Урок природознавства на тему "Океани Землі"

Про матеріал
Метою є знайомство учнів з поняттям «океани», їх розміщенням на карті та глобусі. Матеріали уроку висвітлюють значення багатств океанів та їх використання людиною. Допоможе виховувати бажання пізнавати навколишній світ та не завдавати йому шкоди.
Перегляд файлу

Конспект уроку «Океани Землі»

 

Мета.  Ознайомити учнів з поняттям «океани», їх розміщенням на карті півкуль і глобусі; продовжити навчати читати карту і працювати з нею; висвітлити значення океанів та використання їх багатств  людиною; сприяти розвиткові пам’яті, спостережливості, вихованню бережливого ставлення до природних багатств.

Обладнання. Глобус, карта півкуль, контурні карти, малюнки тварин, підводних глибин, відеофільм  «Голуба планета», запис звуків океану для релаксації.

Хід уроку

І  Підсумок фенологічних спостережень

 

ІІ  Контроль,коригування і закріплення знань

  1.   Фронтальне опитування

Що таке материк?

Скільки є материків?

Чим відрізняється острів від півострова?

  1.   Індивідуальне опитування

1 учень. Який материк є найбільшим?

Покажи на карті.

Де проходить межа між Європою і Азією?

Скільки океанів омиває Євразію?

2 учень. Який материк є другий за розміром?

Покажи на карті.

Чому його вважають найтеплішим?

Що ти знаєш про Африку?

3 учень. Який материк є найменшим?

Чому про нього кажуть, що це материк, де «все навпаки»?

Що ще ти знаєш про Австралію?

ІІІ Актуалізація опорних знань

  • Який колір переважає на карті півкуль?
  • Що ним позначають?
  • У яких трьох станах перебуває вода?
  • Що є причиною переходу води з одного стану в інший?

ІV Повідомлення теми і завдань уроку

   Сьогодні ми спробуємо більше дізнатися про ті водні простори, які займають більшу частину нашої планети. Про те, які мешканці живуть на цих просторах, та чи є користь від цієї води.

 

V Мотивація навчальної діяльності

  1.                    Це цікаво
  2.                    Оскільки океан - це вода, а вода – це життя, це те, з чого складається усе живе, в тому числі і людина, то нам треба знати про цю скарбницю природи.
  3.                    Ви є майбутніми господарями Землі. Від вас буде залежати доля не тільки нашого краю, а й усієї планети, то щоб зуміти зберегти її, не допустити помилок, виправити ті, які уже допущені, вам треба знати і про життя океану, і про його силу, і про корись, яку він приносить, і про проблеми, які у нього є.

 

  Сприймання та  усвідомлення  навчального матеріалу

   Коли людина полетіла у космос, то побачила, що наша планета блакитна. Блакитним кольором зображена  вода – всі моря,океани. У цьому можемо переконатися і ми, коли швидко розкрутимо глобус. Якщо всю поверхню Землі зобразити у вигляді круга і розділити його на 10 частин, то 3 займе суша, в 7 – вода. Нашу планету можна назвати планетою океанів. Уся вода на земній кулі називається Світовим  океаном. Світовий океан – це колиска життя, де знаходяться різноманітні ресурси, це джерело кисню.

А що цікавого ви зуміли знайти про  світовий океан з різних джерел?

У наш час дуже швидко розвивається молода, цікава наука – океанологія. Вона вивчає різні явища і процеси, що відбуваються у Світовому океані.

Чи доводилося вам,  пробувати на смак морську воду? Вона гірко-солона, неприємна і непридатна для вживання.

Цікаво знати: Навіть висока гора могла б сховатися у деякі западини океанічного дна. А найбільша така глибока, що можна було б спускатися в кабіні ліфта підряд 5 годин (до 10-го поверху – півхвилини)

Якби земна куля була б гладкою і уся її вода розлилася по поверхні, то уся планета виявилася залитою 9-метровим шаром води.

А чи багато води на Землі? Ні, якраз стільки, щоб наша планета не замерзнула. Сонце за літо нагріває воду, а взимку вода поступово віддає своє тепло.

Щоб заповнити западину, яку займає Світовий океан, усім річкам кулі треба безперервно текти приблизно 50 тис. років.

    Увесь  Світовий океан  ділиться на 4 частини, тобто 4 океани. Океани – величезні простори води. Частина океану розташована вздовж берега материків називається морем. Моря значно менші за океани, але за кількістю їх багато, а океанів – 4. Україну не омиває жоден океан.

Зараз ми помандруємо цими водними просторами. Та щоб мандрівка була вдалою наберемося сил, відпочинемо.

Фізкультхвилинка

VII Знайомство з океанами

ТИХИЙ – найбільший. Він займає таку територію як усі три разом узяті. Він не омиває берегів Європи. Його відкрив португальський мандрівник Фернан Магелан і назвав його так тому, бо коли він ним пропливав він був тихим-тихим. Переважна частина дна – рівнина, але є западини. Найглибша – Маріанська (11022м).  Тваринний  світ налічує  100тис. видів. Лише водоростей є кілька тисяч видів.  2тис. видів риб. Він займає перше місце по вилову морепродуктів. На дні Тихого виявлено родовища нафти і газу.

Робота з підручником (с. 101), контурними картами.

АТЛАНТИЧНИЙ – найсолоніший. Його назва  пов’язана  з грецьким міфом про велетня Атланта. Другий за розміром. У ньому знаходиться море без берегів Саргасове. На дні є також родовища нафти і газу і прокладено нафтопроводи.

Робота з матеріалом підручника с. 100, позначення на контурних картах.

ІНДІЙСЬКИЙ – третій за розміром. Найтепліший. Назва походить від країни, яку він омиває Індію. Через інтенсивне видобування нафти і газу з його дна води цього океану забруднені і це несе загрозу як для узбережжя так і для самого океану.

Опрацювання матеріалу підручника (с. 100-101),познач. на контурних картах.

Найменшим з усіх є ПІВНІЧНО ЛЬОДОВИТИЙ. Ще наприкінці минулого століття про нього майже не знали. Його довго вважали морем. Льодовитим називається тому, що більша його частина завжди вкрита кригою. Це найхолодніший океан, тому життя у ньому найбідніше. Він налічує усього 150 видів риб. Риба є головною їжею для білих ведмедів, тюленів, білуг, моржів. На скелястих берегах Льодовитого гніздяться колонії чайок, гаг. У ньому  можна зустріти найбільшу медузу щупальця,  якої сягають 20м.

Позначення на контурній карті.

 

VIII  Перегляд відеофільму про життя в Світовому океані «Голуба  планета»

 

ІХ  Домашнє завдання  Опрацювати статтю «Океани Землі»

 

Х  Підсумок  уроку

Ось і закінчилась наша мандрівка просторами океанів

  • Скільки їх є ?
  • Які назви вони мають?
  • Що найбільше  запам’яталось ?

Молодці, ви гарно попрацювали і дізналися багато цікавого. Без Світового океану не було б життя на Землі. Тому його потрібно охороняти. Як ви вважаєте, що потрібно робити людям, щоб води були чистими і багатими на рубу?

  • Економно використовуваним воду.
  • Не засмічувати водні простори.
  • Заборонити вилив  стічних вод із заводів і фабрик, бо забруднена вода шкідлива  для  усього.
  • Уникати обробки полів отрутохімікатами.
  • Будувати очисні споруди.

1

 

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку