Урок природознавства на тему: Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води. Значення води у природі. Використання води людиною.

Про матеріал

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ.

Тема 1. Земля як планета. 10-12 урок в темі.

Урок природознавства з використанням E-learning навчання, SMART дошки, 3-Д окулярів. Та інтернет-сервісів: хмари тегів (для постановки завдань уроку), сервісу е-Треники (онлайн-конструктор навчальних тренажерів).

В ході до уроку проведено Еко- Дослідження (міні - проект), з використанням методичного прийому «фішбоун» (діаграма Ісікави, відомої як причинно-наслідкова діаграма).


Перегляд файлу

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

Тема 1. Земля як планета. 10-12 урок в темі.

Тема уроку:

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води. Значення води у природі. Використання води людиною.

Мета уроку:

сформувати в учнів уявлення про роль води в природі, агрегатні стани води, властивості води;

розвивати вміння аналізувати, робити висновки;

вчити працювати в групах; формувати навички роботи з лабораторним обладнанням; небезпечно, правильно та охайно проводити досліди; навчити економному використовуванню води.

Сприяти формуванню компетенцій:

Знаннєвий компонент:

 називає властивості води.

наводить приклади: розчинних і нерозчинних речовин; розчинів у природі; використання води і розчинів людиною

 Ціннісний компонент:.

 усвідомлення, що планета Земля, її ресурси є цінністю для кожної людини;

висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища;

оцінює значення природничих наук для охорони природи;

розуміє обмеженість ресурсів для задоволення потреб людини.

Діяльнісний компонент:

показує на глобусі та географічній карті: материки і частини світу; найбільші географічні об’єкти, екватор, півкулі, полюси;

складає план досліду і проводить його.

використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання.

Обладнання: 5 склянок, 3 ложки, вода, крейда, сіль, цукор, олія, барвники, піна для бриття, крохмаль, гуаш, серветки, банки 1-2-3 літрові, пробірки, підручник, атлас, 15 ПК, SMART дошка, карта України.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Лунає музика . Перегляд відео. Вчитель:

Про воду сказано немало чудових слів. Французький письменник Антуан  де Сент-Экзюпері з захопленням писав: «Вода, у тебе немає ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не відаючи, що ти таке! Неможна сказати, що ти необхідна для життя: ти сама життя».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Хмара тегів за посиланням: https://worditout.com/user/1324587/settings/145a941e3ad1c43b620f723012f8eba7

Розшифруйте закодоване послання, про що ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Де на Землі знаходиться вода

У яких станах вона перебуває

Які властивості має вода

Яке значення води для людини.

Ми відправляємося з вами в царство води, а допоможуть нам у подорожі науки: географія (дасть відповіді де є вода на Землі), хімія та фізика (розповість про властивості води), біологія, екологія.

 

Поняття про гідросферу

Вчитель:

Гідросфера - одна з 4-х оболонок Землі, що включає в себе всю воду: в твердому, рідкому, газоподібному стані. Займає: ¾- S Землі. Вода – унікальна речовина. Її можна зустріти в природі 3-х агрегатних станах. Вона немає кольору, запаху та смаку. Здатна розчиняти багато речовин, руйнувати гірські породи. Природні процеси на Землі пов’язані з унікальними властивостями водою. Вода здатна поглинати велику кількість тепла. Навіть при невеликій кількості солі у воді , вона здатна проводити електричний струм.

Гідро        сфера

 

Вода    Оболонка

 

Складові гідросфери:

Світовий океан

Н2О – солона, не питна!

Вчитель: розірвіть аркуш на 4 частини – лише одна з них – це питна вода Зелі, 4 – солона, непридатна для пиття

                   

Називаємо води суші:

Річки

Озера

Підземні води

Болота

Льодовики

Експрес - тести зі SMART дошкою ( Водні об’єкти України) – встановлюємо відповідності.

Вода в атмосфері- краплини води та водяного пару

Вчитель:

Пройдіть тренажери «Вода в природі», “Куди несуть свої води річки України?” за посиланням:

https://etreniki.ru/5FQSR97J83

https://etreniki.ru/US1D4D5LG5

Колообіг води в природі

Вчитель:

Щоденно людство витрачає 14 000 000 000 000 літрів прісної води. Іще більше потрібно для рослин. Якби запаси прісної води постійно не поповнювались, Земля перетворилась би на величезну пустелю. Чому ж запаси  води на Землі не вичерпались?

 

https://www.youtube.com/watch?v=P55M5sSjAoM

Завдяки процесу циклічного переміщення води, що включає всі оболонки Землі. І складається з процесів: випаровування, конденсації, опадів.

Океан оновлюється  - за 3200 років

Озеро – 100 років

Річка – 6 місяців

Атмосфера – 9 днів

Вчитель: діти, прошу вас перейти до комп’ютерів та пройти тестування для перевірки засвоєних знань

LearningApps

https://learningapps.org/display?v=pxzf9ha2t17

Фізкультхвилинка

Практикум «Властивості води»

Визначити колір, смак та запах води.

Діти, у вас на партах є пляшки з питною водою. Розгляньте її, скуштуйте на смак і понюхайте.

Запишіть результати своїх спостережень в робочому зошиті:

«Смак_________, запах ________ , якого кольору __________ ».

Вода – розчинник.

  1. Перевіримо здатність води розчиняти різні речовини. Додайте в стакан з водою 1 чайну ложку кухонної солі, розмішайте.

В робочому зошиті запишіть висновок, що відбулося з сіллю у воді.

  1. В той же стакан додайте ще декілька чайних ложок солі, поступово розмішуючи її у воді. Запишіть результат досліджень

Якщо до 100 г води кімнатної температури (це приблизно 20-23 °С) додати 100 г кухонної солі і перемішати, то домогтися повного розчинення не вдасться. Це тому, що у певній порції води будь-яка речовина розчиняється лише до певної межі. Межею розчинення кухонної солі у 100 г води при температурі 20 °С є 36 г цієї речовини. Тому, наприклад, 38 г кухонної солі за тих самих умов повністю уже не розчиняться.

Проводимо експерименти. Презентація учнівських міні - проектів за опереджувальним завданням (учні самостійно обрали дослід, опрацювали його з батьками і продемонструвавши перед класом, пояснили де можна застосувати, або де зустрічається таке явище в природі):

  1. В стакан наливаємо воду, додаємо пів- стакана олії. Спостерігаємо, як олія піднімається вверх, через різну щільність речовин.

https://youtu.be/v9q2VfYePbE

  1. Експеримент з Неньютонівською рідиною (Дамо відповідь на питання:» Чи можна ходити по воді?») https://youtu.be/6YZ1vj7jHsI
  2. «Кольоровий дощ» https://youtu.be/ytAtPq3FC1
  3. «Рухлива райдуга»
  4. Відео експериментів з водою учнів 5-А класу:https://youtu.be/X45IZd1y7lY

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Експрес - тести SMART ( Властивості води – встановлюємо відповідності).

Еко Дослідження (міні - проект).  Методичний прийом «фішбоун» (діаграма Ісікави, відома як причинно-наслідкова діаграма).

C:\Users\PC\Desktop\УРОК ВОДА 5 клас ПРИРОДА\depositphotos_52830339-stock-illustration-fish-bone-fish-skeleton.jpg                     

 

По данным ООН, в настоящее время 80 стран сталкиваются с проблемой нехватки пресной воды. Почти 500 млн человек страдают от болезней, вызванных недостатком и плохим качеством питьевой воды.

Вчимося економити. Гра лайфайки: http://savemoney-electrolux.com.ua/game

 

На Землі міститься 1,5 млрд км3 води, її вага 1,5 . 1018 т! Однак 94% цього об'єму складають солоні води океанів, 6% — це води суші (річки, озера, болота, підземні води, льодовики, багаторічна мерзлота), із них тільки 2% — прісні води.

Якщо нашу планету за розмірами порівняти з головою новонародженої дитини, то вся вода на Землі буде дорівнювати двом слізкам на її віях.

Бутель з водою - це вся вода на Землі. Більш ніж ½ стакана – прісна вода. І тільки декілька крапельок з цього стаканчика – питна вода.

ТІЛЬКИ УЯВІТЬ СОБІ:

Кожна доросла людина щоденно з їжею споживає в середньому майже 2 л води і не може прожити без неї більш ніж 8 діб.

При втраті організмом 12 % маси води кров загусає, мов смола, і втрачає здатність рухатися кровоносними судинами.

Уже сьогодні понад 1 мільярд людей не мають доступу до чистої, питної води.

 • Понад 2,4 мільярда людей живуть у незадовільних санітарних умовах (тобто, відсутня система каналізації, сучасні очисні споруди для побутових стічних вод).

• За прогнозами, 2/3 населення Землі страждатимуть від нестачі води вже найближчим часом.

 

 

Вода звертається до нас вустами нашого земляка, поета з Миколаївщини Степана Крижанівського:

Монолог води.

Я—вода. І я родилась чистою.

Не для себе ллюся, а для вас.

Озиваюсь мовою врочистою

І лише за правду без прикрас.

Я—вода. Я чиста й чесна віта

Я течу, журчу, туди й сюди.

Чи ти бачиш, окаяний світе,

Що все більше мертвої води?

Хочеш ти ковток водиці чистої,

Щоб була я вічно молода?

Чоловіче, я сама не вистою,

Ти рятуй мене,

Бо Я—ВОДА!

 

Рефлексія.

Бонус за кращий дослід з водою! Відео з 3-D окулярами (шляхом голосування, учні визначають переможця на кращий дослід).

https://youtu.be/lJype_TafRk

Д/З.

Діти! Познайомтесь із властивостями води, використовуючи додаткові джерела інформації та матеріали підручника. Підготуйте коротке повідомлення по темі: «Дивовижні властивості води».

 

 

Використані при підготовці до уроку інтернет сервіси: 

  • еТреники — онлайн-конструктор навчальних тренажерів. Кожин тренажер отримує на сайті унікальний код и доступний всім бажаючим. Можно поделиться ссылкой или встроить ее в электронную тетрадь.
  • LearningApps – безкоштовний онлайн-сервіс, дозволяє створити різноманітні інтерактивні вправи для перевірки знань.
  • Освітня платформа Lecta. Використовує готові вправи, для вставки в електронний зошит.
  • Padlet    https://padlet.com/12969larisa/1md9lx9ubnmf
  • Канал You Tube «Віртуальна реальність»

https://www.youtube.com/channel/UCzuqhhs6NWbgTzMuM09WKDQ

  • Окуляри віртуальної реальності Mi VR Glasses Black
  • Worditout- створює хмару із тексту, котрий вводить користувач, реєстрації не потребує.
  • Програмне забезпечення: SMART NOTEDOOK-17

 

Використані на уроці інтернет сервіси: 

  • еТреники — онлайн-конструктор навчальних тренажерів. Кожин тренажер отримує на сайті унікальний код и доступний всім бажаючим. Можно поделиться ссылкой или встроить ее в электронную тетрадь.
  • LearningApps – безкоштовний онлайн-сервіс, дозволяє створити різноманітні інтерактивні вправи для перевірки знань.
  • Padlet    https://padlet.com/12969larisa/1md9lx9ubnmf
  • Канал You Tube «Віртуальна реальність»

https://www.youtube.com/channel/UCzuqhhs6NWbgTzMuM09WKDQ

  • Окуляри віртуальної реальності Mi VR Glasses Black
  • Worditout- хмара тегів, для для повідомлення мети уроку
  • Презентація в SMART NOTEDOOK-17

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сімонова Яна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
2741
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку