Розробка уроку містить різні інтерактивні форми та методи навчання, які дають можливість бути активними всім учням. Використовується активно мультимедійна дошка.
Тема. Урок узагальнення з теми «Вступ»
Мета: закріпити, узагальнити знання про природознавство, як науку; повторити методи вивчення природи та обладнання; формувати вміння порівнювати, працювати з дидактичними картками, робити висновки.
Обладнання: мультимедійна дошка, малюнки представників живого та тіл природи; обладнання: лінійка, термометр, штатив, мікроскоп, пробірка.
Тип уроку: узагальнюючий
І. Організаційний етап
Перегляд відео (Чарівна природа)
ІІ. Основна частина уроку
Вчитель.Природа нас і любить, й надихає,
Дає людині світло і тепло,
Пісні й красу на серце посилає,
Щоб гарно нам і затишно було.
От ліс запрошує, щоб ми там відпочили,
Подумали про світле, про своє.
І шум у соснах просто зрозуміли,
Бо в ньому загадка і добра казка є.
І промінці, що ллються між гілками,
Дарують блискітки і усміх на вуста…
То ж треба, щоб завжди була між нами
Гармонія чарівна і проста.
Бо ж у природі стільки того дива…
Краса повсюди чиста і дзвінка.
Людина в ній і радісна, й щаслива,
І думка в неї чиста і легка.
— Як ви вважаєте, чому ми почали наш урок саме з цього відео та такого вірша?
— Що називають природознавством?
—Які науки вивчають природу? (слайд 2)
Слайд 3 – за малюнком визначити науки
— Які існують методи вивчення природи?
Слайд 4
—Чи знайомі вам обладнання для вивчення природи?
Індивідуальне завдання
Лінійка лупа колби
? ? ?
? ? ?
1)Лінійка, рулетка, годинник, лупа, пробірки, термометр. (Зайве – лупа, пробірки)
2)Лупа, мікроскоп, бінокль, телескоп, терези. (Зайве - терези)
Вчитель. Ви вже знаєте, що вивчає природознавство, які існують методи та обладнання для вивчення природи, а з чого складається природа?
Вправа «Робота в парах»
(Учні в тексті знаходять тіла живої та неживої природи )
Поки я думала, то хмари розійшлися,
А в чистім небі сонце попливло.
Всі квіти буйним цвітом узялися,
Неначе хмар ніколи й не було.
Повітря чисте і таке духмяне,
Немов настояне на гарному меду.
А сонце ніжне, золоте й рум’яне!
І я щаслива на природу йду.
Бо там є все: краса, любов, наснага,
Вода, травичка, сила, почуття…
І щастя, й радість, мудрість і відвага,
Ну, що сказати… Там усе життя…
—Що відноситься до живої природи?
Слайд 5
—За якими ознаками бактерії, гриби, рослини та тварини називають живими?
Вправа «Я – тобі, ти – мені».
(Учні складають запитання та задають їх один одному)
Перевірочна робота.
ІІІ. Підсумки.
Вправа «Мікрофон»
«Мені було цікаво узнати… .»
Пошатнулись дерева високі в тіні.
Це ліс - відкриває стежину мені.
А по краєві вересу пишний вінок.
Розложив він свій цвіт, мов весною бузок.
А там далі - два дуби:столітніх ростуть.
Поміж ними тропину мурашки зайдуть.
Сосни пишні своє розложили гілля,
і стоять,наче в них:вже давно забуття.
Лісового повітря вдихни залюбки.
Будуть помисли свіжі і чисті думки!
Памятай ще з дитинства ці дивні рядки:
ЗНАЙ ПРИРОДУ,ЛЮБИ ЇЇ І БЕРЕЖИ!!!
ІV. Домашнє завдання: повторити §1-5