Урок-презентація. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну.

Про матеріал

Розробка відкритого уроку з хімії для 8 класу на тему"Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сьогодні на уроці хочу я знайти. У вас те, що іншим непомітно: Відвагу - в скронях,Доброту - в черствих,В лінивих – працелюбність, Жагу до знань у всіх -І непомітно струнитак торкнути,Щоб звуки всі злились в однин оркестр. Назва якому успішний урок.

Номер слайду 2

Гра «Світлофор»Нічого не зрозуміло, настрій поганий. Щось зрозуміло, настрій так собіВсе цікаво, все зрозуміло, настрій чудовий

Номер слайду 3

Вправа «Доповни схему»Кислоти за наявністю Оксигену. ОксигеновмісніH2 SO4, HCl, HNO3, H3 PO4 Безоксигеновміні HCL, H2 S, HBr

Номер слайду 4

За основністю. ОдноосновніHCl. ТриосновніH3 PO4 БагатоосновніДвоосновніH2 SO4

Номер слайду 5

За хімічною активністю сильні середні слабкі H2 SO4, HCl, HNO3 H3 PO4, H2 SO3 HF, H2 CO3, H2 S, H2 Si. O3

Номер слайду 6

Фізичні властивостікислот. Тверді речовини. Рідкі речовини. Водні розчини газоподібної сполуки

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Урок №50 Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну.

Номер слайду 9

Проблемне питання. Чи з усіма речовинами взаємодіють кислоти?

Номер слайду 10

Мета:з’ясувати хімічні властивості кислот, поняття «реакції обміну та заміщення», пояснити використання індикаторів для визначення кислотного середовища; продовжити знайомство з електрохімічним рядом напруг металів;з’ясувати суть реакції обміну на прикладі взаємодії кислот з оксидами ме­талів та реакції заміщення на прикладі взаємодії кислот з металами; продовжити роботу над закріпленням правил техніки безпеки під час роботи з кислотами; розвивати логічне та образне мислення учнів, пам’ять, уяву, уміння порівнювати, узагальнювати, виділяти головне; виховувати інтерес до хімії.

Номер слайду 11

Епіграф до уроку. Нас, кислот, запам'ятай:„Н” спочатку, так і знай!І як впізнаєш, що це ми,Руки й одяг бережи!

Номер слайду 12

Девіз уроку«Єдиний шлях, що веде до знання – це діяльність».

Номер слайду 13

Правила безпеки життєдіяльності під час роботи з кислотами

Номер слайду 14

1. Уважно читайте етикетки на склянках.

Номер слайду 15

2. Речовини для дослідів беріть не більше 1 - 2 мл.

Номер слайду 16

3. Не залишайте склянки з кислотами відкритими.

Номер слайду 17

4. Не виливайте залишки реактивів з пробірки назад у склянку, з якої він був узятий.

Номер слайду 18

5. Якщо кислота потрапила на руки - негайно змийте водою, нейтралізуйте розчином соди і знову змийте водою.

Номер слайду 19

6. Нагріваючи кислоти, користуйся тримачем, стежте, щоб рівномірно прогрівалася вся пробірка.

Номер слайду 20

7. „Спочатку вода,Потім кислота.Інакше - трапиться біда!”

Номер слайду 21

Лабораторний дослід №4 “Дія кислот на індикатори”.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Хімічні властивості кислот. Дія на індикатори:фенолфталеїнлакмус. Метиловий оранжбезбарвнийчервонийрожевий

Номер слайду 24

Лабораторний дослід №5 “Взаємодія хлоридної кислоти з металами”.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

взаємодія з металами (до Н2 ):кислота + метал = сіль + водень. Mg + 2 HCl → Mg. Cl2 + H2↑ Cu + HCl ≠ Хімічні властивості кислот:

Номер слайду 27

взаємодія з основними оксидами:кислота + основний оксид = сіль + вода. Cu. O + 2 HCl → Cu. Cl2 + H2 OMg. O + H2 SO4 → Mg. SO4 + H2 OХімічні властивості кислот:

Номер слайду 28

“Поле чудес”Завдання. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти, запишіть рівняння хімічних реакцій.

Номер слайду 29

КОМАНДА № 1 Ba. O Si. O2 HCI AI Cu

Номер слайду 30

КОМАНДА № 2 K2 O Zn. OH2 SO4 Zn Ag

Номер слайду 31

Гра “Вірю не вірю”Ag. OH - оксид HPO3 - кислота KOH - оксид. HBr - сіль Cu. SO4 - оксид Cu. O - оксид Mn. O - кислота. HCI - кислота. Аl2 O3 - кислота

Номер слайду 32

Підсумки уроку. З яким класом неорганічних сполук ми з вами працювали?Які хімічні властивості кислот вивчили?Який з дослідів вам найбільше сподобався?

Номер слайду 33

Домашнє завдання. Опрацювати § 12 до с.77 Дати відповіді на запитання №110, 111 Завдання 112, 114 (достатній рівень) Завдання 113, 117 (високий рівень) Творче завдання: Написати казку або вірш про властивості кислот.

Номер слайду 34

Д.І. Менделєєв«Самі працюючи, ви зробите багатодля себе і для близьких,а якщо у праці успіху не буде,буде невдача, не біда - спробуйте ще».

Номер слайду 35

Номер слайду 36

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
4 жовтня 2018
Переглядів
3020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку