ФОРМУВАННЯ ПОСТАВИ
Мета: ознайомити учнів із поняттям «постава», «правильна постава», «неправильна постава», із правилами вироблення правильної постави; вчити правильно сидіти за партою; розвивати спостережливість, наполегливість, уміння робити висновки; формувати уявлення про причини та наслідки порушення постави, про запобігання викривленню кісток; виховувати бажання стежити за своєю поставою та зміцнювати м’язи, правильно сидіти, займатись посильною працею і фізичними вправами.
Обладнання: таблиця «Постава», підручники, мультимедійний супровід
Хід уроку
І. Організаційний момент
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
-
Погляньте у вікно. Що ви можете сказати про погоду сьогодні?
-
Який зараз місяць?
-
Які прикмети, пов’язані з цим місяцем ви знаєте?
-
Пригадайте, яка погода була вчора. Чи схожа вона на сьогоднішню?
-
Як світить сьогодні сонечко?
-
Чи високо воно знаходиться над землею?
-
Що ви скажете про вітер?
-
Що зараз роблять звірі і пташки?
-
За чим ви сьогодні спостерігали, як ішли до школи?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
-
Фронтальне опитування.
-
Яку тему ми вивчали на попередньому уроці?
-
З яких частин складається скелет людини?
-
Яке значення має скелет в організмі людини?
-
Яке значення для людини мають м’язи?
-
Що утворюють скелет і м’язи?
-
Як усунути втому м’язів?
-
Чому під час ігор оголошують перерви?
-
Перевірка завдань в групах
-
До чого призводить перевтома
-
Реклама «Чому треба займатися спортом»
-
Вправи для розслаблення м’язів
IV. Актуалізація опорних знань.
-
Скажіть, будь ласка, яких людей називають – сутулими? (У яких неправильна постава)
-
Як ви гадаєте, як у цих людей працюють серце і легені?
-
Чому?
V. Повідомлення теми і мети уроку (СЛАЙД 1)
− Сьогодні на уроці ми ознайомимося з поняттям «постава», «правильна постава», «неправильна постава», чому треба виробляти в себе правильну поставу, як треба правильно сидіти за партою.
-
Робота за таблицею «Постава». Проблемне питання (СЛАЙД 2)
-
Що, на вашу думку, постава? (Положення тіла)
− Яка постава у хлопців та дівчат?
-
Чи гарно вони виглядають?
в) Пояснення вчителя
-
Постава – це положення тіла під час сидіння і ходьби. Кожна людина повинна бути красивою, гарно ходити, високо тримати голову.
Постава буває «правильною» і «неправильною».
Правильна постава – це звична, невимушена поза стояння людини, яка без активного напруження тримає прямо тіло і голову. При правильній поставі спина пряма, плечі розправлені, піднята голова. Така людина виглядає стрункою, красивою. Всі внутрішні органи працюють добре.
Неправильна постава – це результат слабкого м’язового тонусу, при якому голова опущена, спина сутула. Людина з такою поставою не гарна, вона швидко втомлюється, скаржиться на головний біль, у неї з’являються різні хвороби.
-
Ознайомлення з причинами порушення постави (СЛАЙД 3)
-
Діти, у чому ж причини порушення постави?
-
Перенесення важких предметів.
-
Неправильна поза під час сидіння за партою та столом
-
Тривале сидіння за комп’ютером
-
Незручне ліжко
-
Опущена голова під час ходьби
-
Розповідь учителя про наслідки порушення постави (СЛАЙД 4)
-
Порушується робота серця, ускладнюється кровообіг
-
Порушується процес дихання і травлення
-
З’являється головний біль та болі в спині
-
Людина швидко втомлюється, стає неуважною
-
З’являються хронічні захворювання
-
Практичне завдання
Перевірка власної постави
(Декілька учнів)
-
Бесіда про те, як бути здоровим (СЛАЙД 5)
Треба бігати, стрибати,
М’яч у сітку закидати.
Нагинатись і пірнати,
Спину рівненько тримати
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. Осмислення учнями знань
-
Робота з підручником.
-
Опрацювання статті «Формування постави»
-
Розгляд ілюстрації (мал. 118, с. 147, підручник
-
Відповіді на запитання
-
Для допитливих (с. 148, підручник)
-
Висновки
-
Вироблення правил формування правильної постави
Гра «Виправ помилки»
-
НЕ стежити за правильним положенням тіла під час роботи та відпочинку;
-
Правильно освітлювати робоче місце: світло повинно падати на робочий стіл справа для право- і зліва – для ліворуких;
-
Сидіти за партою не рівно, згинаючись;
-
Лягати животом на парту під час письма;
-
Горбатитись під час ходи;
-
Фізкультура , спорт, фізична праця, щоденні вправи ранкової гімнастики – це запорука неправильної постави.
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
-
Робота в зошиті
-
Складання пам’ятки правильної постави (СЛАЙД 6)
-
Не сутулься
-
Щодня роби ранкову гімнастику
-
Виконуй фізкультхвилинки на уроках
-
Активно займайся на уроках фізичної культури
-
Грай в рухливі ігри на свіжому повітрі
-
Допомагай батькам виконувати посильну роботу
VIII. Підсумок уроку
− Що таке постава?
-
Як перевірити, чи правильна у вас постава?
-
Як постава впливає на здоров’я людини?
-
Що треба робити, щоб мати правильну поставу?
ІХ. Домашнє завдання
а) с. 147-148, опрацювати статтю підручника, відповідати на запитання.
б) Намалювати малюнок «Як я дбаю про поставу»