Урок "Природні зони Південної Америки"

Про матеріал
Урок-експедиція. Спираючись на раніш набуті знання учні дають загальну характеристику природних країн Південної Америки; розвивають навички роботи з додатковою літературою; закріплюють вміння працювати з тематичними картами; роблять висновки, виділяють основне; розвивають свої знання при розв’язанні різних творчих завдань. Урок проходить цікаво та змістовно.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: «Природні країни Південної Америки. Амазонія, Бразильське плоскогір’я, північна частина Анд».

7 клас.

Мета уроку: спираючись на раніш набуті знання дати загальну характеристику природних                                                                 країн Південної Америки; розвивати навички роботи з додатковою літературою; закріпити вміння учнів                                                          працювати з тематичними картами, робити висновки, виділяти основне; розвивати свої знання при розв’язанні                                                                 різних творчих завдань; виховувати відповідальність, самостійність, почуття колективізму.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення: урок-експедиція

Методи і прийоми:   методи інтерактивного навчання

Обладнання: атласи для  7 класу, фізична карта світу, фізична карта Південної Америки, роздавальний матеріал, мультимедійна дошка, комп’ютер, презентація «Південна Америка» (1-3 ч.).

Епіграф: «Допитливість. З цього все і почалось».   Дж. Мартін   

 

Хід уроку

Організаційні та смислові етапи

Тривалість ( хв.)

Пізнавальні завдання до смислових етапів

Діяльність вчителя

Діяльність учнів/ рівень засвоєння знань

1

2

3

4

5

  1. Організація пізнавальної діяльності учнів

Організація класу до уроку

1-2 хв.

У мене сьогодні гарний настрій.

Я посміхаюсь своєму сусіду по парті.

Я сьогодні уважний(а).

Мені всі знання під силу.

Я відмінно вивчу новий матеріал.

Я бажаю собі і всім успіхів у роботі.

Пропонує учням аутотренінг на вивчення нового матеріалу

Учні повільно повторюють за вчителем кожне речення з формули навіювання

  1. Мотивація навчальної  та пізнавальної діяльності

Підготовчий етап

4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Безумовно, всі ви знаєте сповнену романтики пісню про бригантину, яка підіймає вітрила десь на далекому  Флібустьєрському морі ( цю пісню учні вивчили для   участі у КВК).

   Робота з атласом.

Де ж це таємниче море?

          Так, на географічній карті його немає. Може  це витвір природи, людської фантазії? І все ж воно існує, хоч і має зовсім іншу назву.

      Розгорніть карту і спрямуйте погляд до північних берегів Південної Америки.  Вони омиваються одним з найбільших морів земної кулі – Карибським.

    Учень ... підготовив повідомлення про Карибське море (випереджувальне завдання)

На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо вивчати унікальний материк – Південна Америка.

Тема уроку: «Природні країни Південної Америки».

 

 

Вступне слово вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записує на дошці тему  та план уроку

Включаю магнітофон і звучить пісня про                            бригантину

 

 

 

 

 Учні шукають це море на картах атласу     

 

 

 

 

 

 

Випереджувальне завдання

 

 

 

Учні записують тему та план уроку

 

 

 

ІІІ. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

Усвідомлення. Перший етап.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

 

30 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Неофіційно Карибське море називали Флібустьєрським. Флібустьєри в перекладі з французької означає  «пірати».

    Сьогодні до нас завітали три флібустьєри.

                   Вони вирішили  поповнити свій екіпаж. Зараз ми визначимося хто буде флібустьєром Френсіса Дрейка, а хто – Генрі Моргана, чи – Бальбоа.

(об’єднуємо учнів класу у три екіпажі, об’єднання в екіпажі здійснюємо за допомогою лічилки 1, 2, 3; 1, 2, 3; ... )

Я хочу розповісти про Френсіса Дрейка.

                  ( розповідь про Френсіса Дрейка )   

Можна розповісти про свого капітана ?

                  ( очікувана відповідь учнів – звичайно можна. Учень розповідає про Генрі Моргана ).   

 А я хочу довести до вашого відома, що наш капітан найзагадковіший.         ( учень розповідає про  Бальбоа ) . Якщо на карті західної півкулі сполучити прямою лінією найбільше місто Канади Монреаль з мисом Кабу – Фріу, розташованим поблизу колишньої столиці Бразилії Ріо-де-Жанейро ( «Ріо» – річка, Жанейро – січень, учні записують у словник ), з невеликим островом Кокос, що знаходиться у Тихому океані на південний захід від Панами, а звідси провести ще одну лінію до Монреаля, то утвориться гігантський трикутник. Цей трикутник історики називають  «Золотим»  або  «трикутником Скарбів», тому що саме ця територія була найбільш пограбованою. Саме тому Карибське море ще й досі називають морем скарбів.

Територія, яка підпорядковується флібустьєрам знаходиться у межах «Золотого трикутника», а він – у межах природних країн Амазонії, Бразильського плоскогір’я, північних Анд. Ми здійснимо мандрівку по деяких територіях цього трикутника.

Робота з технічними засобами навчання (відео сюжет про географічне положення території   мандрівки).

Робота з атласом та підручником

     Екіпажам за допомогою атласу та підручника визначити особливості клімату цих територій ( атлас, підручник; учні отримують групові завдання)

 Чи зустрічали наші флібустьєри щось незвичне на своєму шляху ?(Учні розповідають про рослини. Вони, за бажанням, отримали випереджувальне завдання

                             «Із життя рослин»).        

Територія «Золотого трикутника» – важко прохідна і важко доступна, але одночасно це – мальовнича і унікальна дика природа.

   (відео фрагменти фільмів «Велика Амазонія»,

     «Внутрішні рівнини». Під час показу фільму звертаю увагу учнів на відмінності у кліматі, рослинному світі).

Популярними видами спорту у цих народів є бейсбол та крікет. Наші флібустьєри зараз пограють у гру: «Більше географічних назв» (кидають м’яч, говорять географічне поняття ).

Великі площі природних країн Амазонії, Бразильського плоскогір’я, Андів розорані і використовуються під сільськогосподарські угіддя. Найпоширенішою культурою є какао боби.

(Звучить «Кавова» кантата Йоганна-Себастьяна Баха. Учениця виходить з кавою і розповідає про каву ).

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувати рухливу лічилку

 

 

 

Координує випереджувальне завдання

 

 

 

 

 

 

Учитель працює з настінною географічною картою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працює з технічними засобами

 

Готує завдання, координує роботу в екіпажах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Показує фрагмент фільму «Велика Амазонія», «Внутрішні рівнини»

Рефлексія

 

Створює творчу атмосферу, підготовити м’яч, рахувальний матеріал

 

Підготувати кантату Й.-С. Баха «Кавова»

 

Проводить рефлексію

 

 

 

 

Три  хлопці перевдягнуті у піратів, отримали завдання

Об’єднання у групи                    

 

Підготовити Розповідь про Фр. Дрейка,           

 

 

проГ.Моргана

 

про Бальбоа

  

Учні слідкують за вчителем,

Записують у словники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в екіпажах, розподіл обов’язків

 

Випереджувальне завдання Обмінюються знаннями з партнерами, презентація, згідно теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота у міні-екіпажах

 

Випереджувальне завдання про каву

 

                                                                                ІV. Закріплення нового матеріалу

Рефлексія

5хв.

Флібустьєри – це дуже сміливі, хоча жорстокі люди. Ми провіримо сміливість наших екіпажів. Отож, вам необхідно задавати запитання екіпаж-екіпажу, але запитання суто по сьогоднішній темі.

( екіпажі задають запитання один одному )

Проводить рефлексію

 

V. Підсумок уроку

Підведення підсумків уроку. Оцінювання результатів, їх аналіз

3хв.

    На цьому закінчуємо цікаву подорож по деяких природних країнах Південної Америки.

   Дякую всім за змістовну роботу!

Учні на стікерах, розданих на початку уроку, пишуть свої враження від уроку:

Що сподобалось вам на уроці?

Що було складним?

Що було найбільш цікавим?

Оцінювання досягнутих результатів

Визначення очікувань від уроку

 

 

Визначають ступінь очікувань

VІ. Домашнє завдання

Запис домашнього завдання

1хв.

Опрацювати відповідний текст підручника, скласти путівник по одній з природних зон Південної Америки.

Коментує домашнє завдання.

Запис домашнього завдання

 

doc
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку