Урок, Презентація, "Охорона природи України"

Про матеріал
Урок по вивченню даної теми є останнім. Для проведення цього уроку обрано саме роботу в малих групах. На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання: проблемно- пошуковий, пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань). До уроку ввійшли такі завдання: «Незакінчені речення»,метод передбачення, прийом „Думайте, обговорюйте, доповідайте”;, метод „ Складання опорних схем з використанням різних джерел”. Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.
Перегляд файлу

 

Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 51  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Dell\Desktop\Без названия.jpg

 

 

 

 

Урок з природознавства 4 клас

 

Охорона  природи  України

 

 

 

 

 

 

                                  Вчитель  Матвєєва Галина Василівна

 

 

 

 

 

 

Тема.  Охорона  природи  України

 

Мета. Продовжити формувати поняття  „охорона природи”;  уявлення учнів

 про найглобальніші  проблеми – екологічні   катастрофи та причини  їх  виникнення, про  шляхи   збереження   народних   багатств; уявлення про  Червону книгу  України. Розвивати аналітико-синтетичні вміння; комунікативну компетенцію учнів в процесі   навчального співробітництва. Формувати в дітей переконання в тому, що збереження природи  залежить від кожної людини. Виховувати прагнення берегти природу.  Познайомити дітей з професіями людей, які покликані охороняти природу.

Методи і прийоми.  Метод передбачення, прийом „Думайте, обговорюйте, доповідайте”;, метод   „ Складання  опорних схем з використанням  різних   джерел”.

Робота в групах .

Обладнання.  Таблички  „Вплив людини на природу”;  записи на дошці; довідкова література; картки з ситуативними завданнями; 

Зміст  уроку.

 

І. Організація класу.   Вправа « Незакінчене речення».

      - Діти,  привітайтеся з гостями, поверніться один до одного і посміхніться.

    -   А зараз  закінчіть речення, скориставшись словами – підказками або запропонуйте свої.

СЛАЙД № 1.

       Завдання сьогоднішнього уроку у нас  такі:

 

- Не просто слухати,                                                            ( а чути, )

- Не просто дивитись,                                                          (а бачити,)

- Не просто відповідати ,                                                    ( а міркувати,)

- Дружно й плідно працювати, про гарний настрій  дбати.

 

- Отже, якщо ви будете в гарному настрою, то ми разом зможемо створити  цікавий, творчий і продуктивний урок.

-   А що допомагає створити гарний настрій?

(успіх, знання, взаємодопомога, правильні відповіді)

Висновок:     Ми повинні  бути успішними.

  • А допоможе нам в цьому план уроку.
  • Отже, я пропоную такий план.

                        ПЛАН

  1. Добрий початок – половина діла.
  2. Навчай інших  – і сам навчайся.
  3. Хто знання має, той мур зламає.
  4. Кінець – ділу вінець.

 

  • А також, у кожного з вас є лист самооцінки, на якому ви будете виставляти собі плюсики за правильні відповіді на кожному етапі уроку. А капітани команд будуть слідкувати за правильністю оцінювання у групі. А в кінці уроку визначимо хто ж краще всіх працював.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

              1. Проблемна ситуація.

 

         „Найстрашнішій звір на Землі”, - наголошує напис на вході до одного з зоопарків Німеччини. Коли зацікавлений відвідувач притуляється до масивних грат і зазирає всередину, - він бачить...

    Як ви вважаєте, кого?

А  за гратами встановлено дзеркало... Так кого бачать відвідувачі?

 

  • Як ви думаєте, чи безпідставним є напис на вході?

(Ні, людська діяльність настільки змінює природу, що це почасти, загрожує існуванню самої людини). Отже, треба починати з себе.

 

ІІІ. Передбачення .

 

 1.  Послухайте  судження і визначте його тип та істинність.

            Деякі люди не повинні оберігати природу.

  • Перебудуйте його у  істинне судження.

Кожна людина повинна оберігати природу.

 

СЛАЙД № 2

        Отже, продовжить, будь ласка,  висловлювання

Заходи по збереженню рослин, тварин, корисних  копалин, ґрунтів, водойм, повітря – це ...

 

Зробіть припущення щодо теми нашого уроку.

СЛАЙД № 3  (Тема уроку).

 

          --- Чи зацікавила вас тема уроку? Чим саме?

---  Чого ви чекаєте від нього?

  • А чи знаєте ви професії людей, які захищають природу? Пригадайте захист проектів на  уроках трудового навчання світ професій «людина – природа».

(лісник, ветеринар, садівник, агроном)

-  Сьогодні ми будемо не тільки працювати в групах, досліджувати, робити висновки, відкривати для себе щось нове, але й знайомитися з новими професіями природничих галузей.

 Назви наших груп як раз і відображають професії людей, які покликані охороняти природу.

- Назвіть своїх груп та поясніть їх значення.

 

IV.  Вивчення нового матеріалу.

1.   Прийом „Дослідження питань з використанням різних джерел інформації” .

       Робота в групах.

      -   Кожна група має своє завдання. «Зоологи» та «Біологи» досліджують питання

          що наносить шкоду природі і складає асоціативний кущ.

         «Екологи №1 і № 2 вивчають матеріали щодо охорони природи в Україні, а група № 3                                 готує повідомлення про охорону природи на Миколаївщині.

На вивчення матеріалів у парі  даю 3 хвилини, потім 3 хв. на обговорення у групі.

 

  1. Презентація групи. Складання «Асоціативного куща».
  • Що наносить  шкоду природі?

 

 

 

  1. Перегляд відеофільму.
  2. Узагальнення та систематизація знань.

 

-  Що ж наносить природі шкоду?

- Що відбувається на планеті в результаті діяльності людини, негативного впливу людини на природу?

- Чим забруднюється навколишнє середовище?

 

  1. Презентація роботи екологів. Складання асоціативного куща.

 

- Наші екологи досліджували питання охорони природи в нашій державі.  Надаємо їм слово.

 -  Отож , які  природоохоронні заходи проводяться в Україні?

 

 

 

  1. Узагальнення матеріалу.

 

- Що повинні зробити люди усього світу, щоб розв’язати складні проблеми охорони і збереження природи?

- Що створено на Землі, щоб припиняти винищення рослин і тварин, зберегти їх

різноманітність?

- Як наша держава піклується про збереження природи?

 

  1. Яка природничі  науки та професії займаються дослідженням повітря?

 

  1.  Яка природничі науки та професії займаються дослідженням води?

 

  1.  Чи правильне таке твердження: «Внаслідок господарської діяльності людини кількість живих організмів в Україні постійно зростає». Чому?

 

      4.  Чи правильне таке твердження: «Тур, тарпан, кулан, сайгак —найпоширеніші тварини на  території України». Чому?

 

      5. Чи правильне таке твердження: «Найважливіші завдання людства — збереження та охорона довкілля». Чому?

 

ФІЗХВИЛИНКА.

 

  1. Природоохоронні території Миколаївщини.

 

     СЛАЙД № 4  карта Миколаївщини

      СЛАЙДИ № 5 – 11

 

     ЗВУКИ ПРИРОДИ       (СПІВ ПТАХІВ)

 

      6.   Практична робота.

      Розв’язування ситуативних завдань ( 5 карток із завданнями – вибір капітанів).

 

1)    Сергій хоче покласти бутерброд, щоб узяти його з собою до школи, і не знає, що буде  правильним:

а) у поліетиленовий пакет;

б) у паперовий пакет;    

в) у коробочку (від маргарину, масла, майонезу...)

 

- Допоможіть Сергієві зробити правильний, небезпечний вибір. Аргументуйте свою думку.

 

2).    Діти зібрали сміття – папір, гілки, сухе листя, ганчірки, резинові кульки, м’ячі – і збираються його підпалити.

 Ваші  дії.

- Що  ви запропонуєте зробити з цим сміттям (можете розподілити ролі і розіграти цю ситуацію).

 

3).    У вашій сім’ї  всі люблять ласувати йогуртом у пластикових стаканчиках. Як ви пропонуєте  використати ці стаканчики, щоб звільнитися, не викидаючи?

 

4).      Пластикова пляшка гниє в ґрунті 180 років, поліетиленовий пакет – на 20 років довше, папір – у 100 разів швидше, ніж поліетилен, а скло у 500 разів довше, ніж папір.

- Що ви запропонуєте зробити, щоб пластикові і скляні пляшки, поліетиленові пакети не попадали в ґрунт?

 

5).   Прочитайте, проаналізуйте і дайте відповідь на запитання:

 

     Ваш будинок стояв на узбіччі вікового лісу. Під дубами та березами, осиками і ялинами росло безліч грибів, бігали їжачки та зайці. Погойдував гілки дерев своїми розкішними рогами красень-олень. Мерехтіли руді білки, чувся щебет різноманітних птахів. Через ліс текла річечка з чистою і прохолодною водою. Вздовж її берегів росла соковита трава, духмяні лісові квіти. У повітрі чулося дзижчання бджіл і джмелів. Швидко  бігали трудівники – мурахи, тріпотіли крильцями яскраві метелики.

 Зрубали ліс. Загинув віковий дуб і джерельце під ним, що поповнювало водою лісову річечку...

 

- Що сталося з куточком природи, де повністю вирубали ліс?

 

VІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

  1. Виконання тестів.

 

  1. Вирубування лісів – це:

     а) спосіб збільшення кількості дерев;

     б) помилка людей;

     в) гарна ідея людей.

 

  1. З вирубуванням лісів:

а) полегшується життя тварин та рослин;

б) тварини отримують більше місця для житла;

в) тварини втрачають жито та їжу.

 

  1. Відходи промислових підприємств:

а) можуть отруювати повітря і воду;

б) очищають повітря і воду;

не впливають на стан повітря і води.

 

  1. Автомобілі:

а) забруднюють повітря і грунт;

б) не забруднюють повітря і грунт;

в) забруднюють тільки повітря.

 

  1. Більшість країн підписали угоду:

а) про збільшення викидів небезпечних речовин в атмосферу;

б) про спільну охорону природи;

в) про збільшення викидів небезпечних речовин у воду.

 

  1. Червона книга України вперше була видана:

а) у 1980 році;                      б) у 1989 році;                             в) у 1890 році.

 

  7.   У якій природній зоні знаходиться заповідник Асканія-Нова?

      а) У лісостеповій зоні;      б) на Поліссі;                      в) у степовій зоні.

  8. Яка рослина занесена до Червоної книги?

       а) Підсніжник;                   б) барвінок;                в) кульбаба.

 

 

 III. Підсумок уроку:

 

  1.   Вправа «Інтерв`ю”

 

   - Що ти робиш для збереження природи ?

 

 иготовляти й розвішувати годівнички, шпаківні для птахів; брати участь в озелененні міста;

 виявляти й охороняти мурашники;  підгодовувати тварин узимку;  стежити за чистотою

 річок,    озер, джерел). 

 

  • Як ти дбаєш про красу нашого шкільного подвір`я?

 

  • Чи хотів би ти пов`язати своє життя з професією світу « людина - природа»?  Чому?

 

  • Діти, чи виправдалися ваші очікування.

 

  1. Підрахуйте свої плюсики.

Хто отримав 1 – 3 плюса ставить собі - 1б.

                       6 плюсів       - 2б.

 

Д/З.

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Завдання уроку: Не просто слухати, а … Не просто дивитись, а … Не просто відповідати , а … Дружно й плідно працювати, про гарний настрій дбати. (міркувати, чути, бачити)

Номер слайду 2

Заходи по збереженню рослин, тварин, корисних копалин, ґрунтів, водойм, повітря – це ...

Номер слайду 3

ОХОРОНА ПРИРОДИ В УКРАЇНІ

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Природний заповідник “Єланецький степ”

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Національний природний парк “Бузький Гард”

Номер слайду 8

Національний природний парк “Бузький Гард”

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Національний природний парк “Білобережжя Святослава”

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Національний природний парк “Білобережжя Святослава”

zip
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
3242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку