Урок природознавства на тему "Вода. Властивості води"

Про матеріал
Конспект уроку «Вода. Властивості води». Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Методи та прийоми: бесіда, розповідь, робота з підручником. Мета: розширити уявлення про воду, її значення в природі, про три агрегатні стани води, її властивості, значення води для всього живого; виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів.
Перегляд файлу

Конспект уроку «Вода. Властивості води»

 

Мета: розширити уявлення про значення води в природі, про три стани води і властивості води (не має власної форми, прозора, без­барвна, без запаху рідина; під час нагрівання розширюється і стис­кається під час охолодження); формувати елементарні поняття, що вода — речовина, розчинник, розчин; учити робити розчини; виробляти вміння самостійно виконувати досліди, узагальню­вати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість, відповідальність за виконану роботу.

Обладнання: склянка з водою і паличками на кожну парту, банка з водою і ложкою для демонстрації, пляшки різної форми (порож­ні), дощечка, грудочки льоду, ілюстрації.

ХІД УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання

  1.                    Фронтальне опитування
  •                  Як люди піклуються про чистоту повітря?
  •                  Як людина використовує повітря?
  •                  Де знаходиться повітря?
  •                  Яке значення має повітря?
  1. Індивідуальне опитування
  •                  З чого складається повітря?
  •                  Які властивості має повітря?
  •                  Які речовини забруднюють повітря?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку

Розгадування та обговорення загадок.

  • Відома з віку рідина, Усяк її вживає, Буває маркою вона, Сніжинкою буває, Бува, як скло, Крихка, тверда — Звичайна, підкажіть,... (вода).
  • Мене частенько просять, ждуть,

А тільки покажусь — ховатися почнуть. (Дощ)

  • Білим килимом все поле вкрило. (Сніг) Ніжна зірка сніжно-біла

На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

  • Я вода і на воді плаваю. (Лід)
  • Вночі спить на землі, а вранці висихає. (Роса)
  •                  Ви відгадували загадки. Давайте ще раз скажемо, про що вони. (Дощ, сні­жинка, лід, роса, вода...)
  •                  А давайте поміркуємо і скажемо одним словом: це все... (вода).
  •                  А тепер нам залишилося визначити тему уроку. Хто здогадався, про що йтиметься? (Про воду)
  1.                 Актуалізація опорних знань учнів
  •                  Чи доводилося вам бачити воду в природі?
  •                  Де вона знаходиться?
  •                  Для чого потрібна вода? Які властивості води ви знаєте? ^^І
  •                  Чому говорять: «Без води не було б життя на Землі» ?

IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

  1. Бесіда
  •                  Вода — багатство Землі. Вона необхідна для життя всіх живих організмів. У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, роса, вода),

твердому (сніг, лід, іній, крига, бурульки), газоподібному (водяна пара).

  •                  А тепер пригадаємо, з чого складається будь-яка речовина. (Підручник, с. 81) Якими є молекули води за формою і розміром в усіх трьох станах?
  •                  А які відстані між молекулами у воді-рідині, воді — твердому тілі і воді — газоподібному тілі?
  1. Ознайомлення з властивостями води
  •                  Про які властивості рідин ви дізнались на попередніх уроках?
  •                  Виллємо воду в тарілку. Що трапилось?
  •                  Якою є перша властивість води? (Розтікається)
  •                  Із банки переллємо воду у пляшки різної форми. Яку форму мала вода в банці? Яку форму має вода в пляшках? А свою форму має вода? (Вода набуває форми тієї посудини, в якій знаходиться.) &
  •                  Зануримо у склянку з водою ложку. Чи добре її видно? Отже, вода прозора.
  •                  Чи має вода колір? Чи має запах? (Вода — безбарвна рідина без запаху.)
  •                  Як і всі інші рідини, вода під час нагрівання розширюється, а під час охо­лодження — стискається.

Кому з вас доводилось спостерігати, що станеться з пляшкою чи склянкою з водою, якщо її винести, закрити і поставити на мороз?

  •                  Отже, ще одна властивість води: коли вона замерзає і перетворюється на лід, вона перестає стискатися і починає розширюватися, саме тому пляшка або склянка з водою тріскаються на морозі.

Дослід 1. Кинути в склянку з водою 2-3 кришталики марганцівки, розмішати.

  •                  Куди зникли кришталики?
  •                  Якою стала вода? (Кришталики марганцівки розчинилися у воді.)
  •                  Які ще речовини можуть розчинятись у воді? (Сіль, цукор, сік рослин, кров і людей і тварин.)
  •                  Для речовин, що розчинилися у воді, вода є розчинником. А вода з розчи­неною в ній речовиною називається розчином (розчин солі, розчин цукру).

Дослід 2. У склянку з водою вкинемо пісок або глину. Ані пісок, ані глина не І розчинилися. Речовини, що не розчиняються у воді, називають не розчинними у воді речовинами.

Фізкультхвилинка

  1. Робота з підручником (С. 91 -93)
  2.                 Закріплення та осмислення знань
  •                  Як довести, що вода в газоподібному стані (пара) дійсно існує?
  •                  Чому вода має різний смак у колодязях, морях, мінеральних джерелах?
  •                  Чому плями від олії не змиваються водою?
  1.              Узагальнення та систематизація знань

Технологія «Мікрофон»

  1.                    Які ви знаєте властивості води?
  1.                    Вода — розчинник:

а) тверді речовини; б) рідкі речовини; в) газоподібні речовини.

  1.            Домашнє завдання

Опрацювати статті: «Без води немає життя», «Властивості води-рідин;:• «Вода — розчинник».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку