочки економно вимкненої на якихось 15 хв.

 

Задача. Звичайна лампа має потужність 100 Вт/год, а енергозберігаюча – 20 Вт/год. У скільки разів енергозберігаюча лампа економніша від звичайної?

Ну, а далі, нехай вам «говорять» живі цифри. За допомогою однієї збереженої кіловат години (1 лам х 100 Вт = 10 год) можна добути та виробити 40 кг вугілля, 40 кг мідної руди, 30 кг хліба, 30 кг цукру, 14 кг борошна, 5 кг рослинної олії, 2 пари взуття.

Висновок: без електроенергії життя неможливо. Економлячи електроенергію ми допоможемо зберегти працю багатьох людей.

 

Слідуюча зупинка ІІІ Тунель «Відпочинок»

Там, напевне, трохи поночі, тому ніхто нікому не зможе підказати, як це трапляється на уроці.

Тунель «Відпочинок» - це місце, де можна обмінятися загадками, хитромудрими запитаннями.

(Учні загадують загадки)

  1. По дроту ходить, пітьму розгонить.
  2. Вогнем не запалиш, водою не погасиш.
  • Електропотяг заїхав до тунелю. У який бік буде йти дим, коли електропотяг виїде з тунелю?

 

Слідуюча зупинка ІV «Краплинка»

Розрахунки екологів показали, що при збереженні таких темпів використання прісної води до 2100 року людство може залишитися без води.

 

Задача. За 1 хв. погано закритого крана витікає 110 крапель води. За 1 год. – 660 грамів, за добу – більше ніж 14 літрів. Скільки літрів води витече за добу, якщо крани погано закриті. В школі 12 кранів.

1 кран – 14 л

12 кранів – 168 л за добу

В порівнянні: у ванну набирається 200 л води для купання.

 

Ми подорожували різними місцями одного міста – міста Господар свого дому, яке існувало тільки тут, у класі, лише 45 хв. Ви добре виконали всі завдання, розв’язали проблеми, які виникали під час подорожі. І завершимо подорож прислів’ями про ощадливість і бережливість, які є ключовими словами нашого уроку.

  1. Живи ощадливо – буде прибутково.
  2. Ощадливість не лихо – майбутнього втіха.
  3. Бережливість краще прибутку.
  4. Що сьогодні збережеш, те завтра згодиться.

Подорож закінчилася. Де б ви не були, щоб ви не робили – пам’ятайте: бережливість у малому приносить економію у великому. Щоб бути господарем свого дому будьте:

Працьовитими                   Активними

Організованими                 Допитливими

Рішучими                          Акуратними в роботі

 

Дякую за активну роботу, за увагу, за кмітливість!

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК-ПОДОРОЖ“ ГОСПОДАР СВОГО ДОМУ”

Номер слайду 2

Мета: формувати вміння учнів поєднувати математичну та нематематичну інформацію; удосконалювати навички виконання дій з натуральними числами; повторити співвідношення між одиницями вимірювання; розвивати зацікавленість до предмета, здатність до творчого застосування знань; виховувати бережливість і ощадливість; розширити кругозір учнів.

Номер слайду 3

Девіз уроку: “ Вчимося не для школи, а для життя ”.

Номер слайду 4

{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}7840810947143098005297309 РБЖИІТ1068322517000590088601252 ЕЕЛВСЬБЕРЕЖЛИВІСТЬ

Номер слайду 5

{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}93163270040326236314300480 ОАДЛИІ152002428401207642575546 ЩВСТЬОЩАДЛИВІСТЬ

Номер слайду 6

БЕРЕГ РОДЮЧОГО ЛАНУ

Номер слайду 7

Задача 1 Якщо у сім’ї зчотирьох осібщоденно зали-шатимуть 100 гхліба, то скільки це становитиме за рік?100 г · 365 дн. = 36500 г = 36 кг 500 г

Номер слайду 8

Задача 2 У середньому на однуособу на місяць потрібна певна кількість продук-тів харчування. Так,потреба в хлібі ста-новить 9 кг. Обчис-літь витрати своєї родини на хліб за місяць, якщо 1 кг хліба коштує 11 грн. 25 коп. 9 кг · 4 особи = 36 кг 36 · 1 125 = 40 500 коп. = 405 грн.

Номер слайду 9

Задача 3 Якщо за один день кожен з нас витратить зайвий 1 г хліба, якою буде перевитра-та хліба по нашомумісті? Населенняміста становить 35 тис. 240 людей.35 240 · 1 = 35 240 г = =35 кг 240 г

Номер слайду 10

Печера Світлячків

Номер слайду 11

Задача 1 Скільки можна зекономити електроенергії, якщокожен школяр на-шої школи скоро-тить роботу тільки1 лампочки потужністю 100 Вт/год на15 хв. щодоби. Школя-рів у нашій школі 778.

Номер слайду 12

Задача 2 Звичайна лампа має потужність 100 Вт/год, а енерго-зберігаюча 20 Вт/год. У скільки разів енергозберігаюча лампа економніша від звичайної?

Номер слайду 13

1 к. Вт/год =100 Вт. Світить 10 год.

Номер слайду 14

ВІДПОЧИНОК

Номер слайду 15

Задача. Електропотяг заїхав до тунелю. У який бік буде йти дим, коли електропотяг вийде з тунелю?

Номер слайду 16

Краплинка

Номер слайду 17

Задача За 1 хв. погано закритого крана витікає 110 крапель води. За 1 год. – 660 г, за добу – більше, ніж 14 л. Скільки літрів води витече за добу, якщо крани погано закриті? В школі 12 кранів.

Номер слайду 18

Господар свого дому

Номер слайду 19

Працьовитими. Організованими. Рішучими. Активними Допитливими. Акуратними в роботі

Номер слайду 20

Дякую за активну роботу,за увагу,кмітливість!

zip
Додано
29 липня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку