Урок-презентація "Вода"

Про матеріал
Цілі: удосконалити вміння навички читати записувати десяткові дроби, округлювати їх, виконувати дії додавання та віднімання; дати інформацію про воду, як про один із найголовніших мінералів Землі; дослідити вміст води у своєму організмі; виховувати бережливе ставлення до води, висновки про значення води в житті людини; показати учням тісний взаємозв'язок математичних знань і повсякденним життям.
Перегляд файлу

Математика 5 клас

Вода  та  десяткові дроби.

 

Цілі: удосконалити вміння навички читати записувати десяткові дроби, округлювати їх, виконувати дії додавання та віднімання;

дати інформацію про воду,  як про один із найголовніших мінералів Землі;  дослідити вміст води у своєму організмі;

виховувати бережливе ставлення до води,  висновки про значення води  в житті людини;  показати учням тісний взаємозв'язок математичних знань і повсякденним життям.

Тип уроку: удосконалення знань, вмінь учнів.

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний етап.

 

Шановні учні!  Доброго дня!

Дзвоник покликав -  у класі вже я

Готова нові Вам секрети відкрити

Тему цікаво разом дослідити.

 

ІІ. Перевірка  домашнього завдання.

 

Гра “Відгадай вислів”.

Додому задана приклади.  На екрані є відповіді до цих прикладів і букви.  перевірте відповіді,  розташуйте їх у порядку зростання.

 

 8+6,1=14,1 О             139,5-0,5=139 Я           45,2+0,8=46 Т

3,2+4,1=7,3 С              23,7+3=26,7 Ж             0,3+0,9=1,2 Д

8,17-0,17=8 Н              120,17-10,17=110 Т     16-0,1=15,9 В

0,1+0,9=1 В                  41,23+0,23=41,46 И     20,3-2,3=18 А

6-0,2=5,8 О                   0,4+0,7=1,1 О              63,4-60=3,4 А

 

1 1,1 1,2 3,4 5,8 7,3 8 14,1 15,9 18 26,7 41,46 46 110 139

В О   Д   А   О   С  Н   О     В    А   Ж     И     Т    Т    Я

 

Вислів: Вода – основа життя.

 

Сьогодні на уроці ми з'ясуємо чому таку на перший погляд,  непомітну та повсякденну речовину ми називаємо основою життя. Будемо досліджувати вміст води у своєму організмі,   який потрібен для здорового існування.

Зробимо висновки про значення води в житті людини. Покажемо тісний взаємозв'язок математичних знань із повсякденним життям.

Ваші очікування від уроку

 

Я вам бажаю успіху.

 

Розглядаючи знімок нашої планети з космосу,  можна помітити,  що більшу частину поверхні Землі займає Світовий океан.

Але на карті чи глобусі не знайти океану,  що називається Світовим? (Чому?)

 

( під поняттям світовий океан розуміють води всіх чотирьох океанів; Тихого, Атлантичного, Індійського та Північно-Льодовитого.

Вода у Світовому океані – солона.

Крім Світового океану на землі є води суходолу.  До них належать річки, озера, льодовики, болота.  У водах суходолу переважає прісна вода,  що необхідна людям,  тваринам  і рослинам для життя.

 

Задача (усно).

0,7 поверхні Землі  вкрито водою.  яку частину поверхні Землі займає суходіл.  Порівняйте.

У якому стані може знаходитися вода? ( у рідкому,  газоподібному та твердому станах).

 

Завдання 1.

Води суходолу становлять …  частин від загальної кількості води.

  частин припадає на прісну воду.

  частин води знаходиться в твердому стані.

  частин води міститься в рідкому стані.

 

 Округлити до десятих

3,457     2,5417     2,193     0,307

 

Завдання 2.

У світі  не  може забезпечити себе прісною водою … млрд  населення.

Не має доступу до чистих джерел води … млрд  населення.

Понад … сіл України  втратили власні джерела води.

 

Округлити до одиниць

0,737      1,539      799,81

 

Як ви думаєте де знаходиться найбільше запасів прісної води? (льодовики)

Бережливе ставлення до прісної води має супроводжувати нас протягом усього життя.

 

Цікаві факти.

  • 0,7  людського організму складається з води.
  • 0,75  мозку,  серця,  м'язів становить вода.
  • 0,83  крові, 0,86  легеневої тканини складається з води.

 

А зараз ми дослідимо скільки води міститься в нашому організмі.  Ваша вага приблизно 40 кг.

Р-ня 40:10∙7=28 кг  води містить організм.

 

Чи знаєте ви?

  • щоденно нам треба вживати  2-2,5 л   води,  щоб повністю задовольнити фізіологічні потреби.
  • ми  стомлюємось,  якщо вміст води в організмі зменшується на 0,02.
  • якщо вміст води в організмі людини зменшується на 0,09,  то починаються серйозні захворювання.

 

Досліджуємо:  вміст води в організмі дитини зменшився на 0,02.  На  скільки менше стане води в організмі дитини,  маса якої  - 40 кг.

( з попереднього обчислення 28 кг - 28 000 г

28 000:100∙2=560 г – організм почне стомлюватись)

 

Висновок можна зробити:  якщо людина втомлюється,  то це може означати,  що в її організмі бракує води.

А тепер:  Як ви розумієте вислів,  що людина випиває більшу частину своїх хвороб?

 

Нині відкрито в більш ніж 800 речовин,  що забруднюють воду і їх кількість зростає. Багато шкідливих речовин,  розчинившись у воді,  накопичується в нашому організмі та викликають різні хронічні захворювання. Коли через кілька років з'являються симптоми хвороби,  ми часто не пов'язуємо їх з якістю води.

 

Завдання

Пластикові пляшки розкладаються близько 500 років,  забруднюючі навколишній світ та отруюючи життя.  Скільки поколінь людей може змінитись за цей час,  середня тривалість життя людини - 70 років?

=7 =7 може змінитись 7 поколінь.

 

Фізкультхвилинка.

 

 

 

Робота в групах.

Вода відіграє дуже важливу роль для життя,  вона потребує очищення та захисту.  Чи можемо ми з вами допомогти у вирішенні цієї проблеми?  Відповідь ми дамо після того як попрацюємо в групах і розв'яжемо задачі.

 

Задача 1.

Втрата води з двох зіпсованих кранів ( з першого капає,  з другого витікає цівочкою)  за добу становить 680, 25 л (68 відер).  Скільки води витекло із першого крану, якщо з другого витекло 449,125 л?

Із якого крана витекло більше води та наскільки?

 

680,25-449,125=231,125л

449,125-231,125=218л

 

 Задача 2.

На екологічній толоці учні прибирали біля водойми.  5-А клас зібрав 123,8 кг сміття, що на 15,25 кг більше ніж 5-Б. Скільки всього сміття зібрали обидва класи біля водойми?

 

123,8-15,25=108,55  кг

123,8+108,55=232,35 кг

 

Задача 3.

5 класи зібрали 423,875 кг макулатури, 6 класи на 152,3 кг  більше.  Скільки води так вдалося зберегти, якщо відомо, що одна тонна макулатура зберігає 200 води?

423,875=152,3=576,175 кг - 6 класи

423,875+576,175=1000,05 кг= 1 тонна - 5 класи

 

1 т - 200

 

Задача 4.

Петрусь із батьком огороджував у лісі джерело. Першого дня їм вдалося зробити 17,8 м огорожі, що на 8,35 м менше, ніж другого дня. Знайдіть довжину всієї огорожі.

 

17,8+8,35=26,15 м - ІІ дня

17,8+26,15=43,95 м - разом

 

Що може зробити кожен із нас, щоб вирішити проблему питної води?

 

Висновок

Підсумок уроку ( повернутися до очікуваних результатів)

 Незакінчені речення:

  • Мені найбільше запам'яталося…
  • Мене найбільше вразило…
  • Я хочу, щоб…

 

Висновок:  дослідили: 

  • вода відіграє важливу роль у житті та  здоров'ї людини.
  • вода -  джерело життя.
  • кожна людина повинна замислюватися про те, як зробити нашу планету чистішою.

 

Домашнє завдання

стр. 219, с.р. 7

Творче:  складіть гру  “Відгадай вислів”  для будь-якого прислів'я про воду використовуючи дії додавання та віднімання десяткових дробів.

 

Цікава інформація

 

  • Маса ялинки 100 кг,  знизу 80 кг вода.
  • Морська вода замерзає при температурі -1,9
  • Верблюд випиває за раз 200 л води.
  • Маса нарциса 100 г, з них 85 г вода.
  • Кавун складається з води на 93%.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

МАТЕМАТИКА5 клас

Номер слайду 2

{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}14,17,3815,8 ОСНВО13926,711041,461,1 ЯЖТИО461,215,9183,4 ТДВАА

Номер слайду 3

ВОДА – основа життя.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

0,7 поверхні Землі вкрито водою. Визначити частину поверхні землі, яку займає суходіл. Порівняйте, яка частина більша.

Номер слайду 6

Води суходолу становлять … частин від загальної кількості води. Із них … частин припадає на прісну воду. До того ж … частин води знаходиться в твердому стані, … частин міститься в рідкому стані. Округлити до десятих: 3, 457; 2, 5417; 2, 193; 0, 307.

Номер слайду 7

У світі не може забезпечити себе прісною водою … млрд населення. Не має доступу до чистих джерел води … млрд населення. Понад … сіл України втратили власні джерела води. Округлити до одиниць: 0,737; 1, 539; 799, 81.

Номер слайду 8

ЦІКАВІ ФАКТИ: 0,7 людського організмускладається з води. 0,75 мозку, серця, м'язівстановить вода.0, 83 крові, 0,86 легеневої тканини складаютьсяз води.

Номер слайду 9

Скільки кілограмів води містить організм дитини, якщо її маса 40 кг?

Номер слайду 10

Щоденно нам потрібно вживати 2-2,5 л води, щоб повністю задовольнити фізіологічні потреби. Ми стомлюємось, якщо вміст води в організмі зменшується на 0,02. Якщо вміст води в організмі людини зменшується на 0,09, то починаються серйозні захворювання. ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ?

Номер слайду 11

Вміст води в організмі дитини зменшився на 0,02. На скільки менше стане води в організмі дитини, маса якої - 40 кг?

Номер слайду 12

Пластикові пляшки розкладаються близько 500 років. Скільки поколінь людей може змінитись за цей час,якщо серед-ня тривалість життя людини 70 років?Завдання

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Втрата води з двох зіпсованих кранів (із першого “що капає” та з другого “що витікає цівочкою”) за добу становить 680,25 л. Скільки води витекло з першого крана, якщо з другого витекло 449,125 л? Із якого крана витекло більше води та на скільки?

Номер слайду 15

На екологічній толоці учні 5-А та 5-Б прибирали біля водойми. 5-А зібрав 123,8 кг сміття, що на 15,25 кг більше, ніж 5-Б. Скільки всього сміття зібрали обидва класи біля водойми?

Номер слайду 16

5-ті класи зібрали 423,875 кг макулатури, 6-ті класи – на 152,3 кг більше. Скільки води так вдалося зберегти, якщо 1 т макулатури зберігає 200 куб.л. води?

Номер слайду 17

Петрусь із батьком огороджував у лісі джерело. Першого дня їм вдалося зробити 17,8 м огорожі, що на 8,35 менше, ніж другого дня. Знайдіть довжину всієї огорожі.

Номер слайду 18

Мені найбільше запам'яталося… Мене найбільше вразило… Я хочу, щоб…

zip
Додано
29 липня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку