Урок, Презентація "Прямокутник.Квадрат"

Про матеріал
Урок- відкриття нових знань з математики у 2 класі за діяльнісною технологією.
Перегляд файлу

Математика. Урок у 2 класі. Прямокутник. Квадрат.

МЕТА УРОКУ: Сформувати уявлення про прямокутник і квадрат як окремий випадок прямокутника. Познайомити із суттєвими ознаками прямокутника та квадрата.

ЗАДАЧІ УРОКУ: освітні: сформувати навичку визначення фігур з  сторін та кутів, вчити будувати фігури за допомогою лінійки та косинця; тренувати здатність до обчислення периметра прямокутника і квадрата, використання властивостей чисел для раціоналізації обчислень, рахунку через 2-6, вчити правильно використовувати знайдену інформацію з різних медіа-джерел.

розвиваючі: розвивати просторові навички, навички рахунку, мислення, увагу, пам'ять.

виховні: виховувати любов до предмета, тварин, почуття співпраці, акуратність.

                                                      ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний  момент                               СЛАЙД  1

Продзвенів і змовк дзвінок,

Починається урок,

Ми за парти дружно сіли,

 І відразу звеселіли.

Працювати будем дружно

Міркуватимемо потужно.

-  Діти, сьогодні ми з вами знову в дивовижній країні математики, де живуть числа та знаки, де дружать рівності та нерівності. Подорож буде незвичайна, тому будьте уважні, все запам'ятовуйте, тому що в кінці нашої подорожі на вас чекає невелика перевірка, і впораються з нею тільки найзацікавленіші та найактивніші учні. Бажаю успіху!

2. Актуалізація знань.

а) Завдання для розвитку уваги.

СЛАЙД 2

б) Робота із числом.

– Відкрили зошити. Розкажіть, що ви знаєте про число 53? (двозначне число, 5 десятків, 3 одиниці. Попереднє число 52, наступне 54, сума цифр дорівнює 8, сума розрядних доданків 50+3)

– Запишіть графічну модель числа.

- Виразіть число 53 у різних одиницях виміру.

(53 = 5д           3од = 5дм                 3см = 53см)

- Хлопчики і дівчатка, сьогодні ми з вами зробимо екскурсію. А куди ви дізнаєтесь, якщо знайдете правильні відповіді.

в) Гра "Знайди правильну відповідь".

 СЛАЙД 3

49+34+1+10                             94 – р

61+(4+9)                                  74 – о

(54+28)+2                                 84 – п

96-19-1                                      76 – о

36 – 13 – 7                                  16 – з

96+57-57                                     96 – к

 (725+86)-725                              86 – а

- На які групи можна розбити ці вирази?

(за кількістю дій; з дужками та без; за правилом, що використовується для їх обчислень).

- Знайдіть зручним способом відповіді прикладів та запишіть їх у зошит.

Запишіть ряд чисел у порядку зростання.

СЛАЙД 4                                        

(На слайді відкриваються літери ЗООПАРК)

ЗООПАРК – територія, де утримуються дикі тварини. Відвідувачі зоопарку можуть спостерігати за ними, а вчені вивчати їх.

СЛАЙД 5

- Діти, подивіться, вхід до зоопарку перегородили фігури. Щоб потрапити всередину, потрібно вибрати чотирикутники, у яких прямі кути.

- Згадаймо, а як знайти прямий кут? (за допомогою косинця)

- Покажіть прямий кут на косинці.

г) Індивідуальна робота та створення  ПРОБЛЕМНОЇ СИТУАЦІЇ.

- Любі друзі, у вас на парті лежать чотирикутники. Знайдіть чотирикутники, у яких:

Один прямий кут.

Два прямі кути.

Три прямі кути.

(Діти показують свої фігури, доводять, і фіксують, що не змогли знайти чотирикутник з 3 прямими кутами).

2. Постановка проблеми.

- Де і чому виникла проблема? (Коли шукали чотирикутник з 3 прямими кутами, не змогли знайти фігуру з 3 прямими кутами).

- А чи можна побудувати таку фігуру? Чому?

3. Відкриття дітьми нового знання.

Практична робота.

Візьміть фігуру. (Трапеція з 2 прямими кутами)

- Скільки у неї прямих кутів? (2)

- Як нам зробити ще прямий кут? (загнути)

- Перевірте, чи прямий кут?

– Скільки ще прямих кутів вийшло?

– А скільки всього? (4)

- То чи можна побудувати фігуру з трьома прямими кутами? (ні, тільки з чотирма)

- А яка фігура у нас  вийшла? (прямокутник)

– Сформулюйте тему уроку. (Прямокутник)

- А яку ж мету ми поставимо перед собою? (Навчитися визначати які фігури є прямокутниками, а які ні).

– Давайте доведемо, що це прямокутник. (чотирикутник, всі кути прямі)

- Повернімося до зоопарку.

- За якими ознаками відбиратимемо фігури? (1 – чотирикутники; 2 – усі кути прямі).

- Які  фігури залишилися? (прямокутники та квадрати).

- Чому ж квадрати потрапили до цієї групи? (Він чотирикутник і у нього всі кути прямі).

- Доповніть тему уроку, що ще вивчатимемо? (КВАДРАТ)

Практична робота

- А що ви можете сказати про квадрати?

- По крапках накресліть фігури.

- Виміряйте сторони у цих фігурах . Що можете сказати про них? (Сторони однакові)

- То це квадрати? Довести (треба згадати всі  ознаки).

- Що дізналися про квадрат? (прямокутник та сторони рівні).

Давайте уточнимо, перевіримо наші висновки за підручником. (Читання правила стор.50)

СЛАЙД 6

- Ну що ж шлях до зоопарку вільний і можемо рухатися далі.

Фізкультхвилинка.

 До зоопарку ми прийшли,

 Руки вгору –  підняли

Донизу руки опустили.

Раптом із-за куща

Дивиться хитра лисиця.

Ми лисицю перехитрімо,

тихесенько побіжимо.

Поплескаємо тихенько,

І потопаємо легенько.

Сядемо тихо на місця,

До звірят у гості нам пора.

4. Первинне закріплення.

- Але спочатку давайте ще раз назвемо суттєві ознаки прямокутників. А допоможе нам у цьому №1 стор.53

5. Самостійна робота із самоперевіркою у класі.

Верблюд.

Щоб дізнатися до кого тварини ми потрапили, потрібно відповісти на запитання:

Слайд 7

У кого шкіра товща?

Крокодил – 5

Верблюд – 7

Бик – 3

Відповіддю буде число прямокутників у завданні №2. Обведіть замкненою лінією усі прямокутники на малюнку.

– Що помітили? (друга лінія знаходиться всередині першої, отже, квадрати становлять частину прямокутників).

СЛАЙД 8 (підготовлений учень)

У верблюда дуже товста шкіра. І все-таки навіть така шкіра не рятує верблюда від опіків, адже пісок у пустелі нагрівається до +70 градусів, але верблюд не боїться цього. У нього на ногах і грудях дуже товсті мозолі. Їм не страшний розпечений пісок. Якщо треба лягти, верблюд стосується піску лише тими частинами тіла, які вкриті мозолями.

- А ми вирушаємо далі.

6. Повторення.

СЛОН

СЛАЙД 9

Якщо фігури правильно назвемо,

Дізнаємося до кого ми зараз потрапимо.

Дуже багато сили у ньому

Зростає він майже як будинок

У нього величезний ніс

Ніби ніс років тисячу ріс.                          

- Скільки квадратів та прямокутників. Назвіть їх.

(квадрат – АЕFD, прямокутники – ABCD, AEFD, FEBC)

СЛАЙД 10 (підготовлений учень)

Слон – велика тварина. Ноги у слона схожі на колони, а бивні – зуби, що виросли до великих розмірів. Найбільш примітною частиною тіла є хобот – продовження носа та губи. Хобот дуже сильний. Кінчик нагадує палець, який може підняти маленьку шпильку.

 СЛАЙД 11

А у нас наступний звір. Дуже цікавий. Ось як про нього кажуть:

І співати не співає

І літати не літає,

За що ж тоді

Його птахом вважають.

Діти вирішують приклади (кожну дитину свій приклад за рівнем складності). Отримують пароль – на дошці є картка із цим паролем. Хто перший вирішив – виходить до дошки та бере картку. На звороті - літери. Коли всі картки у хлопців – вони складають слово СТРАУС.

СЛАЙД 12

Страуси - птахи, що не літають. Африканський страус - найбільший із сучасних птахів: його зростання досягає 270 см, маса до 175 кг. Завдяки особливій будові ніг страус може розвивати швидкість близько 50-70 км/год.

Фізмінутка. "Страус Кукі".

Мікровисновки:

- З якими фігурами познайомилися? (прямокутник та квадрат)

- Що дізналися про прямокутник? (Всі кути прямі, протилежні сторони рівні)

– А що про квадрат? (Всі сторони рівні і кути прямі)

– А чим відрізняється прямокутники від квадратів? (У квадрата сторони рівні всі, а у прямокутника - протилежні)

- Давайте перевіримо. стор 54, №4. (читання правила)

- А наша подорож у зоопарку продовжується. Відгадайте, хто зустрічає нас.

ЇЖАК

Лісом котиться клубок

У нього колючий бік

Він полює ночами

За жуками, за мишами.

СЛАЙД 13

- Їжак приготував вам завдання. (Стор.54, №5а)

Відповідь: Р = 20см

(підготовлений учень)

Так, їжачок справді колючий. Голок у їжака близько 7 тисяч. Буває, їжак нападає на жаб, ящірок, маленьких зайчат. А ви знаєте, навіщо їжаки наколюють на голки яблука? Їжаки зазвичай не їдять фруктів та не роблять запасів. Вчені зробили припущення, що їжаки яблучним соком очищають голки від бруду.

Д/З стор.51, № 5(б), № 7                 

СЛАЙД 14

- У зоопарку обідня перерва. Звірі пішли на обід – їсти. А ми з вами вирішимо БЛІЦ-ТУРНІРОМ.

1) Тигр з'їв за обід а кг м'яса та в кг овочів. Скільки всього кілограмів з'їв тигр.

2) Мавпі на сніданок дали а бананів, а на вечерю в бананів. На скільки більше бананів дістала мавпа на сніданок, ніж на вечерю?

3) Верблюд вранці випив а цебер води, а ввечері на цебер більше. Скільки цебер води випив верблюд увечері?

4) Слоненя за один день з'їдає а кг корму. Це на кг менше, ніж його мама слониха. Скільки кг корму з'їдає мама слониха?

– Продовжуємо подорож. У нас залишився один звір. І одне завдання – логічне, можливо найважче сьогодні. Тому про цього звіра кажуть, що він найсильніший.

БІЛИЙ ВЕДМІДЬ

 Дізнаєтеся, який звір може без відпочинку морем плисти...

Перевірка слайду.

СЛАЙД 15 (підготовлений учень)

Білий ведмідь – найбільший хижак у світі. Ведмідь може пливти морем багато кілометрів без відпочинку.

Підсумок уроку.

 - Що дізналися про прямокутник?

– А що про квадрат?

- Які твердження правильні? Виберіть правильні.

СЛАЙД 16

а) Будь-який квадрат – це прямокутник.

б) Будь-який прямокутник – це квадрат.

в) Будь-який чотирикутник – це багатокутник.

СЛАЙД 17

  7. Рефлексія діяльності.

- Відгадайте, про яку фігуру йдеться і накресліть її?

1. 4 кути - всі кути прямі

4 сторони-протилежні сторони рівні

2. 4 кути- всі кути прямі

4 сторони – всі сторони рівні

Діти креслять ці фігурки в зошиті і зафарбовують одну з них: зелений колір - я працював активно, у мене все вийшло, жовтий колір - у мене не вийшло трохи, червоний колір - мені потрібно постаратися і все вийде.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
3 січня 2022
Переглядів
1018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку