Урок-презентація "Осінні образи в музиці та живописі", 5 кл.

Про матеріал
До вашої уваги пропонується матеріал, який можна використати на уроках музичного мистецтва в 5 класі НУШ за модельною програмою Кондратової Л.Г. при вивченні теми "Мистецька абетка".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель мистецтва Лисянського ліцею №2 Беляєва Світлана Вікторівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мета уроку: формування ключових компетентностей: - загальнокультурна компетентність: виховувати естетичний смак до музичного мистецтва; - міжпредметна естетична компетентність: образотворче мистецтво; - предметні компетентності: — ознайомити з різновидами хорів, які хори бувають за складом виконання, на які типи поділяють співацькі голоси за висотою, з термінами «хор», «кантата»; — розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханих вокальних творів, добирати слова-характеристики до прослуханих вокальних творів; — виховувати інтерес до слухання українських народних пісень, класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Номер слайду 4

Музичне сприймання. Українська народна пісня «Іди, іди, дощику» в обробці Є. Ляшка (у виконанні дитячого хору). Українська народна пісня «Дощик накрапає» (у виконанні народного хору).

Номер слайду 5

Національний заслужений академічний народний хор України ім. Г. Вірьовки Дитячий хор «Щедрик», Київ

Номер слайду 6

Аналіз прослуханих творів. Чим відрізняється звучання народного та дитячого хорів? Які музичні образи створюють прослухані пісні? Доберіть слова та охарактеризуйте музику твору, який більше вам сподобався.

Номер слайду 7

Музичне сприймання. М. Лисенко. Уривок із хорової кантати «Радуйся, ниво неполитая» (у виконанні академічного хору). Академічний хор ім. Платона Майбороди НТРК України

Номер слайду 8

Аналіз прослуханого твору. - Чим особливе звучання цього хору? - Що вам відомо про академічну манеру співу? - Де можна почути академічну музику?

Номер слайду 9

Кантата — концертний твір урочистого або лірико-епічного характеру, який виконують солісти і хор у супроводі оркестру.

Номер слайду 10

Мико́ла Віта́лійович Ли́сенко  ( 1842 — 1912) Український композитор, піаніст, диригент, педагог, збирач пісенного фольклору, громадський діяч. До найвідоміших творів Лисенка належать музика гімнів «Молитва за Україну» та «Вічний революціонер, опери «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка» та інші. Лисенко створив численні аранжування народної музики для голосу й фортепіано, а також написав значну кількість творів на слова Тараса Шевченка.

Номер слайду 11

Кантату «Радуйся, ниво неполитая», як і дві інші свої кантати, М. Лисенко написав на вірші Т. Шевченка. Обидва митці мріяли про звільнення народу від поневолення — фізичного та духовного. Тому 1883 року композитор створив першу в історії української музики класичну кантату, що складається із п’яти частин.

Номер слайду 12

Хор — великий колектив співаків, створений для виконання зазвичай багатоголосних вокальних творів з інструментальним супроводом або без нього.

Номер слайду 13

Залежно від манери виконання хорові колективи поділяють на академічні та народні.

Номер слайду 14

За складом виконавців розрізняють однорідні (чоловічі, жіночі, дитячі) та мішані хори. Однорідний хор

Номер слайду 15

Мішаний хор

Номер слайду 16

Також існує поділ хорових колективів за кількістю виконавців: малі, середні, великі та зведені хори.

Номер слайду 17

Розгляньте схему і пригадайте, на які типи поділяють співацькі голоси за висотою. Визначте, який тип голосу у вас.

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка. «Посміхайтеся».

Номер слайду 19

Розспівка.

Номер слайду 20

Розучування пісні. «Дощова осінь» (сл. А. Качана, муз. Д. Суботенка). 1. Водить осінь хороводи То із листя, то з дощів. На прогулянку виходять Парасолі і плащі. 2. Там розмову парасолі Із плащами завели: «Ах, як довго у неволі, У темниці ми були. 3. Та вернулися тумани, Задощило в небесах,- І ми знову у пошані, Знов нас носять на руках». 4. І прийшли тоді до згоди Парасолі і плащі, Що найбільша насолода – Це коли ідуть дощі.

Номер слайду 21

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Розкажіть про осінні образи, втілені композиторами у прослуханих на уроці творах. Що називається хором?  Які види хорових колективів існують?  На які типи поділяють співацькі голоси за висотою?

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Дізнайтеся з додаткових джерел, які ще кантати написав М. Лисенко на вірші Т. Шевченка.

Номер слайду 23

ppt
Додано
19 березня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку