Урок "Природні чинники здоров'я"

Про матеріал
Урок ЯДС у 3 класі. З допомогою різноманітних форм і методів, застосованх на уроці, з'являється можливість залучити учнів до активної пошукової і дослідницької діяльності. Використання групової роботи допоможе учням навчитися спілкуванню і взаємодії один з одним.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок ЯДС .3 клас

Тема: Природні чинники здоров’я

 

 

 

 

 

Перебіг уроку:

 

І. Організація класу

Аутотренінг :

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Ми книжки приготували

І за парти швидко стали.

Всі до сонця повернулись,

Один одному всміхнулись,

Геть нудьгу прогнали з класу,

Залишили гарний настрій.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Слово вчителя.

    а)  Пригадайте і назвіть, що необхідно людині для гарного настрою? Можливо, підказка на дошці вам допоможе.

                           Запис на дошці:

Було б __________, а все інше наживемо.

Найбільше багатство - ______________ .

Весела думка – половина ____________ .

Коли __________ - все здорово.

    Відповіді дітей. Вправа «Мікрофон»

Висновок:  отже, людині для гарного настрою, для щастя, для того, щоб учитися, розвиватися потрібно здоров’я.

б)  Пригадайте, які чинники впливають на здоров’я ?

                            На дошці записана таблиця:

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 1

 

 

 

 

Природні чинники

сонце

вода

повітря

 


 

Фізична складова

 Здоров’я

Правила харчування

 Зд

Фізкультура

Розпорядок дня

 

 

 

Соціальна складова здоров’я

 

 

Психічна і духовна складова

 

 

 

Після відповідей учнів, вчитель  відкриває графи з назвами 4х складових здоров’я.

 

2. Вправа «Дерево очікувань»

   -  Чого ви очікуєте від уроку?

(Учні записують свої очікування на  листках- стіках, прикріплюють до дерева.)

3. Робота у групах.

    1) Розподіл на групи здійснюється за результатами роботи з прислів’ями ( у кожного учня на парті картка із словом, яке є частиною прислів’я. На дошці  табло для складання речень із заданим початком. Учні складають прислів’я, об’єднуються в групи.)

   ■  Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гарненько.

   ■ Який дуб – такий тин, який батько – такий син.

   ■ Добрі діти – батькам вінець, а злі діти – батькам кінець.

   ■ Яке дерево, такі й квіточки, які батьки, такі й діточки.

   ■ Який кущ – така й калина, яка мати, така й дитина.

    2) Розподіл обов’язків у групі.

    3) Інструктаж перед початком роботи.

    4) Робота з картками (Додаток1), обговорення, презентація.

 Під час презентації доповідач заповнює відповідну графу таблиці1.

   - 1 група: повідомлення про воду.

   -  2 група: повідомлення про позитивний і негативний вплив сонця.

   - 3 група: повідомлення про повітря.

   - 4 група: повідомлення про правила харчування.

   - 5 група: розпорядок дня.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Розгляньте таблицю. Ми з вами вивчили і назвали дві складові здоров’я: природну і фізичну. Сьогодні ми розглянемо соціальну та духовну складові здоров’я.

1. Створення проблемної ситуації.

   Отже, розглянемо соціальну складову здоров’я.  Щоб зрозуміти, про що саме йтиме мова, подумайте і назвіть, які асоціації викликало слово здоров’я?

- Хто допомагає вам стати здоровим?

 2. Вправа «Асоціативний кущ»

                             Я сам                                      Лікарі                      Батьки

 

Бути здоровими допомагають

 

                             Друзі                                    Інші люди               Довкілля

 

    Сьогодні мова піде про найближчих нам людей: про тих, хто завжди поруч і, незважаючи ні на що, прийде на допомогу, хто любить нас найбільше. Одним словом зможемо їх назвати, відгадавши загадку:

Ось перед вами, друзі, хатка.

У ній чотири є кімнатки.

А ось загадка моя:

Як тут розміститься сім Я ?    (Сім’я )

3. Оголошення теми уроку.

   Вчитель відкриває на дошці тему уроку «Сім’я – як чинник здоров’я»

ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу.

 1. Створення проблемної ситуації.

   - Що ж таке сім’я?  (Відповіді учнів)

   - Який синонім можна підібрати до слова сім’я?

      (для підказки на дошці слово - анаграма: ДИРОНА  «Родина»)

 

2. Презентація проекту «Родове дерево»  :

  ( Презентують 2 -3 заздалегідь підготовлені учні за бажанням, або за завданням учителя)

    Коріння – це прародичі,

    Стовбур – бабусі і дідусі,

    Гілочки – наші батьки,

    А ми – листочки родового дерева.

 

3. Робота з підручником.

■ Читання вірша В.Гринько «Сім»

    Бесіда за змістом:

   - Назвіть членів родини, про яку йдеться у вірші;

   - Чи вистачить вам цієї лічилки, щоб порахувати всіх членів своєї сім’ї?

■ Читання оповідання В.Сухомлинського «Поздоровляємо».

    Обговорення прочитаного.

    Вправа «Хочу сказати слово»

    Тема для обговорення:

    1. «Яке значення для сім’ї має народження дитини?»

     2. «Кому приносить щастя народження дитини?»

4. Робота у групах.

1.Інструктаж перед початком роботи.

2.Ознайомлення та обговорення статті підручника.

3. Виконання завдання за карткою. (Додаток 2)

4. Презентація роботи групи.

V. Застосування набутих знань

1. Гра «Буква загубилась»

   - Вставте пропущені букви, складіть з них слово.

   - Що воно означає для вас?

                         …півчуття            С

                      П…дтримка             І

                  Взає…одопомога       М’

                 Обов’…зки                    Я

   - Що ви можете зробити, щоб у сім’ї панували злагода і щастя?

2. Вправа «Шифрувальники».

   За допомогою ключа розгадайте криптограму. Прочитайте приказку. Як ви її розумієте?

Ключ:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

А

Б

В

Д

И

І

Ї

Й

К

Л

Н

Р

Т

Х

Щ

Ь

Я

 

4

10

17

 

2

1

13

16

9

6

3

 

7

14

11

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

5

13

5

11

1

 

11

1

8

9

12

1

15

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ.  Підсумок  уроку

 Вправа «Дерево очікувань»

   - Хто готовий зняти свій листочок з дерева? Чиї очікування справдились?

Вправа»Мікрофон»

   - Чий листочок залишився на дереві? Прочитайте для нас завдання для роздумів.

(Учні зачитують питання, які, на їх думку, залишились без відповіді. Ці питання можна запропонувати до обговорення одразу на уроці, або дати учням час на осмислення і повернутися до них на наступних уроках)

 

 

 

 

Додаток 1

Картка № 1

1. Який природний чинник можна застосовувати як і воду для загартовування?

2. Пригадайте правила зміцнення здоров’я за допомогою повітря:

      ■ Як провітрювати приміщення взимку і влітку?

      ■ Пригадайте правила прибирання квартири;

      ■ Чи можна приносити до школи балончики з леткими речовинами? Чому?

      ■ Для чого необхідно провітрювати класну кімнату?

      ■ Чому робітники, які працюють з фарбами і лаками користуються респіраторами?

3. Підготуйте розповідь про шкідливий вплив тютюнового диму на здоров’я.

 

 

Картка №2

1. Відгадайте загадку і назвіть природний чинник здоров’я:

   Все від нього навкруги

   Набирається снаги.

   Тільки ранок настає,

   Виглянь у віконце!

   Всім воно життя дає,

   Променисте _______ . (Сонце)

 

2. Назвіть корисні властивості сонця для організму людини:

   ■ Сонце випромінює  ___________ і тепло.

   ■ під дією сонячних променів в організмі утворюється _____________.

   ■ вітамін Д сприяє ___________________________________________.

   ■ сонячні промені – засіб __________________.

3. Підготуйте розповідь: «Якого негативного впливу сонця слід уникати. Чому?»

 

 

Картка №3

1. Назвіть один із природних чинників здоров’я, відповівши на запитання:

   - Без якої речовини життя на планеті Земля було б неможливе?

2. Для яких потреб людина застосовує воду?

3. Яку воду слід вживати? Як зробити воду придатною для пиття?

4. Розкажіть, як можна використовувати різні види загартовування водою для зміцнення здоров’я. Які правила при цьому слід пам’ятати?

   а) обтирання;

   б) обливання;

   в) купання.

 

 

Картка №4

1. Назвіть один із чинників здоров’я, відповівши на запитання:

   ■ Без чого ти не зміг би рухатись і рости?

   ■ З чим надходять до організму поживні речовини?

2. Розкажи, як пов’язані здоров’я і харчування:

   ■ Корисний режим харчування;

   ■ Як змінюються потреби харчування у людей з різним способом життя (у спортсменів, після активної прогулянки, взимку, тощо)

3. Яку їжу вживати корисно, яку – ні? Поясніть чому.

4. Пригадайте правила запобігання кишковим інфекціям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №5

1. Один із чинників здоров’я – це розпорядок дня. Він впливає на:

   ■ здатність і можливість виконувати роботу: _________ (працездатність);

   ■ щоб бути здоровим працю слід чергувати з _________ (відпочинком).

2. Складіть розпорядок дня для людини, яка веде здоровий спосіб життя.

3. Подумайте, запропонуйте активні види відпочинку з друзями, з родиною.

4. Складіть поради для однокласників, як попередити втому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
1896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку