Таврійський навчально-реабілітаційний центр
Херсонської обласної ради
Урок з квітникарства
7-А клас
Підготувала
вчитель-дефектолог
Кононенко І. Л.
2018-2019н.р.
Тема.Підготовка суміші грунтів для пікірування.
Мета. Вчити складати суміш грунтів для пікірування. Формувати навички роботи з грунтом в процесі складання суміші для пікірування. Формувати поняття про складові частини грунтової суміші.
Корегувати і розвивати логічне мислення. Розвивати мовлення, самостійність у виконанні практичних завдань.
Виховувати наполегливість, старанність, охайність.
Обладнання, знаряддя праці. Таблиці, індивідуальні папки, інструкційна картка, колекція грунтів, ємності для грунту, мірні скляночки, горщики, тарілочки, совочки, поливальниці, пакети з виробничою грунтовою сумішшю, розсада квіткових рослин.
Тип уроку. Урок формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Психологічний настрій учнів на урок
Бліц опитування – «вінегрет» (питання з різних галузей знань)
ІІІ.Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
Завдання (прийом «мозковий штурм»)
Назвіть слова які спадають вам на думку та стосуються поняття «грунт»
Записуємо в зошиті дату і тему уроку.
Зараз в магазинах можна побачити багато грунтових сумішей, які упаковані в яскраві пакети (демонстрація грунтової суміші) але ж вони коштують немалих грошей. А ми з вами можемо власноруч приготувати грунтову суміш, в якій рослини будуть добре рости і розвиватися.
ІV.Актуалізація опорних знань.
Пригадайте з яких компонентів складається грунтова суміш
Городній грунт
Листяний грунт (торф)
Пісок
Роздивіться колекцію грунтів (городній, листяний, пісок)
Чим грунти відрізняються один від одного
Робота з колекцією грунтів.
Роздивіться колекцію грунтів (городній, листяний, пісок) чим грунти відрізняються один від одного? Кольором – чим темніше, тим більше в грунті перегною.
Порівняйте грунти на дотик. Який з них самий легкий, пухкий?
Порівняйте квітки, які виросли в підготованій грунтовій суміші з квітками які виросли в просто городньому грунті.
Яка квітка більша і красивіша?
Висновок: для отримання якісної розсади треба використовувати спеціальну грунтову суміш.
Городній грунт
Листяний грунт
Пісок
1:3:1
Що означають цифри 1:3:1?
Висновок:грунтова суміш складається зі складових компонентів у певному співвідношенні.
Нам потрібно приготувати грунтову суміш для пікірування розсади квітково-декоративних рослин.
Як ви думаєте – які властивості мають бути у грунтової суміші, щоб розсада добре росла?
V.Аналіз інструкції щодо послідовності виконання робіт.
Робота з інструкційною карткою
Послідовність роботи
Підготувати посуд
Підготувати частини грунтової суміші
Змішати частини
Заповнити горщики грунтом
Полити грунт. Подивитися як грунт пропускає воду
VІ.Показ та аналіз зразка.
Демонстрація зразка, аналіз наступного завдання, етапів його виконання, способів дій і кінцевої мети
VІІ.Повторення учнями етапів роботи
Вправа «плутанина»
Поки ми з вами працювали з інструкційною карткою нам прийшов лист, але вітер пустунець переплутав усі слова в реченнях. Допоможіть мені відновити порядок слів в реченнях.
Помити посуд (підготувати)
Очистити частии грунтової суміші (підготувати)
Звільнити частини (змішати)
Залити горщики грунтом (заповнити)
Нагріти грунт (полити) подивитися як грунт пропускає повітря (воду)
Опитування учнів, як вони будуть виконувати роботу.
VІІІ.Практична робота з застосуванням набутих знаннь.
ІХ.Звіт учнів про виконану роботу.
Х. Прибирання робочого місця.
Санітарна гігієна учнів.
ХІ.Підведення підсумків уроку. Оцінка виконання робіт учнів.