Мета уроку: формування ключових компетентностей: - загальнокультурна компетентність: виховувати естетичний смак до музичного мистецтва; - міжпредметна естетична компетентність: образотворче мистецтво; - предметні компетентності: — ознайомити з різновидами хорів, які хори бувають за складом виконання, на які типи поділяють співацькі голоси за висотою, з термінами «хор», «кантата»; — розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханих вокальних творів, добирати слова-характеристики до прослуханих вокальних творів; — виховувати інтерес до слухання українських народних пісень, класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.
Мико́ла Віта́лійович Ли́сенко ( 1842 — 1912) Український композитор, піаніст, диригент, педагог, збирач пісенного фольклору, громадський діяч. До найвідоміших творів Лисенка належать музика гімнів «Молитва за Україну» та «Вічний революціонер, опери «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка» та інші. Лисенко створив численні аранжування народної музики для голосу й фортепіано, а також написав значну кількість творів на слова Тараса Шевченка.
Кантату «Радуйся, ниво неполитая», як і дві інші свої кантати, М. Лисенко написав на вірші Т. Шевченка. Обидва митці мріяли про звільнення народу від поневолення — фізичного та духовного. Тому 1883 року композитор створив першу в історії української музики класичну кантату, що складається із п’яти частин.
Розучування пісні. «Дощова осінь» (сл. А. Качана, муз. Д. Суботенка). 1. Водить осінь хороводи То із листя, то з дощів. На прогулянку виходять Парасолі і плащі. 2. Там розмову парасолі Із плащами завели: «Ах, як довго у неволі, У темниці ми були. 3. Та вернулися тумани, Задощило в небесах,- І ми знову у пошані, Знов нас носять на руках». 4. І прийшли тоді до згоди Парасолі і плащі, Що найбільша насолода – Це коли ідуть дощі.