Урок-презентація. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну.
Розробка відкритого уроку з хімії для 8 класу на тему"Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активностіметалів. Реакціїзаміщення й обміну".
Сьогодні на уроці хочу я знайти. У вас те, що іншим непомітно: Відвагу - в скронях,Доброту - в черствих,В лінивих – працелюбність, Жагу до знань у всіх -І непомітно струнитак торкнути,Щоб звуки всі злились в однин оркестр. Назва якому успішний урок.
Номер слайду 2
Гра «Світлофор»Нічого не зрозуміло, настрій поганий. Щось зрозуміло, настрій так собіВсе цікаво, все зрозуміло, настрій чудовий
Урок №50 Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну.
Номер слайду 9
Проблемне питання. Чи з усіма речовинами взаємодіють кислоти?
Номер слайду 10
Мета:з’ясувати хімічні властивості кислот, поняття «реакції обміну та заміщення», пояснити використання індикаторів для визначення кислотного середовища; продовжити знайомство з електрохімічним рядом напруг металів;з’ясувати суть реакції обміну на прикладі взаємодії кислот з оксидами металів та реакції заміщення на прикладі взаємодії кислот з металами; продовжити роботу над закріпленням правил техніки безпеки під час роботи з кислотами; розвивати логічне та образне мислення учнів, пам’ять, уяву, уміння порівнювати, узагальнювати, виділяти головне; виховувати інтерес до хімії.
Номер слайду 11
Епіграф до уроку. Нас, кислот, запам'ятай:„Н” спочатку, так і знай!І як впізнаєш, що це ми,Руки й одяг бережи!
Номер слайду 12
Девіз уроку«Єдиний шлях, що веде до знання – це діяльність».
Номер слайду 13
Правила безпеки життєдіяльності під час роботи з кислотами
Номер слайду 14
1. Уважно читайте етикетки на склянках.
Номер слайду 15
2. Речовини для дослідів беріть не більше 1 - 2 мл.
Номер слайду 16
3. Не залишайте склянки з кислотами відкритими.
Номер слайду 17
4. Не виливайте залишки реактивів з пробірки назад у склянку, з якої він був узятий.
Номер слайду 18
5. Якщо кислота потрапила на руки - негайно змийте водою, нейтралізуйте розчином соди і знову змийте водою.
Номер слайду 19
6. Нагріваючи кислоти, користуйся тримачем, стежте, щоб рівномірно прогрівалася вся пробірка.
Лабораторний дослід №4 “Дія кислот на індикатори”.
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Хімічні властивості кислот. Дія на індикатори:фенолфталеїнлакмус. Метиловий оранжбезбарвнийчервонийрожевий
Номер слайду 24
Лабораторний дослід №5 “Взаємодія хлоридної кислоти з металами”.
Номер слайду 25
Номер слайду 26
взаємодія з металами (до Н2 ):кислота + метал = сіль + водень. Mg + 2 HCl → Mg. Cl2 + H2↑ Cu + HCl ≠ Хімічні властивості кислот:
Номер слайду 27
взаємодія з основними оксидами:кислота + основний оксид = сіль + вода. Cu. O + 2 HCl → Cu. Cl2 + H2 OMg. O + H2 SO4 → Mg. SO4 + H2 OХімічні властивості кислот:
Номер слайду 28
“Поле чудес”Завдання. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти, запишіть рівняння хімічних реакцій.
Номер слайду 29
КОМАНДА № 1 Ba. O Si. O2 HCI AI Cu
Номер слайду 30
КОМАНДА № 2 K2 O Zn. OH2 SO4 Zn Ag
Номер слайду 31
Гра “Вірю не вірю”Ag. OH - оксид HPO3 - кислота KOH - оксид. HBr - сіль Cu. SO4 - оксид Cu. O - оксид Mn. O - кислота. HCI - кислота. Аl2 O3 - кислота
Номер слайду 32
Підсумки уроку. З яким класом неорганічних сполук ми з вами працювали?Які хімічні властивості кислот вивчили?Який з дослідів вам найбільше сподобався?
Номер слайду 33
Домашнє завдання. Опрацювати § 12 до с.77 Дати відповіді на запитання №110, 111 Завдання 112, 114 (достатній рівень) Завдання 113, 117 (високий рівень) Творче завдання: Написати казку або вірш про властивості кислот.
Номер слайду 34
Д.І. Менделєєв«Самі працюючи, ви зробите багатодля себе і для близьких,а якщо у праці успіху не буде,буде невдача, не біда - спробуйте ще».