Урок природознавства 3 клас "Будова рослини. Рослини – живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини"

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу з теми "Будова рослини. Рослини – живі організми. Дерева, кущі, трав'янисті рослини. Якими бувають дерева, кущі, трав'янисті рослини."

Перегляд файлу

Конспект уроку,  проведеного в 3-Б класі

Тема: Будова рослини. Рослини – живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини.  

           Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Мета:   розширити та поглибити знання про значення рослин у природі та цінність для          людей, сформувати загальні уявлення про будову рослин та якими вони бувають. Розкрити особливості дерев, кущів, трав’янистих рослин. Здійснити контроль і корекцію знань, визначити рівень освітніх компетентностей.

Розвивати вміння порівнювати, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, висловлювати свою думку, спостерігати, співпрацювати, узагальнювати робити висновки.

Розвивати логічне мислення, творчу активність, науковий світогляд, інтерес до навчання. Формувати вміння працювати в групах, вміння і навички роботи з роздатковий матеріалом, підручником, таблицями, схемами, розуміння того,  що людина – частина живої природи, культуру поведінки в природі. Удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки.

Виховувати етично – ціннісне ставлення до природи, спостережливість, увагу, наполегливість,працелюбність, любов до природи, бажання охороняти та примножувати її красу.

Дидактичні засоби навчання: презентація на тему Будова рослини. Рослини – живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини”, роздатковий матеріал: схеми, таблиці, ілюстрації із зображенням дерев, кущів, трав’янистих рослин, колекція насіння, плоди, зошит з друкованою основою, мікрофон, сигнальні картки, надрукована тема, емблеми (корінь, листок, стебло, квітка, насіння)

Тип уроку: комбінований

Література:

  • Основи природознавства: Природа України: Навч. посібник. – К.:Вища шк.., 2008. – С. 41 – 88
  • Я і Україна: Підруч. для 3 кл./Т.М. Байбара, Н.М. Бібік. – К.: Форум, 2006. – С. 107 – 112
  • Федієнко В.В. , Черевко О.М. Я і Україна (Природознавство). Робочий зошит. 3 кл. – Х.:ШКОЛА, 2013. – 48 с. : іл.
  •  Рослини. Зовнішня будова рослин. Дерева, кущі, трав’янисті рослини: [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://22071957milena.ucoz.ru/load/navchalni_ta_metodichni_posibniki/konspekti_urokiv/roslini_zovnishnja_budova_roslin_dereva_kushhi_trav_janisti_roslini/64-1-0-584
  • Дерева, кущі, трав'янисті рослини: [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://posibnyk.at.ua/publ/9-1-0-142
  • Різноманітність рослин: дерева, кущі, трав’янисті рослини. Їх відмінності: [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/2790/

 

Хід уроку

І Організація класу

  1. Привітання

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці!

  • Давайте привітаємося! Добрий день!
  • А зараз поверніться до гостей та привітайтеся з ними.

                                           Ми  вам  раді,  люди  добрі,

                                           і  вітаєм  щиро  вас.

                                           Всіх  запрошуєм  ласкаво

                                           на  урок  у  3-Б  клас.

  1. Перевірка готовності уроку

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

  • Сідайте!
  • Протягом уроку будьте активними, щоб в кінці уроку майже в усіх учнів були оцінки.

ІІ Актуалізація опорних  знань

(раптом хтось стукає в двері)

Осінь: Ой, вибачте! Я загубилася! Я помітила, що у вас відчинені двері. Ви можете допомогти мені?

  • Що трапилося? А ти хто?

Осінь:    Я – Осінь. Пора надзвичайно чарівна.

У барвах казкових ліси і поля.

Я тут господиня, я Осінь – царівна.

В моїм володінні земля.

Три місяці маю собі на підмогу.

Це вересень, жовтень – мої трударі.

Листопад завершує нашу дорогу

І зменшує сонця вгорі.

Погляньте ви на цю красу,

Що світу я завжди несу.

(показує на свої листочки, у вікно, щоб діти поглянули на красу осені)

Осінь: Але трапилося нещастя,я так захопилася, що не знаю, який з моїх помічників зараз панує. Я проходила коридором і почула, що ваша вчителька говорила, що ви можете працювати активно, ви розумні та кмітливі учні. Може ж ви мені допоможете? Але я хочу перевірити, чи впораєтеся з моїми завданнями, на скільки ви спостережливі? Чи уважними ви були, слідкуючи за погодою цього тижня?

  • Давайте ж доведемо та допоможемо Осені своїми відповідями.
  1. Хвилинка спостереження.
  • Яка зараз пора року? (Осінь)
  • Який зараз місяць? (Листопад)
  • Як ви гадаєте, чому він так називається? (Тому що з дерев осипається листя). Так, золоті, червоні, коричневі, жовтогарячі листочки залишають свої рідні деревця й падають м'яким килимцем на матінку-землю, щоб вкрити її та захистити від зимових холодів, які незабаром настануть.
  • Які ви знаєте осінні місяці? (Вересень, жовтень, листопад)
  • Які зміни відбулися у неживій природі? (Що можна сказати про стан неба? Чи є вітер? Яка температура повітря?  Чи були опади?Що можна сказати про тривалість дня (ночі)? Яка погода переважала протягом тижня?) – черговий синоптик (щоденник спостереження)
  • Які зміни відбулися у живій природі? (Що відбувається з листям на деревах і кущах? Як змінилися рослини? Чому? Які птахи відлетіли?)
  • Що корисного ви зробили для природи? (підготували годівнички, загребли листя)

Осінь: В мене так мало часу залишилося, щоб чарувати над природою. Можна я у вас зостануся на уроці, адже я бачу, що ви будете говорити про природу, а я її просто обожнюю. Дозволите?

  • Звичайно, залишайся! Запрошуємо тебе на наш урок!

ІІІ  Перевірка домашнього завдання.

1. Фронтальне усне опитування

- Пригадайте і скажіть, що таке природа? (Природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.)

- На які дві групи вона поділяється? ( Нежива і жива)

- Що належить до живої природи? ( До живої природи належать: люди, тварини, рослини, гриби, бактерії, віруси – живі організми.)

- Які царства живої природи ви знаєте?

  • Чим живі організми відрізняються від предметів неживої природи? (На відміну від предметів неживої природи всі живі організми дихають, живляться, ростуть, розмножуються і вмирають)
  • Зараз я роздам вам картки. Вам потрібно прочитати зашифровку, в якій зашифровано відмінність між живою і неживою природою. Слід знайти перший кружечок, тоді за лініями прочитати, чим же відрізняється жива природа від неживої. (Живе живиться, дихає, росте, розмножується, відмирає. )

  • Чому рослини називають: «Зеленим дивом Землі» або «Зеленими друзями людини»?
  • Значення рослин.

 

Значення рослин:

  • Рослини виділяють кисень, необхідний для дихання.
  • Грунт формується у безпосередньому зв’язку з рослинами, від яких залежить його родючість.
  • Важливе значення для людини має одне з головних джерел енергії – кам’яне вугілля і торф.
  • Є фільтром для очищення повітря. Вона затримує пил та інші шкідливі домішки.
  • Важлива роль зелених рослин у поглинанні шуму. Крони дерев, кущі пом’якшують різкий міський шум.
  • Згубно діють на збудників хвороб, перешкоджають поширенню інфекційних захворювань.
  • Рослинний покрив відігріває протируйнівну роль у природі. Він утримує поверхневі води і поповнює запас ґрунтових вод, регулює течію річок, стримує згубну силу повені. Допомагає у боротьбі з руйнуванням ґрунтів.
  • Рослинність впливає на клімат.
  • Рослини – основна, визначальна ланка в складному ланцюгу живлення всіх організмів, у тому числі й людини.
  • Людина навчилася з льону, бавовни одержувати льняні та бавовняні тканини, за допомогою яких вона захищає себе від несприятливих погодних умов, прикрашає себе і своє житло.
  • З деревини виготовляють папір, меблі, фарби, лак, будівельні матеріали тощо.
  • З рослин виготовляються лікарські препарати, які використовуються при багатьох хворобах.
  • Використовуються для селекційної роботи, поліпшення культурних рослин.
  • Спостерігаючи за рослинами, людина здавна засвоювала орієнтири у просторі та часі.
  • Рослини чутливо реагують на зміни погоди, тому можна передбачити погіршення чи покращення погоди.
  • Досить часто рослини використовують замість компаса.
  • Неоціненне значення мають рослини в житті людини як джерело естетичних вражень, краси.
  • Дидактична гра "Що де росте"                                                                                                                   
  • Ви бачите в презентації зображення на якому чітко видно сад, город, ліс, узлісся, поле, луг. Я роздала вам картинки із зображенням різних рослин. Вам потрібно назвати цю рослину та сказати, де вона росте.

Поле – пшениця, кукурудза, ячмінь

Сад – абрикоса, виноград, малина, слива, яблуня, груша, вишня, смородина.

Город – цукровий буряк, картопля, капуста, помідори, огірки, морква, цибуля.

Лук – кульбаба, конюшина, деревій, волошки.

Узлісся – ліщина, чорниця, суниця, брусниця, дуб, береза, сосна, липа, підсніжник, пролісок, конвалія, дзвоники, гвоздики, ромашка.

IV. Оголошення теми, мети уроку

- Темою сьогоднішнього уроку є " Будова рослини. Рослини – живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини". Ми поговоримо про будову рослин, та їх значення, про дерева, кущі, трав’янисті рослини. А осінь буде слідкувати за уроком і найактивнішим даватиме нагороди, у кого їх буде найбільше, той отримає хорошу оцінку за урок. Тому старайтеся та будьте уважними!

V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь з елементами бесіди.

- Подивіться на малюнки рослин. (в презентації)

-  Які вони красиві й різні! Недарма називають рослин зеленим дивом планети. Перші рослини з′явилися дуже давно, понад 250 млн років тому. І зараз не можна уявити життя на Землі без рослин.

-   Чому?

  -     Так, тільки рослини здатні запобігати нагромадженню надлишку вуглекислого газу в атмосфері й підтримувати потрібний для всіх живих організмів рівень кисню.

   -    Рослини затримують пил та інші шкідливі домішки; поглинають шум, виділяють речовини, які знищують мікробів – збудників хвороб.

- У природі є багато видів рослин. Учені підрахували, що всього на Землі росте близько 500 тисяч видів. В Україні – близько 16 тисяч видів.

- Рослини різняться будовою, розмірами, умовами життя і його тривалістю. Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням. Органи рослини – це частини, з яких вона складається і які мають певне значення.

- Погляньте на схеми, які я вам роздала. Зараз ми пройдемося по кожному з органів рослини.

Назва 

Істотні ознаки                

Значення

Корінь             

 

Підземний орган

Забезпечує живлення.

Закріплює рослину в ґрунті

 

 Стебло

З′єднує інші органи

з корінням

З′єднує інші органи з корінням.

Пересуває воду від кореня.

 Піднімає листя до світла

 

Листки           

 

Розташовані на стеблі 

Утворюють поживні речовини,

дихання. Накопичення води

 

Квітка          

Найгарніший орган.

Утворює плоди

 

Плід із насінням

 

Утворюється з квітів 

Розмноження

 

  • Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина закріплюється і живиться поживними речовинами.
  • Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. Вони знаходяться над поверхнею ґрунту. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів, плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору.
  • Листки найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі.
  • Квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх. Запилена квітка перетворюється на плід.
  • Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука, груші - це плоди. За допомогою насіння з плодів рослини розмножуються.

- Отже можна зробити такий висновок: органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром.

- А зараз давайте розіграємо казку “Хто найголовніший:

ХТО НАЙГОЛОВНІШИЙ?

Ось засперечалися якось частини рослини: хто з них найголовніший?

Корінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини — я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді. Тільки те, що я першим із насіння з'являюся, говорить про мою важливість!

Лист (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, корене, я можу виростити і так.

Стебло (обурюється). Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по усій рослині. Одні волокна живлення кореню передають, а інші — листу. З ранньої весни до самої зими працюю, не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко побачили.

Квітка (здивовано). Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший... Усе, що ви робите,— це все для мене! Не буде мене,— не буде й насіння, а не буде насіння — не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла,— все це піклування про мене. Буде квітка — буде насіння, а отже, буде рослина.

Насіння. Ваші сперечання пусті. Я — найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води,— все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. Із мене розвиватимуться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

  • Чому листя не може прожити без кореня? (Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію.)

Яке значення має квітка для рослини?(Буде квітка — буде насіння, а отже, буде рослина.)

  • Чому насіння стверджує, що воно найголовніше? (Із мене розвиватимуться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!)

-  А як ви думаєте, хто з них найголовніший? Чому?

- Як ви вважаєте, який орган найголовніший ? (Корінь)

- Чому саме корінь? Яке значення він має для рослин?(Корінь забезпечує живлення рослин та закріплює рослину в ґрунті. ) 

 Осінь: Ой, щось я вже втомилася від напруженої праці, давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка   (відео)                                                                    

2.  Робота з підручником

- Прочитайте самостійно текст «Рослини — живі організми» і дайте відповіді на запитання.

  • Що ще утворюється в листках під дією світла? (Кисень. Рослини виділяють його з повітря.)
  • Коли рослини виділяють кисень? (На світлі в листках рослин утворюються не лише поживні речовини, а й кисень. Рослини виділяють його в повітря під час дихання, коли світло. Завдяки рослинам у повітрі стає більше кисню і менше вуглекислого газу.)
  • Коли рослини вбирають кисень? (Під час дихання рослини вбирають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ)
  • Рослини виділяють кисню більше, а вуглекислого газу - лише незначну кількість.
  • Якими органами дихають рослини? (Дихають рослини всіма органами вдень і вночі.)
  • Як ви вже прочитали, то скільки у рослин способів живлення? (Два)
  • Живлення рослин: І спосіб – рослини живляться поживними речовинами, які корінь всмоктує з водою із ґрунту; цей процес живлення відбувається постійно: і вдень, і вночі. ІІ спосіб – рослини самі утворюють поживні речовини – цукор і крохмаль – у своїх листках тільки на світлі з води і вуглекислого газу.
  • Розгляньте в підручнику (С. 110) схему «Дихання рослин».
  • Визначте, де і як позначено І спосіб живлення рослин, а де і як – ІІ спосіб. Коли вони відбуваються?
  • Чи рухаються рослини? Наведіть приклади. ( Так, рослини рухаються. У рослин ростуть корені, стебла, листки, квітки, плоди.)
  • Які ознаки всього живого є у рослин? (Рослини живляться, дихають, ростуть, розмножуються, відмирають)

(Осінь перевіряє відповіді учнів, рецензує.)

Осінь : Ой, молодці! Як багато ви знаєте!

VІ. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

  1. Гра «Так чи ні» (З використанням сигнальних карток)
  • Корінь вбирає із ґрунту воду? (Так)
  • У плоді утворюються поживні речовини? (Так)
  • Насіння захищає плід від пошкоджень? (Ні)
  • Стебло проводить воду від кореня до всіх органів? (Так)
  • 3 листя утворюється плід? (Ні)
  • В рослин один спосіб живлення? (Ні)
  • В рослин два способи живлення? (Так)

 2. Робота з підручником.

     1)  Прочитайте текст «Дерева, кущі, трав’янисті рослини» (с.111-112) .

     2)  ст. 112. Знайдіть в підручнику відповідь на запитання і прочитати їх.

-   Які істотні ознаки дерева? (Рослина, яка має одне міцне дерев’янисте товсте стебло (стовбур).)

-   Які істотні ознаки куща? (Рослина, яка має кілька міцних дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева, стебел.)

-   Які істотні ознаки трав’янистої рослини? (Рослина, яка має м’яке соковите стебло.)

VІІ. Систематизація, узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок.

  1. Гра "Незакінчена таблиця"( використовуючи мікрофон).
  • На дошці рослини зображені в хаотичному порядку, їх потрібно поділити на групи:           

Дерева

Кущі

Трав’янисті рослини

Береза

Шипшина

Підсніжник

Сосна

Суниця

Ромашка

Дуб

Калина

Конвалія

Яблуня

Смородина

Пролісок

Каштан

Малина

Волошки

  1. Робота з підручником
  • Опрацюйте самостійно статтю на ст. 113-114

- Дерева бувають різними за розмірами і формою. Є дві сім’ї дерев: листяні та хвойні. Листяні – дерева, у яких є листя. Хвойні – дерева, у яких замість листя голочки. Такі дерева називаються вічнозеленими. Хвоїнки живуть кілька років. Потім вони буріють і опадають. Але не всі відразу, а поступово. Дерева і кущі, на яких виростають широкі листочки, називають листяними. У ялинки ж, сосни, ялівця, модрини листочки дуже вузенькі, схожі на голочки. Вони називаються хвоєю. Тому такі дерева і кущі називають хвойними.

- Розгляньте клен, ялина, дуб, каштан, сосна.

- Поділіть їх за формою листка на дві групи (1 група: клен, дуб, каштан. 2 група: ялина сосна.)

ВИСНОВОК. Дерева першої групи – листяні, другої – хвойні.

- Як ви думаєте, скільки років може жити клен? Калина? Ромашка?

- Дерева і кущі – це багаторічні рослини.

- Поміркуйте, з яких слів утворилась назва „ багаторічні ”.

- Трав’янисті рослини можуть бути однорічними, багаторічними, дворічними?

- Що вам підказує назва „ однорічні ”?

- До однорічних належать ті рослини, які протягом одного року проростають із насіння, квітують, дають плоди з насінням і відмирають.

- Які ви знаєте однорічні рослини? (горох, гречка, соняшник, помідори, перець, огірки, лобода, щириця)

- Які рослини належать до дворічних?( Рослини, які першого року проростають, але не квітують. На другий рік в них з’являється квітка і плід з насінням. Морква, капуста, буряк, петрушка )

- Що вам підказує назва „ багаторічні ”?

- Багаторічні рослини мають довговічні підземні стебла цибулини, бульби, кореневища. У них накопичуються поживні речовини. В них є бруньки, з яких виростають надземні стебла, які квітують, дають плоди з насінням і відмирають. А цибулини, бульби, кореневища зимують у ґрунті.

VIІІ. Застосування засвоєних знань, умінь і навичок.

  • Гра «Мікрофон»

Осінь: Слідкуючи за вами, у мене виникли запитання. Мені цікаво, чи зможете ви на них відповісти.

  • Доведіть, що рослини — частина живої природи.
  • Чому рослини не можуть жити без сонячного світла?
  • Доведіть, що рослини — джерело поживних речовин і кисню на Землі.    
  • Гра «Впізнай дерево за плодом».

Осінь: Що це? Дерева, кущі чи трав’янисті рослини? (трав’янисті рослини)

- Погляньте в презентацію, та скажіть якого дерева цей плід?

      жолудь (дуб)

       каштан (каштан)

       горіх (ліщина)

Осінь: Ой, я згадала! Одного разу знайшла в журналі гру Яка рослина зайва?. Допоможіть мені. Я називатиму перелік рослин, а вам потрібно сказати, яка рослина зайва та пояснити чому. Готові?

  • Гра «Яка рослина зайва? »Чому?

- Клен, дуб, калина, тополя, верба

- Шипшина, конюшина, бузок, ліщина.

- Картопля, огірки, яблуня, гарбузи.

  • Гра «Назвіть рослину»  

Осінь : Спостерігаючи за вами, я помітила, як ви активно працювали, відповідали на запитання вчителя.  А зараз я хочу перевірити, чи впораєтесь ви з моїм «складним» завданням. Я вам буду зачитувати загадки, які приготували вам мої листочки, а ви маєте  відгадати їх, але я запитуватиму лише тих, хто підніматиме руку, а не викрикуватиме. Домовилися? Відгадавши загадку, назвати до якого виду відноситься рослина: дерева, кущі, трав’янисті рослини.                                                        

  • Сидить баба серед літа, у сто сорочок одіта. (Капуста)
  • Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)
  • Висить шапличок, а в тім шапличку сімсот козаків. (Соняшник)
  • Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
  • Без  рук,  без  ніг,  а  на  батіг  пнеться. (Квасоля)
  • Сидить дівчина в коморі,
  • А коса її надворі. (Морква.)
  • Живе один батько,

    Тисячі синів має,

    Усім шапки справляє,

    А собі не має. (Дуб)

ІX. Підсумок уроку.

  • Про що дізналися на уроці?
  • Як ви розумієте вислів «Берегти рослини — зберігати життя на Землі?»
  • Яке значення рослин на планеті Земля?
  • Чим відрізняються рослини одна від одної?
  • Де ростуть рослини?
  • Чи змогли б люди жити без рослин? Чому?

ІХ. Домашнє завдання.

Ст. 107 – 114; робота в зошитах з друкованою основою с. 16 – 19

  • Зараз ми поділимося на такі «дослідницькі групи»:

1 ряд – знаходить цікаву інформацію про представника групи дерева.

2 ряд - знаходить цікаву інформацію про представника групи кущі.

3 ряд – знаходить цікаву інформацію про представника групи трав’янисті рослини.

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

 

 

 

1

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гониченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
16968
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку