Урок. "Приголосні мають різний характер. Артикуляція приголосних звуків"

Про матеріал

Повторити про дзвінкі та глухі приголосні звуки; закріплювати вміння їх розпізнавати, визначати кількість твердих і м'яких, глухих і дзвінких приголосних у слові; поповнювати словниковий запас учнів; розвивати пам'ять, мислення; виховувати цікавість до вивчення української мови.

Перегляд файлу

 

УРОК №31                                             

Тема.  Приголосні мають різний характер.Артикуляція приголосних звуків. Тверді та м’які приголосні.

Мета. Повторити про дзвінкі та глухі приголосні звуки; закріплювати вміння їх розпізнавати, визначати кількість твердих і м’яких, глухих і дзвінких приголосних у слові; поповнювати словниковий запас учнів; розвивати пам'ять, мислення; виховувати цікавість до вивчення української мови.

Тип уроку. Практичного застосування знань, умінь і навичок.

Матеріали до уроку. Малюнки тварин, кружечки жовтого, червоного, синього та зеленого кольорів, фішки із звуками.

Хід уроку

І. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. (2хв)

Гра Хто знає правила?»

1.Киця по двору ходила,

Босі лапки забруднила.

Сіла швидко до стола,

«Мишку»  в лапки вона взяла

Тисне кнопку вона «Пуск»,

А комп’ютер все мовчить.

Так скажіть мені чому,

CATKC107Наш комп’ютер ні гу-гу?

 

2.Жабка каже жабенятам:

- Мийте, дітки, хутко лапки!

Так і знайте – замазурам,

Не місце біля клавіатури.

 

CATKC1463.Ведмедик миє без упину

Носик, ротик, вушка, спину,

Вікна, двері, телевізор,

Мишку, принтер, монітор –

Бо він справжній чепурун.

 

  1. ANIM063Песик хвостиком махає

Олі він допомагає.

Зайве все з стола прибрати,

Пил скрізь повитирати.

Бо на комп’ютерному столі

Чого тільки не було!

ІІ. Актуалізація опорних знань(4хв)

  1. Гра «Сигнальник» (Вчитель називає звуки, а учні за допомогою кружечків сигналізують звук :тверді - червоний, м’які – жовтий, глухі – зелений, дзвінкі – синій).

ІІІ. Розминка (6хв)

1.Гра «Раз, два, три! Істотну ознаку знайди!! (Див. додаток 1)

  •              Назвіть тварин в яких кількість букв і звуків різна.
  •              У назви якої тварини найменша кількість звуків?
  •              М’які звуки присутні у назвах таких тварин ….
  •              У назвах яких тварин відсутні м’які звуки?
  •              Назвіть кількість букв і звуків у другої зліва тварини.
  •              Назвіть тварин в яких однакова кількість букв.
  •              Назви яких тварин закінчуються м’яким приголосним?
  •              Назва якої тварини закінчується на глухий приголосний?
  •              В якому слові дві букви позначають один звук?
  1. «Продовж ряд». Завдання 1 (робочий зошит)
  2. «Зміни літеру». Завдання 2-4 (робочий зошит)
  3. «Запиши голос  природи». Завдання 6 (робочий зошит)

ІV. Пояснення нового матеріалу.(10хв)

  1. Самостійне ознайомлення з статтею підручника «Приголосні мають різний характер»
  2. Бесіда за змістом прочитаного:
  •              Як утворюються приголосні звуки?
  •              На які групи поділяють приголосні звуки?
  •              Як розпізнати дзвінкі та глухі приголосні?

3. Фізкультхвилинка

В білки справа непроста –

Робить вправи для хвоста.

Робить строго - раз, два, три

Й ти за нею це роби.

Тепер руки піднімай, трішки ними помахай,

В сторони відведи і вниз опусти.

Сили ти тепер набрався?

То ж до роботи повертайся

4. Гра «Знайди пару» (Вчитель показує фішки з звуками, а учні називають йому пару, наприклад:[б]- [п]).

 

V. Робота за комп’ютером. (15хв)

1. Програма «Незвичайний поїзд»

- На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжимо керувати поїздом. Щоб загорілося зелене світло і поїзд рушив далі, необхідно полічити кількість твердих і м’яких приголосних.

2. Релаксація.

* Кругові рухи очима (по 5 разів вліво - вправо)

* заплющити очі, відкрити, подивитись якнайдалі (6 разів)

4. Продовження роботи на комп’ютері. Гра - конкурс «Чий поїзд найшвидший» (Хто із дітей найшвидше закінчить один сеанс, 5 речень»

VІ. Підсумок уроку(2хв)

  1. Бесіда
  •              Які звуки утворюються за допомогою голосу і шуму?
  •              Що треба було знати, щоб вдало керувати потягом?
  •              Які звуки мають м’який характер?

2. Підведення підсумку гри - конкурсу «Чий поїзд найшвидший». Нагородження переможців від Компутика.

 

COMP05

 

Додаток

1.

BD07360_ BEE4CATHC091CATKC040 CATKC136CTANI057DEER2

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2018
Переглядів
1076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку