Розробка уроку + презентація на тему "Звук [ ф ] буква «еф». Звукове моделювання. Виразне читання слів зі звуком [ ф ] . Письмо елементів та малої і великої літери «еф».
СМС: «Про птахів. Фламінго».
Робота учительки
початкових класів Кирнасівської ЗШ І-ІІІ ст.
Мельник Галини Михайлівни
Тема. Звук [ ф ] буква «еф». Звукове моделювання. Виразне читання слів зі звуком [ ф ] . Письмо елементів та малої і великої літери «еф».
СМС: «Про птахів. Фламінго».
Мета. Ознайомити з новою буквою «еф», її звуковим значенням. Вчити правильно артикулювати звук [ф]. Формувати навички літературної вимови. Розвивати в учнів артикуляційно-слухові відчуття, фонематичний слух, усне мовлення, кругозір дітей. Поповнювати словниковий запас учнів. Нагадати дітям значення сигналів світлофора, наголосити на важливості дотримання правил дорожнього руху. Удосконалювати каліграфічні навички. Вдосконалювати уміння робити звуко-буквений аналіз слів. Виховувати старанність і любов до навчання.
Обладнання. Презентація до уроку, звукові фішки, мультфільм «Абетка-малятко. Літера Ф», таблиця складів, картки для гри “Утвори нове слово”.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання вчителя до дітей
Доброго ранку моїм дітям чудовим!
Щиро бажаю міцного здоров’я!
В праці навчальній уваги, натхнення,
Нове і цікаве відкривати щоденно!
Відповідь учнів
Доброго ранку класу просторому,
Друзям хорошим,
Моїй рідній школі!
Доброго ранку сонечку ясному,
Людям всім добрим і всьому прекрасному!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення вивчених скоромовок.
Озвучити малюнки (слайд №2)
Гімнастика для пальчиків
Гра «Книжковий хробачок» (слайд №3)
Книжковий хробачок з’їв букву. Потрібно її відновити, прочитати слова і записати в зошити.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Фазан ходить в очереті
В фіолетовім береті.
А в гнізді співає тихо
Фазанятам фазаниха.
Автор Віктор Дзюба
Фазан – великий промисловий птах ряду курячих із яскравим оперенням.
(Нижня губа притискається до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюється шум, без будь-якого голосу).
Учні роблять висновок, що [ ф ] – приголосний.
Поширений у Європі (Південна Іспанія та Південна Франція), Азії (Середня й Передня Азія, Індія) та Африці. Фламінго потребую особливих екологічних умов, гніздиться на великих мулистих площах поблизу неглибоких солоних водойм, які мають острівці, спокійних та багатих на їжу (рачків). На Україні фламінго рідкісний залітний птах.
Голова зверху, шия, передня частина спини та
стернові пера рожеві. Дзьоб рожевий з чорним
кінцем, ноги рожеві.
в) схематичне зображення тваринки фламінго в зошиті.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ми берізки і кленці.
В нас маленькі стовбурці. (Встати)
Ми в стрункі стаєм рядки.
Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців. (Руки підняти вгору)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)
IV. Вивчення нового матеріалу
Фішка, вісім, фіалки, сарафан, носив, фарби, сонце, фабрика, професія, свято, фонтан, хвалько.
Звук [ф] позначається буквою “еф”. Велика і мала букви мають однакову форму. Складається “еф” з двох півовалів і прямої палички між ними.
На що схожа ця буква?
Порівняння великої і малої, визначення її місця в алфавіті.
«І» узяло руки в боки
Та пустилось на всі скоки
Так, аж крапка загубилась –
Буква «Ф» з’явилась.
Діти повторюють слова з буквою «еф», які зустрічались у мультику.
Гімнастика для пальчиків
а) пригадали правила письма;
б) штрихування веселої букви в зошиті рожевим олівцем вертикальними лініями;
Фа, фо, фу, фи, фе, фі.
Складання слів із “розсипаних” складів.
ФЕ, КА (кафе)
ТАН, ФОН (фонтан)
КУС, ФО (фокус)
Гімнастика для пальчиків
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. Узагальнення вивченого на уроці
Озвучення малюнка (ілюстрація в підручнику) ;
«Утвори нове слово» (роздаю склади, букви)
ФЕ, КА ТАН, ФОН КУС, ФО НАЛ,ФІ
ШОФЕР ФЕРМЕР ФУТБОЛ ФАРТУХ
- Хто склав, піднімає руки.
Диктант букв, складів, слів, просте речення.
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати».
(Світлофор)
Знайти звукову схему до слова світлофор.
VІ. Підсумок уроку
- Який звук виділяли із слів?
- Якою буквою він позначається?
- З якими новими словами познайомились на уроці?
- Що було цікаве?
- Що було важко робити?
- Над чим задумались?
- Я вас вітаю, ми вивчили всі букви алфавіту! Букви, наче намистинки, з них складається наша мова. Послухайте вірш «Букви – намистинки»
Із літер-намистинок
Складаємо слова.
І мова з уст дитячих
На цілий світ луна.
Чарівна, ніжна мила,
Казково-колискова,
Співуча, мелодійна
Українська наша мова.
Отож, учіться, діти,
В добу таку чудову.
Із намистинок-літер
Складайте нашу мову!
- Слідкуйте, щоб намисто вашої мови було найвищого ґатунку.