Урок, Презентація "Різноманітність культурних рослин"

Про матеріал
Інтегрований урок з природознавства, української мови, математики. Використано метод "ДЖИГСОУ", "Сторітелінг"
Перегляд файлу

                                     Інтегрований урок   

                                               3 кл

 

Урок  33

 

Тема.  Різноманітність  культурних  рослин     

 

Мета:  формувати уявлення про  поділ культурних рослин  на зернові, технічні, овочеві  та плодів – ягідні, про їх використання  людиною; розвивати образне мислення, творчу уяву учнів , спостережливість, уміння робити  висновки, самостійно висловлювати думки, узагальнювати;  виховувати бережне ставлення до природи, естетичне сприймання рослинного світу.

 

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки: природознавство , українська  мова, математика.

 

Обладнання:  ІКТ, презентація, мікрофон, демонстраційні картки,продукти харчування,корзинки.

 

                                   Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Добрий день, дорогі  діти

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

 

Вчитель:Любі діти! До нас на урок   завітали  гості. Привітайте в добрий час гостей посмішкою щиро.

Вчитель:  Діти ,  поміркуйте і скажіть  яким  має бути наш урок?

 Вчитель: А  якщо ви, будете  активними , то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

Робота  в групах.

Вчитель. Діти, сьогодні будемо працювати у групах. Тому повторимо  правила   роботи в групах.

 

 Вчитель. Діти,у вас на столах лежать смайлики.  На дошці  прикріпленні картинки з продуктами  харчування. Візьміть смайлики  і прикріпіть до того продукту харчування , якими  ви полюбляєте ласувати. 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку

Відгадайте загадки:

Маю жовтий вусок,

Запашний колосок,

Буде з мене мука

Й паляниця мяка.( Пшениця)

 

 

В полі хороше  мені

Зеленіти  на весні.

Чим  же  я не молодець,

Маю диво – корінець,

Все  про  нього дбаю

 Цукор відкладаю.   ( Цукровий  буряк)

 

На  городі  в нас  грядки,

На грядках – рясні листки.

Там  зростають малюки,

Зелененькі……( огірки)

 

Соковите.

Червоненьке,

Круглобоке,

Солоденьке. ( Яблуко)

 

Вчитель.   Пшениця, цукровий  буряк, огірки, яблуко що це?

Вчитель. Правильно. Це – культурні рослини.

  • Пригадайте, які рослини називають культурними. ( Це рослини ,які посадила, і виростила людина.  Вона доглядає за ними , збирає врожай).
  • Наведіть приклади культурних рослин. ( картопля,пшениця, соняшник, кукурудза,капуста тощо).
  • Для чого люди вирощують культурні рослини?

Люди вирощують культурні рослини насамперед для того, щоб отримати  продукти харчування. З культурних рослин роблять тканини,  фарби.

  • Де люди можуть вирощувати культурні рослини?

Люди вирощують культурні рослини: у садах , полях, городах.

  •  Сьогодні на уроці  ви дізнаєтеся про те,  на  які  групи  поділяють культурні рослини залежно від того, для чого їх вирощують.  Навчитеся визначати, якими продуктами рослинного походження харчуєтеся щодня.

 Тема сьогоднішнього уроку: « Різноманітність культурних рослин».

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3. 1.Вчитель. Залежно від того , що отримують від культурних рослин, їх поділяють на  зернові, технічні, овочеві, плодово  – ягідні культури.

 Вам  пропоную виконати завдання.  Щоб  досягти хорошого  результату разом ,   ми втілимо  на  уроці  прийом   Джигсоу.  Я ,вам роздаю навчальний матеріал . Ви у « домашніх  групах » вивчіть цей матеріал на рівні, достатньому   для обміну  цією інформацією  з іншими. Потім  члени групи мають вислухати   представників   « домашніх  груп» і проаналізувати вивчений матеріал.

 

І  група.

 

Пшениця , кукурудза,  ячмінь, жито, овес  належать до зернових культурних рослин. Зерновими їх назвали тому, що люди вирощують їх заради зерна, яке від них отримують.

Із пшениці виготовляють борошно,з якого випікають хліб , булочки та кондитерські вироби, виробляють макарони.

З ячменю роблять  крупи та годують свійських тварин.

З вівса роблять крупи,  борошно з якого випікають  вівсяне печиво,також роблять мило.

З жита виготовляють борошно,з якого випікають хліб, печиво.

З кукурудзи  роблять крупи, кукурудзяні палички, крохмаль, олія.

 

Соняшник , льон, цукровий буряк ,картопля  належить до технічних культурних рослин. Технічними їх назвали тому, що люди вирощують їх як сировину для харчової, текстильної промисловості.  Також технічні   рослини-це ті рослини, що переробляють на заводах.

 Із соняшника виготовляють  олію, халву.

 З цукрового буряка – цукор.

 З  льону на прядильних фабриках одержують волокно, з якого роблять нитки. З ниток виробляють тканини, з яких шиють одяг.

 

ІІ група

 

 Овочеві культури це трав’янисті рослини , що вирощують людиною для вживання в їжу. Для своїх потреб люди використовують різні органи овочевих рослин: корені, стебла, листки, плоди. До овочевих рослин належать огірок,помідор, морква, редиска, баклажани, перець, кабачки, часник, столовий буряк,картопля.

Овочеві рослин  люди вживають  в їжу сирими, готують з них різноманітні страви, овочеві  консерви. Містять багато вітамінів.

 

Рослини , які вирощують у садах, називають плодово – ягідними. Плодово – ягідними їх назвали тому, що люди використовують їхні плоди – здебільшого ягоди.

До плодово- ягідних належать персик, черешня, слива, груша, і тд.

Плодово - ягідні рослини люди використовують в їжу здебільшого               сирими. Вони є сировиною для виготовлення  джемів, компотів, варення. Містять багато вітамінів.

 

3. 2. Фізкультхвилинка

 

1.Вийшли в поле залюбки

Позбирати колоски.

Колосочки  позбирали

Та й усі  затанцювали

 

 Приспів

Ой  гоп  чуки – чуки,

Тра –ля- ля-ля  ля- ля-ля

Ми,  танцюємо завзято

Дружба  нас  єднає  в ряд.

 

2. Йдемо  далі  у садок

Всі  корзинки  у рядок.

Яблук  ми, нарвемо  там

Буде смачно  малюкам.

 

3.3. Сторітелінг. 

Вчитель. Діти , ви любите  складати  історії ? Ото ж,  наступне  завдання. Пропоную вам скласти свої  історії, але за  картинками.    Тобто  використовуємо метод сторітелінг.  

 

  3.4. Вчитель . Молодці ! Наступне  завдання  . Розв’язуємо  задачі.

 

І група

В їдальні приготували  26 склянок сливового  соку і 37 склянок – абрикосового.  Усі склянки  розставили  на столах, по 9 склянок  на кожному. Скільки  було столів?

 

ІІ  група

Для посіву  фермер заготував 147 кг  пшеничного зерна, а ячмінного – на 69  кг менше. Скільки  кілограмів зерна заготував  фермер?

 

Вчитель . Молодці !  Ви справилися із цим завданням.

А зараз   прошу вас, підійти до стола і взяти корзини . На  корзинах є напис групи культурних рослин . Вам потрібно розкласти предмети  споживання відповідно  напису. І пояснити  свій  вибір.

 

ІV. Підсумок. Рефлексія.

 

Вчитель.  На дошці  є яблунька. Нам  потрібно прикріпити яблука, які  у  вас є на партах. Але  перед тим  як прикріпити  дайте відповіді на запитання:

- Що вам,  найкраще   запам’яталося на уроці?

- Що вас,  зацікавило?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

РІЗНОМАНІТНІСТЬ КУЛЬТУРНИХ РОСЛИН

Номер слайду 2

ПОМІРКУЙТЕ І СКАЖІТЬ, ЯКИМ МАЄ БУТИ НАШ УРОК?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ВІДГАДАЙТЕ ЗАГАДКИ Маю жовтий вусок, Запашний колосок, Буде з мене мука Й паляниця м’яка. В полі хороше мені Зеленіти на весні. Чим же я не молодець, Маю диво – корінець, Все про нього дбаю Цукор відкладаю. На городі в нас грядки, На грядках – рясні листки. Там зростають малюки, Зелененькі…… Соковите. Червоненьке, Круглобоке, Солоденьке.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

КУЛЬТУРНІ РОСЛИНИ

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ЛЮДИ ВИРОЩУЮТЬ КУЛЬТУРНІ РОСЛИНИ: У САДАХ, ПОЛЯХ, ГОРОДАХ

Номер слайду 10

Номер слайду 11

ДЖИГСОУ – ДОСЯГАЄМО РЕЗУЛЬТАТУ РАЗОМ

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 25

СТОРІТЕЛІНГ – ЦЕ РОЗПОВІДЬ ІСТОРІЙ.

Номер слайду 26

РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧІ І група В їдальні приготували 26 склянок сливового соку і 37 склянок – абрикосового. Усі склянки розставили на столах, по 9 склянок на кожному. Скільки було столів?   ІІ група Для посіву фермер заготував 147 кг пшеничного зерна, а ячмінного – на 69 кг менше. Скільки кілограмів зерна заготував фермер?  

Номер слайду 27

РОЗКЛАСТИ ПРЕДМЕТИ СПОЖИВАННЯ ВІДПОВІДНО НАПИСУ НА КОРЗИНКАХ

Номер слайду 28

ПІДСУМОК УРОКУ РЕФЛЕКСІЯ

zip
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
2773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку