Урок алгебри в 7 класі."Використання формул скороченого множення" . Проводиться у формі гри "Щасливий випадок" .Метою є вдосконалення вмінь учнів застосовувати формули скороченного множення при розв'язуванні стандартних і нестандартних завдань/
До науки ми охочі, радо ходимо до школи. АІ-ВІ не забудемо ніколи.
Номер слайду 2
У математиків існує своя мова – це формули. С.В. Ковалевська.
Номер слайду 3
Геометричне зображення цієї формули
Номер слайду 4
різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку різниці цих виразів та їх суми a2-b2=(a-b)(a+b)
Номер слайду 5
S-площа квадрата зі стороною a. По малюнку бачимо: S=S1+S2+2S3 таким чином, маємо a2=b2+(a-b)2+2(a-b)b a2-b2=(a-b)(a-b+2b) a2-b2=(a-b)(a+b) a S3
b b S1 a-b a-b S2 a-b b S3 Доведення: Доведено a2-b2=(a-b)(a+b)
Номер слайду 6
(а + b + с)2 = а2 + b2 + с2 + 2аb + 2ас + 2bс Геометричне доведення
Цікавий факт Будь-яке натуральне число, яке закінчується цифрою 5, можна записати у вигляді 10а + 5. Наприклад, 25 = 2·10 + 5. Доведемо, для того, щоб обчислити квадрат такого числа можна до а(а + 1) дописати справа 25. Наприклад, 25І = 625, як 2 ·(2 + 1) = 6. Доведення: (10а + 5)І = 100aІ + 100a + 25 = = 100a(a +1) + 25 = = a (a +1) ·100 + 25. За цим правилом знайдіть 45І, 75І, 105І.
Номер слайду 10
Трикутник Паскаля
Номер слайду 11
Використання формул скороченого множення Усного обчислення Розв'язування рівнянь Спрощення виразів Доведення тотожностей Раціонального обчислення Розв'язування задач
Номер слайду 12
1. ( m + 4)І Б Е Д mІ + 16 mІ + 8m + 16 mІ + 4m + 16 2. ( x – 10)( x + 10) К А В xІ - 10 xІ – 20 xІ – 100 3. 21І К Т Й 441 42 121 4. aІ – 16 Р П Л ( a + 4)( a + 4) ( a – 4) + ( a + 4) ( a - 4)( a + 4) 5. 75І - 25І И І М 100 5000 500 6. aІ +14а +49 Я Т Д ( а – 7 )І aІ + 7 ( а + 7 )І
Номер слайду 13
«Вважай нещасним той день або той час, в який ти не засвоїв нічого і нічого не добавив до своєї освіти». ( Амос Коменський