Урок природознавства, 5 клас "Узагальнення теми "Вступ""

Про матеріал

Розробка уроку містить різні інтерактивні форми та методи навчання, які дають можливість бути активними всім учням. Використовується активно мультимедійна дошка.

Перегляд файлу

Тема. Урок узагальнення з теми «Вступ»

Мета: закріпити, узагальнити знання про природознавство, як науку; повторити методи вивчення природи та обладнання; формувати вміння порівнювати, працювати з дидактичними картками, робити висновки.

Обладнання: мультимедійна дошка, малюнки представників живого та тіл природи; обладнання: лінійка, термометр, штатив, мікроскоп, пробірка.

Тип уроку: узагальнюючий

 

І. Організаційний етап

Перегляд відео (Чарівна природа)

 

ІІ. Основна частина уроку

 

Вчитель.Природа нас і любить, й надихає,
Дає людині світло і тепло,
Пісні й красу на серце посилає,
Щоб гарно нам і затишно було.
От ліс запрошує, щоб ми там відпочили,
Подумали про світле, про своє.
І шум у соснах просто зрозуміли,
Бо в ньому загадка і добра казка є.
І промінці, що ллються між гілками,
Дарують блискітки і усміх на вуста…
То ж треба, щоб завжди була між нами
Гармонія чарівна і проста.
Бо ж у природі стільки того дива…
Краса повсюди чиста і дзвінка.
Людина в ній і радісна, й щаслива,
І думка в неї чиста і легка.

 

Як ви вважаєте, чому ми почали наш урок саме з цього відео та такого вірша?

— Що називають природознавством?

—Які науки вивчають природу? (слайд 2)

 

 

Слайд 3 – за малюнком визначити науки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Які існують методи вивчення природи?

 

Слайд 4
 

 

—Чи знайомі вам обладнання для вивчення природи?

 

Індивідуальне завдання

 

  1. «Доповни схему…»

 

 

 

 

 

 

        Лінійка                       лупа                                 колби

             ?                                ?                                          ?

             ?                                ?                                          ?

 

  1. «Знайди зайве…»

1)Лінійка, рулетка, годинник, лупа, пробірки, термометр. (Зайве – лупа, пробірки)

2)Лупа, мікроскоп, бінокль, телескоп, терези. (Зайве - терези)

 

Вчитель. Ви вже знаєте, що вивчає природознавство, які існують методи та обладнання для вивчення природи, а з чого складається природа?

 

Вправа «Робота в парах»

(Учні в тексті знаходять тіла живої та неживої природи )

Поки я думала, то хмари розійшлися,
А в чистім небі сонце попливло.
Всі квіти буйним цвітом узялися,
Неначе хмар ніколи й не було.
Повітря чисте і таке духмяне,
Немов настояне на гарному меду.
А сонце ніжне, золоте й рум’яне!
І я щаслива на природу йду.
Бо там є все: краса, любов, наснага,
Вода, травичка, сила, почуття…
І щастя, й радість, мудрість і відвага,
Ну, що сказати… Там усе життя…

 

—Що відноситься до живої природи?

Слайд 5

 

—За якими ознаками бактерії, гриби, рослини та тварини називають живими?

 

Вправа «Я – тобі, ти – мені».

(Учні складають запитання та задають їх один одному)

 

Перевірочна робота.

 

ІІІ. Підсумки.

Вправа «Мікрофон»

«Мені було цікаво узнати… .»

 

Пошатнулись дерева високі в тіні.

 Це ліс - відкриває стежину мені.

А по краєві вересу пишний вінок.

 Розложив він свій цвіт, мов весною бузок.

 А там далі - два дуби:столітніх ростуть.

 Поміж ними тропину мурашки зайдуть.

 Сосни пишні своє розложили гілля,

 і стоять,наче в них:вже давно забуття.

 Лісового повітря вдихни залюбки.

Будуть помисли свіжі і чисті думки!

Памятай ще з дитинства ці дивні рядки:

 ЗНАЙ ПРИРОДУ,ЛЮБИ ЇЇ І БЕРЕЖИ!!!

 

ІV. Домашнє завдання: повторити §1-5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку