Урок з природознавства "Три стани води"

Про матеріал
Урок з природознавства "Три стани води. Вода дарує нам дива"для учнів 6 класів спеціальних шкіл
Перегляд файлу

«Вода дарує нам дива, а без води життя нема!»

Мета: Розширювати та поглиблювати знання учнів про довкілля. Зокрема, детальніше ознайомити вихованців із водою. Розширити та уточнити знання про воду, познайомити із трьома станами води: рідиною, льодом, парою. Знати, яка важлива і потрібна вода у нашому житті, вчити впізнавати воду в природі, знати її властивості. Розуміти, як важливо завжди бути з водою, та вчити дітей використовувати воду економно, щоб завжди наш світ був живий, зелений, чистий і напоєний.                                                                                                        Збагатити словник дітей словами стан, пара, лід, рідина,опади.                                                       Розвивати у дітей пізнавальні здібності, інтерес до навколишнього світу, бажання дізнаватися нове і використовувати свої знання у щоденному житті. Виховувати уважність, турботливість до людей, тварин і рослин.

Коригувати пам'ять, увагу, мислення.

Матеріали: Миска з теплою водою, іграшкові гості: Качеча та Котик, по 2 склянки на кожну дитину, шматочки льоду, склянка гарячої води, лійка для поливання.

Хід заняття:

Вчитель: Діти, погляньте що у нас є! Бачте, стоїть на столику зелена велика миска. А що то у ній?

Учні: Вода!

Вчитель: Так, це звичайна вода!

Дітки, гляньте, від води

Ось зявилися сліди!

Подивіться, чиї лапи залишили ці сліди? Хто це тут походив?

(Показує сліди котика і качечки. Якщо діти не ідентифікують відбитки слідів, загадати загадки про котика і про качечку)

Біля бабусі сидить у кожусі, на печі гріється, без водички миється. (Котик)

Плавала, купалася, сухенькою зосталася. (Качечка)

А де ж вони поділися, наші гості, що вже біля водички тут погуляли.

Знову чути дзвінок.

Вчитель: Ой, а це нам телефонує Котик. Вмикає динамік.

Котик: Привіт, діти! Ану знайдіть мене там, де я сушу лапки?

Вчитель: Дітки, де в нас можна висушити лапки? Так, біля пічки! Ось, ми знайшли тебе, Котику!

  • А що ви у нас робили біля нашої миски з водою?  

Кіт: Сварилися. Качка каже, що вода – це рідина! А я їй казав, що вода, це просто вода.

 Вчитель : Е, Котику, тут качка казала правду. Ось послухай це слово: РІ-ДИ-НА. Бо вода рідка і розтікається, або тече. Ось, поглянь, я візьму склянку з водою, і легко переллю воду в іншу, пусту склянку. Вода легко перетече в іншу посудину. А зараз усі учні спробують перелити воду із скляночки в скляночку, щоб переконатися, що вода ТЕЧЕ.

Кіт: А Качка казала, що лід – це вода. Хіба це правда?

Вчитель: Дітки, а ви як гадаєте, що буде, коли розтане лід?

(Відповіді дітей)

Вчитель: Ану ж давайте переконаємось. Візьміть усі по маленькому шматочку льоду в ручки.

Який лід?

Діти: Холодний. Слизький. Мокрий…

Покладіть- но його на тепле блюдечко. Бачите, як він тане!

Котик: А ще ця качка казала, що водичка може літати. Ну так, може, коли її вихлюпнути, вона впаде на землю. Чи й не політ.

Вчитель: Е, ні, котику. Вода може перетворитися на пару і підійнятися вгору. Ти ж пий колись гарячий чай, бачив, як він парує? У нас в чайнику, якраз є гаряча вода. Ви станьте поодаль, а я вам покажу, як парує гаряча вода. Бачите! Пара це таж водичка, тільки вона здатна літати. І не тільки у нас в кімнаті , а й на вулиці, серед природи.

З неба із хмаринки

Падають краплинки,

Поливає землю… ДОЩИК!

Взимку нас чекає диво,

Взимку біло і красиво,

З неба впав і тихо ліг

Білий та холодний СНІГ

Вчитель: Щоб ви знали, дітки, і дощик і сніжок нам дуже потрібні! Дощик поливає все живе, а сніжок, вкутує землю, щоб не було травичці та іншим рослинкам.

Тож ви усі зрозуміли, що вода нам дуже потрібна.

Котик:

Вода, вода… Хіба не можна без води обійтись…

Вчитель: Діти, а скажіть, котові, для чого нам, людям, потрібна водичка?

Діти: Водою ми миємось, п’ємо водичку, з водою готуємо їжу, перемо,миємо руки, поливаємо квіти.

Вчитель: Так, діти, як ми не будемо пити воду, ми не зможемо жити. І так же тварини, рослини і все живе навколо нас. Та й як же ми будемо жити невмивані, з брудними руками! Адже люди здавна шанували водичку, співали про неї пісень. Замовляли водичку. Давайте згадаємо, як ми уміємо промовляти до водички.

 Водичко, водичко, умий моє личко…

Котик, добре, я зрозумів, що без водички ніяк. Я б вже не сварився з качкою.

(Телефонує телефон)

Вчитель: Ой, нам нарешті телефонує качка! (Вмикає динамік)

Качка: Агов, малята, Добрий ранок! Ну що у вас там, впертий котик зрозумів, що без води і ні сюди, і ні туди?

Діти: Зрозумів!

Качка: Хочете мене знайти?Пройдіть-но по місточку, сиджу я холодочку!

Вчитель: Ходімо, заберемо нашу гостю! А ось і місточок!(Вихователька і за нею діти переходять місточок і забирають іграшкову Качку, яка сховалась під квітами у куточку природи.

Вихователька: Іди, качечко поплавай, а ми тобі пісеньку заспіваємо. Качечка плаває у мисці. Діти співають пісеньку:

Качечка: О,за те, що ви гарно співали,я з вами пограюся.

(Качечка промовляє слова, а діти імітують рухи)

Ми малята невеличкі,

Миєм ручки, миєм личка,

Миєм очки, миєм вуха,

Щоб дивитися і слухать,

Миєм носик, миєм ротик,

Миєм ніжки і животик,

І заплещемо в долоні,

 Бо ми чисті і здорові!

Качка: Які ви молодці! Дуже люблю тих діток, що стежать за своєю чистотою! На брудному тілі, на брудних ручках розводяться шкідливі мікроби. Вони такі малесенькі, що їх зовсім не видно. Але, коли вони попадуть до вас  всередину разом із страво, яку ви їстимете, то у вас відразу заболить животик.

Вчитель: Люба, качечко, дітки у нас хороші, вони завжди миють ручки перед вживанням їжі і вмиваються, звичайно.

Качечка: О тобі ви відгадаєте мої наступні загадки! Ану ж слухайте:

Руки чистими зробило

Діткам всім пахуче…

Діти: МИЛО!

А ви, дітки, миєте ручки з милом?

Діти: Так.

Качечка: О, то ви молодці! Без мила ручки мити не можна, самій водичці важко справитись з мікробами, тому вона завжди дружить з милом.

А тепер відгадайте цю загадку:

Сухо витирати звик

Ручки й личко всім…

Діти: РУШНИК.

А ви, дітки, вмієте користуватися рушничком?

Качка. Молодці, дітки, знаєте, що рушничок має бути у кожного свій.

А скажіть будь ласка, чим ми миємо руки та вмиваємось?

Діти: Водою!

Качка: А ви знаєте, люди здавна шанували водичку, співали про неї пісень. Замовляли водичку. Давайте згадаємо, як ми уміємо промовляти до водички, замовляти її. Хоч у нас водичка і в крані, та вона все одно почує нас, а коли ми гарно до неї звертатимемось, шануватимемо, не розляпуватимемо її, то вона нам дасть чистоту, силу і бадьорість.

Водичко, водичко, умий моє личко…

(Усі дітки після замовляння миють ручки. Качечка стежить, чи правильно дітки користуються милом, рушничком)

Качка: які ж ви молодці, усі мої загадки відгадали, водичку замовляли, ручки помили, тепер можна вас і пригостити. І котика я запрошую до себе на гостину. Будь ласка!

Діти їдять печиво, пють чай, дякують качечці за пригощення.

.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 березня 2020
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку