Тема. Узагальнення і систематизація знань по темі: « Зима»
Мета: поглибити, узагальнити знання учнів з теми, розвивати пізнавальну активність дітей, допитливість, самостійність, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
Обладнання: ІКТ, презентація, мікрофон, демонстраційні картки.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань з елементами інтеграції.
Хід уроку
І. Організація класу
Ось дзвінок наш пролунав,
Для навчання час настав.
Він зимовий та цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей,
Усміхнімося і промовим : “ Добрий день!”
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми підведемо підсумок по темі, яку вивчали на попередніх уроках. А яка саме тема пригадаємо відгадавши загадку.
Відгадайте загадку.
Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма,
Яка пора скажіть? …
(Зима)
За будь–якої погоди майте гарний настрій.
Сьогодні діти, ми будемо працювати в групах.
Перша група –
Друга група –
Тож давайте пригадаємо правила роботи групи.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань
Вправа «Асоціативний кущ»
А які асоціації у вас викликає слово зима? Що вам спливає на думку?.
На уроці читання ми вивчали вірші, присвячені зимі. Давайте згадаємо їх.
Діти декламують 2 вірші
Здавна людей турбувало питання: чи можна за допомогою народних
прикмет передбачити погоду зимових місяців? Це життєве питання для
селянина. Тому народ і підмічав: «Багато павутиння на бабине літо восени -
на холодну зиму».
Народ за допомогою власних спостережень створив скарбничку прикмет
де зібрані найбільш цінні , що вказують на безпосередні зміни погоди, оскільки вони вірно визначають хід природних явищ. Адже погода взимку непостійна. То мороз, то відлига. Сніг то впаде, то розтане. Вітер по кілька разів на день змінює напрямок.
Зараз ми послухаємо повідомлення про зимові місяці та їх прикмети
Перший зимовий місяць - грудень, починається морозами і випаданням великої кількості снігу. Погода у грудні віщує майбутні врожаї: грудень холодний та сніжний – хліб буде буйний та пишний, якщо у грудні випадуть великі сніги, то буде літо, багате на врожай.
На зміну грудню приходить місяць січень. Це морозний місяць. У січні морози особливо сильні і тріскучі. Небо ясне і чисте, сніг сліпить очі від яскравого сонячного світла. Чим яскравіше сонце, тим холодніший день. Існували прикмети: Січень сніжний і холодний – то рік буде хлібородний. Якщо січень холодний – то липень буде жаркий і грибів не жди до осені.
Лютий найкоротший місяць року. Бувають і хуртовини (заметілі) -
сильні вітри, бурі із снігом. Уже частіше і яскравіше світить сонце. Холодна погода змінюється першими відлигами. У народі кажуть: Лютий багатий на сніг – квітень буде щедрий на воду. У лютому зима з весною вперше зустрічаються. У цього місяця є свої прикмети: Лютий без снігу - літо без хліба.
Робота в групах
Складання сенкану
з зимою
Фізкульт хвилинка. Падає сніжок
- А чи знаєте ви , як живуть тварини в зимовому лісі?
-Яких птахів ми називаємо зимуючими?
Повідомлення про тварин.
Усі готуються до зими по різному. Багато лісових тварин утепляють свої «шубки», роблять запаси їжі, жиру , дехто лягає спати. Більшість пташок восени у пошуках їжі відлітають у теплі краї , долаючи великі відстані. Інші пернаті переселяються ближче до житла людини, де їм легше знайти поживу і залишаються жити в рідних краях. А деякі прилітають до нас на зимівлю, сподіваючись на людську увагу і підтримку. Цих птахів ми називаємо зимуючими.
Розкажіть, як ви допомагаєте птахам взимку.
Ми, разом із своїми батьками виготовили годівнички. Почепили на дерева і щодня підготовлюємо пташок насінням.
Гра «Оплески»
(Діти плескають в долоні, якщо прозвучала правильна відповідь.)
Що ви покладете у годівничку птахам?
Гарбузове насіння, пшоно, підсмажене соняшникове насіння, зерно,
Крихти хліба, насіння бур’янів; несолоне сало, насіння динь, кавунів,
цукерки.
Пам’ятайте!Чорний хліб і підсмажене насіння, солоне сало птахам
давати не можна.
Про це повідомите нам тоді, коли виконаєте таке завдання.
Робота в групах
Продовж речення.
Рефлексія
Робота в групах
Метод «Прес»
Всі люди різні: комусь подобається зима, комусь – ні.
Розподілитися за вподобаннями:
І група – подобається зима,
2 група – не подобається зима.
Захистіть свої вподобання. Почніть словами:
«Мені подобається зима тому, що ..
Мені не подобається зима, тому, що..»
А зараз перевіримо ваші знання за правилами Блума. І сьогодні у нас сніжинка.
Сніжинка Блума
Підсумок.
Які знання використаєте в повсякденному житті?
VІ. Домашнє завдання
Виконати малюнок або скласти розповідь по темі «Зима» .