Урок природознавства " Рух повітря"

Про матеріал
Формувати в учнів поняття про рух повітря, його значення в природі, про використання вітру; сприяти розвитку спостережливості, дослідницьким вмінням, умінню аналізувати й робити висновки; прищеплювати бажання пізнавати навколишній світ.
Перегляд файлу

Тема: Рух повітря

Мета: формувати в учнів поняття про рух повітря, його значення в природі, про використання вітру; сприяти розвитку спостережливості, дослідницьким вмінням, умінню аналізувати й робити висновки; прищеплювати бажання пізнавати навколишній світ.

Обладнання: мультимедійна підтримка.

ХІД УРОКУ

І. Оргмомент.

Сьогодні ми будемо працювати під таким девізом:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Доповідь синоптиків. Гра «Мікрофон»
  • Який сьогодні день? Місяць?
  • Якою є тривалість дня і ночі?
  • Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
  • Яким був його напрям?
  • Якою є температура повітря?
  • Чи бувають опади?
  • Які зміни відбулися в житті рослин? Тварин? Чому?
  • Яких пташок ви зустріли по дорозі до школи?
  • Які цікаві зміни ви помітили сьогодні?
  • Що добре ви зробили для природи?
  1. Повторення  домашнього завдання.

Побудова асоціативного куща.

  • Що таке повітря? До якої природи воно належить? Кому потрібне? Які властивості має?
  • Як нагрівається повітря над суходолом та водною  поверхнею?

ІІІ . Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про,  що, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Крил немає, скрізь літає,

Та ще й куряву здіймає. (Вітер.)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Так, діти, вивчати ми сьогодні будемо рух повітря.
  1. Дослідницька лабораторія.

Дослідження руху повітря.

Дослід 1. На партах в учнів — дрібні шматочки папірців. Діти змахують над ними зошитом. Папірці розлітаються.

Висновок: повітря рухається, переміщується в просторі.

Дослід 2. Пускання мильних бульбашок.

Висновок: повітря переміщується в просторі.

Дослід 3.

Учитель запалює свічку і тримає її біля дверей, відчиненої кватирки. Полум’я свічки коливається, а то й зовсім гасне від протягу.

Висновок: повітря переміщується у просторі без сторонньої допомоги.

Поверхня Землі нагрівається сонячним промінням неоднаково: більше:

  • нагріваються ділянки Земної поверхні, які ближче до екватора, а ближче до полюсів Земля нагрівається менше. Внаслідок такого нерівномірного
  • нагрівання поверхні Землі виникає рух повітря не тільки знизу вгору й зверху вниз,а й уздовж поверхні Землі.

Температура в класі та коридорі шкільного приміщення неоднакова, тому виникає рух повітря в горизонтальному напрямі. Таким же чином повітря рухається й уздовж поверхні Землі. Під час нагрівання повітря розширюється, стає легшим і піднімається вгору. При цьому тиск теплого повітря на поверхню Землі знижується. Охолоджуючись, повітря стискується, стає густішим, важчим і опускається донизу. Його тиск підвищується. Отже, тепле і холодне повітря здійснюють різний тиск на поверхню Землі. Між двома неоднаково нагрітими ділянками Землі повітря рухатиметься у бік більше прогрітої ділянки, над якою тиск нижчий. З цієї причини утворюється вітер — рух повітря в горизонтальному напрямку відносно Земної поверхні. Отже, вітер виникає внаслідок різниці атмосферного тиску над окремими ділянками поверхні Землі.
Вітер має багато властивостей: силу, напрям, вологість і температуру.

V. Фікультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

VІ. Закріплення вивченого.

  1. Робота з підручником.

Опрацювання статті с. 34 - 37.

  1. Відповіді на питання.
  • Що таке вітер? Які бувають вітри? Чому люди вивчають вітри?
  • Як вони використовують його силу?

81

84

83

87

82

86

85

88

 

  1. Робота з зошитом (С. 12.)

VІІ. Підсумок уроку.

Про що ви дізналися на уроці? Що вам найбільше сподобалося?

VІІІ. Домашнє завдання.

Прочитати статтю с. 34 -  37 та підготувати розповідь про різні види вітрів.

 

 

docx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
2763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку