Урок-презентація "Кути. Побудова та вимірювання"

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів про кут та види кутів, закріпити вміння вимірювати кути за допомогою транспортира; ознайомити з порядком побудови кута заданої градусної міри; розвивати навички вимірювання та побудови кутів, інтерес до математики, логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати активність, увагу, наполегливість.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ось і дзвоник пролунав,Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо,Працювати починаймо.

Номер слайду 2

У – Успіх. Р – Радість. О – Обдарованість. К - Кмітливість. На нас чекаєВи продемонструєте

Номер слайду 3

На уроці не гукай. Завжди руку підіймай. Там, де шум і крик буває,Працездатності немає.

Номер слайду 4

Що таке кут? Як правильно позначити кут? В яких одиницях вимірюють кути? Що ви навчилися робити з кутами на минулому уроці?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Хто з помічників зобразив кут?

Номер слайду 8

Види кутів. Вимірювання та побудова кутів.

Номер слайду 9

о. АВАОВ

Номер слайду 10

Який кут найбільший?

Номер слайду 11

Які види кутів ви знаєте? Зі скількох прямих кутів складається розгорнутий? Яку частину від розгорнутого складає прямий кут? Який кут називається гострим? Який кут називається тупим?

Номер слайду 12

ВИДИ КУТІВрозгорнутийпрямийгострийтупий180°90°менше 90°більше 90°

Номер слайду 13

Знайди помилку. ОАВАОВ=70°ЕСКЕСК=90°МКТМКТ=40°РСААСР=160°

Номер слайду 14

Знайти АОВВ О СА?65°ВОС А20°60°

Номер слайду 15

Знайти АОВСОВАОВ - бісектриса. С О D 60°50°

Номер слайду 16

Я допоможу вам побудувати прямий кут: Візьміть лінійку та олівець. Проведіть промінь. Прикладіть до початку променя центр транспортира. Відмітьте точку проти позначки 90°. Прикладіть до двох точок лінійку та проведіть промінь.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Швидко урок наш лине. До дзвінка одна хвилина. Часу ми не гаємо. Підсумок підбиваємо.

Перегляд файлу

Мета:                систематизувати знання учнів про кут та види кутів,

                           закріпити вміння вимірювати кути за допомогою

                           транспортира;

                           ознайомити з порядком побудови кута заданої градусної

                           міри;

                           розвивати навички вимірювання та побудови кутів, інтерес до

                           математики, логічне мислення, пам'ять, уважність;

                           виховувати активність, увагу, наполегливість.

Обладнання:   мультимедійна презентація, креслярські приладдя,

                           індивідуальні картки.

Тип уроку:        комбінований.

Хід уроку

І. Створення позитивних мотивів.

 

Добрий день друзі, дівчата й хлоп’ята

Я рада вас нині вітати

Спочатку сідає краса, потім сила

 

                                              Ось і дзвоник пролунав

Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо,

Слайд1.JPG
Працювати починаймо.

 

Слайд2.JPG
Давайте розшифруємо слово «Урок», та дізнаємось, що на цьому уроці на нас чекає і що ви зможете продемонструвати.

    У – успіх, усмішка, увага, удача

                                                                на нас чекає

    Р – радість, робота

 

    О – обдарованість, обдуманість

                                                                  Ви продемонструєте

Слайд3.JPG
    К – кмітливість, користь

 

Перед тим, як приступити до роботи пригадаймо правила поведінки на уроці.

На уроці не гукай, завжди руку підіймай

Там, де шум і крик буває

Працездатності немає.

Ну що ж. За роботу, в добрий час!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Слайд4.JPG

  • З якою геометричною фігурою ми працюємо?
  • З двох променів складається

Що в нескінченність простягається

В задачах є і там, і тут

А називається він кут

  • Що таке кут?
  • Як правильно позначити кут?
  • В яких одиницях вимірюються кути?
  • Що ви навчилися робити з кутами на минулому уроці?

 

Слайд6.JPG
Слайд5.JPG
Мої помічники: ведмедик, совенятко, зайчик та їжачок. Вони завітали в гості на наш урок і будуть допомагати мені.

 Давайте подивимось, які інструменти знадобляться вам на уроці. Кожен з вас має олівець, транспортир, лінійку.

    Скажіть, а навіщо кутник?

 

Якщо в руки кутник взяти

Більший кут обмалювати

Вийде результат такий

Слайд7.JPG
Кут дістанемо прямий

 

 Кожен із моїх помічників зобразив кут, але не всі з них зробили це правильно. Хто саме з них зобразив кут?

 

ІІІ. Оголошення теми.

 

 

Слайд8.JPG

Види кутів. Вимірювання та побудова кутів.

Сьогодні ми продовжимо працювати з кутами. Повторимо елементи кута, види кутів. Ознайомимося з принципом побудови кута заданої градусної міри. Будемо вчитися використовувати транспортир як для вимірювання так і для побудови.

 

ІV.  Розв’язування вправ.

Вам відомі різні поняття, пов’язані із терміном кут. Пригадайте ці поняття.

Слайд9.JPG
Обговорення. Після проектується асоціативний кущ.

А що таке бісектриса?

Слайд10.JPG
Наші помічники сперечаються, який із зображених кутів найбільший.

 

- Від чого залежить величина кута?

- Кути можуть бути різними. Пригадуємо все, що знаємо про види кутів.

 

Слайд11.JPG

– Які види кутів ви знаєте?

- Зі скількох прямих кутів складається розгорнутий?

- Яку частину від розгорнутого складає прямий кут?

- Який кут називається гострим?

- Який кут називається тупим?

Слайд12.JPG
- Чому дорівнюють градусні міри розгорнутого, гострого та тупого кутів.

Добре, я отримала задоволення від ваших відповідей і мої помічники також.

 

Ігровий момент «Зарядка»

Ми з вами трішки потрудились

І, мабуть, ви уже втомились

Тепер настав час відпочити

Ми проведемо фізкультхвилинку

 

Я називаю градусну міру кутів, а вам необхідно встановити вид кута в зобразити його руками.

 

30, 180, 110, 17, 90, 170, 45

Гра «Знайди помилку»

Слайд13.JPG

Поки ми робили зарядку, мої помічники вимірювали кути. Вам необхідно знайти помилки в їх записах.

 

Ми виконуємо Практичну роботу. 

У кожного на парті є листок із зображенням кутів. Виміряйте градусну міру:

∟АОВ = 40°, ∟МКТ = 100°, ∟ЕСК = 120°, ∟РАС = 20°.

Слайд14.JPG
Гра «Знайди відповідь»

Слайд15.JPG
Наші помічники ніяк не можуть виконати завдання на обчислення градусної міри кута АОВ. Давайте допоможемо їм.

На партах картки із завданням. Обговорюється, потім вислуховується.

 

V. Пояснення нового матеріалу.

Наші лісові друзі не можуть вирішити таке питання: «Чи можна тільки за допомогою лінійки та олівця побудувати кути? Який інструмент для цього потрібний?» Так, правильно – транспортир. З будовою транспортира ми вже знайомі.

 

Побудуємо кут у 90°. (до дошки 1 учень)

Слайд16.JPG 








 

1. Проведіть промінь.

2. Прикладіть до початку променя центр транспортира.

3. Відмітьте точку проти позначки в 90°.
4. Прикладіть до точок лінійку та проведіть промінь.

Учні самостійно будують кути 60° та 120°, звіряють зі слайдами.

Слайд17.JPGСлайд18.JPG









VІ. Задачі на логічне мислення.

  • Який кут утвориться між стрілками годинника, якщо він показує 3 год, 6 год, 4 год.
  • Величина кута 140°. Який кут утворює бісектриса кута зі стороною кута?
  • Хлопчик стояв обличчям до півночі потім повернувся вліво на прямий кут. До якої частини світу повернувся хлопчик обличчям? (до заходу)
  • Човен рухався на північ, потім повернувся на розгорнутий кут. В якому напрямі став рухатись човен? (південь)

VІІ. Підсумок.

Слайд19.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

Швидко урок наш лине

До дзвінка одна хвилина

Часу ми не гаємо

Підсумок підбиваємо

 

   Скажіть, будь-ласка, чи отримали ви те, що очікували? (радість, удачу, успіх)

   Ну а я скажу, що ви показали свою кмітливість, обдарованість, успішність на гарному рівні.

   Оцінювання учнів.

 

Домашнє завдання: розв’язати №144, №146, §5 повторити

zip
Додано
29 липня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку